an
door angeliquemarvin Nov 23, 2015 om 16:09
Computers & telefonie

In garantie toch moeten betalen

mijn samsung alpha laadde niet meer op contact met coolbleu gehad en telefoon opgestuurd binnen 1 week terug gerepareerd na 2 dagen weer probleem dat telefoon niet oplaad. Contact met coolbleu telefoon weer opgestuurd krijg nu een mail dat het defect niet onder de garantie valt ivm barstje in beeldscherm telefoon wordt alleen gemaakt als ook het barstje gerepareerd wordt omdat ze geen deelreparatie doen . Dit gaat mij 180 euro kosten wil ik de telefoon niet laten repareren moet ik 40 euro betalen om mijn telefoon terug te krijgen .En als ik niet binnen bepaalde termijn reageer wordt mijn telefoon gratis vernietigd .Mag en kan dit allemaal gewoon binnen de garantie termijn. Daarbij bij de eerste keer opsturen zat barstje ook in beeldscherm en heb ik hier geen mail over gehad

3067 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Nov 23, 2015 om 19:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste angeliquemarvin,

als ik uw vraag goed begrijp dan is 'het niet opladen' van uw telefoon gerepareerd maar na 2 dagen doet zich hetzelfde probleem weer voor.
Een erg bijzondere reactie van Coolblue vind ik dit, er behoort gewoon garantie op de reparatie te worden gegeven. Wij hebben een tijdje geleden een telefoon laten repareren (in een winkel die Samsung gecertificeerd is, telefoon was een Samsung) en we kregen 3 maanden garantie op de reparatie.
Als het probleem van 'niet opladen' zich binnen 2 dagen weer voordoet dan is de reparatie gewoon niet goed uitgevoerd.

Als ik u was zou ik Coolblue aanspreken op de garantie op de reparatie. Laat ze de reparatie die ze niet goed hebben uitgevoerd maar kosteloos herstellen.
De keuze of u het barstje in het scherm wilt laten repareren is uiteraard aan u, het is uw telefoon. Als het barstje in de telefoon het gebruik van de telefoon verder niet in de weg zit dan uiteraard niet laten repareren.
De € 40,- die ze noemen om zonder reparatie uw toestel terug te krijgen is uiteraard ook van de gekke. Een niet goed uitgevoerde reparatie dienen ze nu alsnog wel goed uit te voeren, daarbij mag men u voor de overlast best wat compensatie geven.
Consuwijzer schrijft het volgende over garantie, klik hier (u mag niet teveel last hebben van de reparatie).

Coolblue is aangesloten bij thuiswinkel, u kunt het volgende pad volgen, klik hier.
Zou als ik u was allereerst beginnen met een klacht in te dienen. Als u dat al gedaan heeft dan de volgende stappen.

crewmember
door crewmember - Nov 24, 2015 om 15:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Telefoon leveranciers zijn ondertussen experts geworden in het oplichten van consumenten met dit soort praktijken.
Zie ook hier:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade/speel/1/?vHash=c749c73j

Een paar vragen:

1:Hoe oud is de telefoon?
2:Zat het barstje er al in toen je hem opstuurde?

Een barst in het scherm zou volgens hun bewijs zijn voor slecht gebruik, daarmee willen ze de garantie ongeldig maken. Echter heeft een barst in het scherm niks te maken met laad problemen en dat weten ze zelf ook heel goed.

bron: Ik ben Mechtronisch ingenieur.

Ze zullen deze bewering in de praktijk niet hard kunnen maken en waarschijnlijk zwichten ze als je met deze argumenten komt. Dat ze geen deel reparaties doen is hun probleem, daar heb jij als consument helemaal niks mee te maken. Ze hebben een paar opties: ze doen wel een deel reparatie, ze vervangen alles onder garantie, ze sturen je een nieuwe telefoon of je krijgt je geld terug.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Als je rechtsbijstand hebt meteen hun er op zetten.

da
door damaya - Nov 25, 2015 om 12:18
11 Antwoorden / 4 Vragen
0

Coolblue is niet de enige die zo handelt, ik heb hetzelfde probleem met KPN. Toestel na overleg met klantenservice ter reparatie aangeboden, oplaadpunt werkte niet meer van Xperia Z, bekend probleem volgens Sony en zou garantie zijn. Nu brief of maken á 266 euro, toestel terug 35,01 of afstand doen.
Lijkt wel een standaard beleid te worden voor deze toch dure apparaten.
Ik heb tot nu toe ook geen oplossing. Weet dat dit geen antwoord op het probleem van ts is, maar lijkt wel of je maar mee moet doen, aan alle gekkigheid wat ze verzinnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer