An
door Ann-Fre Nov 18, 2016 om 14:30
Computers & telefonie

Informatie Direct PC

Geachte mevrouw, Mijnheer.
ER KWAM EEN COOLPORTEUR AAN DE DEUR VAN: DIRECT PC
Wat is de kwaliteit van dit bedrijf en zijn ze betrouwbaar.
Hoogachtend Fred Zijlma

4434 18 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2016 om 14:32
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Als u twijfelt, dus zelf al: Nooit doen!

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of ze nu betrouwbaar zijn of niet, doet niet ter zake. NOOIT  op een aanbod aan de deur ingaan.

Hebt u vragen over uw PC ga dan naar de bibliotheek, daar kunt u vaak hulp krijgen via Seniorweb.

simon55
door simon55 - Nov 18, 2016 om 14:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag anders n goede buur vriend kennis ,  die heeft u vast wel ,  en die ook nog verstand hebben van n computer

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2016 om 14:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Plakt u maar een sticker op de deur: aan de deur wordt niet gekocht. Echt, nooit iets kopen aan de deur, alleen de kinderpostzegels misschien. Of collectanten, verder niets.

br
door bravehenk - Nov 18, 2016 om 14:50
206 Antwoorden / 0 Vragen

Diegene die bij u aan de deur komt heeft maar 1 belang u lid maken en 20 euro in zijn zak krijgen. U betaald daarna 99 euro per jaar.
Pas een van de vooraf gegeven tips eens toe.

gr. Henk

marita5
door marita5 - Nov 18, 2016 om 14:56
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ann-Fre  ,

Lees eens de voorwaarden, u mag er 3x p/jaar gebruik van maken voor € 99,- !! klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.directpc.nl/algemene-voorwaarden/

Lees ook deze klachten eens ,

http://www.klacht.nl/www-directpc-nl/

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 15:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, die klachtenlink lijkt wel op het werk van Pretium: ze lijken, zo te lezen, vooral ouderen een loer te draaien. En ze doen dus niets met die klachten. Klaar ben je. Benieuwd of de TS ook tot die groep hoort.

marita5
door marita5 Nov 18, 2016 om 15:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin dit is juist , vooral ouderen . op 3 nov was er ook een vraag mbt direct pc , ook hier ging het om een ouder persoon . .. https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/mag-colporteur-gegevens-klant-invullen-naam-handtekening-etc?id=587165

Cookies
door Cookies Nov 18, 2016 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Logisch dat ze ouderen als doelgroep er uit pikken. Jongeren zijn doorgaans vaardiger met de p.c. en de problemen waar je tegen aan kunt lopen.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 17:22
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zou dus betekenen dat ze lukraak aanbellen; bij jongeren niet doorduwen en een oudje te grazen proberen te nemen. Ben dan blij dat ik 'meneer Puist' tegenwoordig heb, een zzp-er die €36,00 p.u. rekent en gerust 4 uur bij me bezig is en dat niet op de rekening zet. Alleen maar dat ene uur. Komt ie ook nog voor voorrijden. (Denk dat ie de Dolce Gusto koffie waardeert). ;-)

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2016 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Colporteurs aan de deur ...... wegsturen; niet mee in discussie gaan.

jo
door jorisw - Nov 18, 2016 om 15:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je een PC aan de deur kopen? Ongeacht van wie dat ding is, dat doe je gewoon niet.

simon55
door simon55 - Nov 18, 2016 om 15:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De volgende tekst ziet men bij mij aan de deur

NEE DANK U....Geen geleur aan m n deur....Dus ook geen verkopers.....Wij doneren al genoeg...Geloven doen we op onze manier

Ik wil geen abonnement.....En nergens lid van worden....M n ramen zeem ik zelf....Dus blijf van m n bel af !!!!!!!!!!!!!!

PRETTIGE DAG VERDER

tenormin
door tenormin Nov 18, 2016 om 17:23
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wel een heel plakkaat, maar grappig.

simon55
door simon55 Nov 19, 2016 om 15:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin Staat op n a viertje , en voor de blinde vink maak ik t desnoods nog GROTER

costnix
door costnix Mar 6, 2017 om 08:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een van mijn buren had een extra deeurbelknop boven zijn deur gemonteerd en een sticker met de tekst "COLPORTEURS BOVEN BELLEN!" Het was hel grappig om de verbaasde blikken van die colporteurs te zien :-D

eclipse
door eclipse - Nov 18, 2016 om 16:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U belt uw handige kleinzoon, vriend of kennis. Vervolgens uren prutsen achter de computer om er achter te komen dat het probleem te ingewikkeld is om zelf op te lossen. Of brengt u uw computer naar de winkel? Daar weet u niet wat er met uw computer gebeurt en ontvangt u vaak ook nog een torenhoge rekening. Dat hoeft niet langer meer!

WAT EEN MOMPEL MOMPEL  F***RS, EN SNEL BELLEN,,,WAT NU ALS IK LANGZAAM BEL ??    srry voor de kapitalen , maar was ff  heel érg op mn maatje 46 getrapt

Li
door LinkerLoe - Jan 15, 2017 om 22:45
3 Antwoorden / Vragen

Zeer onbetrouwbaar bedrijf. Al maandelang zijn over Direct PC op allerlei websites klachten te lezen over het aansmeren van abonnementen aan kwetsbare ouderen zonder enige computerervaring. Op 13-01-2017 heeft dagblad Tubantia een groot voorpagina-artikel geplaatst over de kwalijke praktijken van dit bedrijf.

Zie:  http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/hengelo/hengelose-ouderen-waarschuwen-voor-agressieve-verkopers-1.6827353

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2017 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@linkerloe

Waarschuwen maakt geen verschil. Mensen blijven aan de deur iets afsluiten.

An
door Andy b - Mar 5, 2017 om 23:47
2 Antwoorden / Vragen

Mijn vader van 79 is een contract aangesmeerd en heeft deze zelf niet getekend. Al z'n gegevens waren al ingevuld in het contact.  Als je Googled op: direct pc opgelicht
Dan zie je dat zij vaak oudere mensen benaderen met een aggresieve manier van verkoop! Ik heb ook een buurvrouw van mijn vader gesproken die in hetzelfde huis woont en deze bevestigde dat ze maar heeft getekend omdat ze werd gepusht om te tekenen. Erg sneu dat deze groep ouderen worden opgelicht op deze manier!

Mogen zij wel aanleunwoningen waar 70+ ers wonen bezoeken en abonnementen verkopen?

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2017 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan die bewoners onder curatele?

marita5
door marita5 Mar 6, 2017 om 08:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen
Wi
door Wil_H - Mar 6, 2017 om 01:31
270 Antwoorden / Vragen

Nee, je hebt dit soort bedrijven niet nodig. De oplossingen voor de meeste pc-problemen zijn gratis te vinden op internet. En met het toenemende gebruikersgemak van Windows kun je de meeste problemen zelf oplossingen via allerlei "probleemoplossers" and "quick fixes" vam Microsoft zelf.
De abbonementen zijn altijd te duur en als je ze echt nofig hebt blijkt dat je nog een godsvermogen moet betalen om echt geholpen te worden.
Kijk dan liever naar "Seniorweb of "Student aan huis" als je toch denkt ooit hulp nodig te hebben op computergebied. Die zijn iets meer te vertrouwen.

robigoal_1
door robigoal_1 - Mar 6, 2017 om 09:20
8 Antwoorden / 2 Vragen

Kijkt u eens op https://www.klacht.nl/direct-pc/