ha
door hans69 Dec 20, 2011 om 13:57
Computers & telefonie

In en uitzoomentekst op PC

Geachte Lezer,
op mijn nieuwe PC aspire25751 van Acer,besturing win 7
lees ik regelmatig artikelen.Soms zijn de testen erg klein(althans voor mij)nou zit er aan de bovenkant rechts van het scherm een rond tandwieltje waar mee je de tekst kunt vergroten( in en uitzoomen).
De vraag: kun je dat niet op een of andere wijze permanent
instellen zodat je van dat instellen af bent?
tweede vraag,
soms komt het voor dat ik tijdens het zoeken op het net
op mijn scherm allemaal steretjes krijg in kleuren en dat het
scherm geen beeld meer geeft,op[nieuw opstarten is dan de enige mogelijkheid op deze storing?te verhelpen.
graag Uw raad en daad.

met vriendelijke groeten hans69

9673 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2011 om 14:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans69,

Lettergrootte:
Klik op Start, Configuratiescherm, Vormgeving en persoonlijke instellingen, Beeldscherm. Er zijn nu drie mogelijkheden: Laag – 100%, Normaal – 125% en Groter 150%. In het voorbeeldvenster zie je telkens het resultaat van je keuze. Als je tevreden bent, klik je op Toepassen. Je moet je wel afmelden en vervolgens weer aanmelden om de veranderingen door te voeren.

Sterretjes:
??? Je zou kunnen kijken of er een driverupdate voor je videokaart beschikbaar is.

Suc6

freya
door freya - Dec 20, 2011 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hans69:

Bedoel je soms de Acer Aspire z5751 ?
Updates van drivers kun je vinden via de website van Acer *[u]klik[/u]*.
(Wel even het juiste type computer en juiste Windowsversie selecteren)

Freya

mastag
door mastag - Dec 20, 2011 om 17:19
955 Antwoorden / 19 Vragen

Heel makkelijk kan het ook zo.
Druk op de Ctrl toets en druk dan de + toets op uw keyboard in, of de - als het weer kleiner moet.
Deze instelling blijft dan ook voor de bezochte pagina behouden. Dus steeds als u deze pagina bezoekt staan de letters op de juiste (door u gekozen) grootte,

Mastag

de eelco
door de eelco - Dec 20, 2011 om 18:48
607 Antwoorden / 92 Vragen

mastag...bedankt voor deze tip deze kon ik nog niet...een dikke duim voor u

ro
door rondol - Dec 21, 2011 om 12:17
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mastag schreef op dinsdag 20 dec 2011, 17:19]Heel makkelijk kan het ook zo.
Druk op de Ctrl toets en druk dan de + toets op uw keyboard in, of de - als het weer kleiner moet.
Deze instelling blijft dan ook voor de bezochte pagina behouden. Dus steeds als u deze pagina bezoekt staan de letters op de juiste (door u gekozen) grootte,

Mastag

Je kunt ook CTRL toets indrukken, en dan met de muiswiel scrollen.

hanedorp
door hanedorp - Dec 21, 2011 om 12:50
38 Antwoorden / 16 Vragen

Weer iets bijgeleerd. Ik heb gelijk e.e.a. uitgeprobeerd en waarachtig, hoe simpel kunnen sommige dingen zijn.

Bedankt, degene die steeds weer de moeie nemen vragen te beantwoorden.

Gezellige feestdagen en de beste wensen voor 2012.

ja
door jannigje_1 - Dec 21, 2011 om 13:08
17 Antwoorden / 5 Vragen

ga na beeldscherm resolutie en zet hem op 1280x960 dat heb ik ook gedaan voor mij waren de letters ook te klein

jo
door josty - Dec 21, 2011 om 13:11
26 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn meerdere antwoorden mogelijk: via het configuratiescherm kunnen alle leters en vensters op de PC groter gemaakt worden.
Via de muis+ctrl kan het beeld van bepaalde programma's groter gemaakt worden [MS Word en je browser - Internet explorere of Firefox o.a.]
De gebruikte driver van je grafische kaart heeft daar niets mee te maken.
Wel kun je via de aansturing van je grafische kaart [NVidia of Radeon menu] de resolutie lager zetten [voor een 3:4 scherm van 1280x1024 naar 1024x768 bijvoorbeeld]
In het windows 7 configuratie scherm ga je naar"vormgeving en persoonlijke instellingen > dan naar beeldscherm "tekst en andere items groter of kleiner maken" daar kun je kiezen voor "laag -100%" of "normaal- 125%" en tenslotte "groter -150%".
In de zijbalk bij dit scherm staat ook nog een keuzemogelijkheid om de grote van tekens aan te passen "dpi" - dots per inch.
Beeldpunten per inch [ op zich niet interessant wat het betekent, gewoon mee volgelen en kijken wat je het beste uitkomt]
Succes en fijne feestdagen.

po
door polarsnor - Dec 21, 2011 om 13:11
10 Antwoorden / 2 Vragen

Druk met je linker wijsvinger op de ctrl toets,en scroll met de muis.

ha
door hans69 - Dec 21, 2011 om 13:23
54 Antwoorden / 43 Vragen

Aan alle beantwoorders van mijn vraag over de grote (instelling van de teksten)

alle tips werken perfect!!!dank aan allen,het werkt prima.hoe simpel kan het zijn
fijne feestdagen
hans69.

ha
door hans69 - Dec 21, 2011 om 13:25
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 20 dec 2011, 15:25]
@hans69:

Bedoel je soms de Acer Aspire z5751 ?
Updates van drivers kun je vinden via de website van Acer *[u]klik[/u]*.
(Wel even het juiste type computer en juiste Windowsversie selecteren)

Freya

inderdaad freya,tikfoutje,of zou ik toch naar hans anders moeten?

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2011 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=polarsnor schreef op woensdag 21 dec 2011, 13:11]Druk met je linker wijsvinger op de ctrl toets,en scroll met de muis.

Kijk eens bij het antwoord van rondol.

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2011 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans69,

En nou de sterretjes nog?

ro
door rondol - Dec 21, 2011 om 14:05
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=polarsnor schreef op woensdag 21 dec 2011, 13:11]Druk met je linker wijsvinger op de ctrl toets,en scroll met de muis.

Mag het ook met een andere vinger zijn, of eventueel met mijn neus?

aboveoeuf
door aboveoeuf - Dec 21, 2011 om 14:06
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag hans69,
Als je Firefox (ook) gebruikt bestaan er handige addons die de pagina's filteren tot de kale geschreven tekst. Reader of Readability
Ik kan niet meer zonder! Succes Aboveoeuf

si
door sinuhe09 - Dec 21, 2011 om 15:29
7 Antwoorden / 12 Vragen

een van de beste tips van deze site die ik gezien heb,
werkt heel simpel ,mijn complimenten !!!

aboveoeuf
door aboveoeuf - Dec 21, 2011 om 16:45
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=sinuhe09 schreef op woensdag 21 dec 2011, 15:29]een van de beste tips van deze site die ik gezien heb,
werkt heel simpel ,mijn complimenten !!!

Dag sinuhe09,goed om te horen.Weer een gelukkige lezer!

spouky
door spouky - Dec 21, 2011 om 18:54
22 Antwoorden / 0 Vragen

**Mastag** Heel erg bedankt dit wist ik niet ben er hier heel blij mee

Gr Spouky