respect
door respect Mar 30, 2010 om 20:25
Computers & telefonie

ING nep mail?

Kreeg vandaag deze email binnen
maar ben niet eens klant bij de ING

Geachte klant,
ING heeft er klachten van onze klanten voor onbevoegd gebruik van de ING Services. Als gevolg daarvan maken we een extra veiligheid controle op al onze klanten gehouden om hun informatie te beschermen tegen diefstal en fraude.

Hierdoor wordt u verzocht om de verstrekte stappen te volgen en uw gegevens voor de veiligheid van uw accounts te bevestigen. Gelieve Klik hier om te beginnen.

Echter, Niet om dit te doen kan leiden tot tijdelijke schorsing rekening. U zult begrijpen dat dit een veiligheidsmaatregel bedoeld om u te beschermen en uw account. Onze excuses voor het ongemak.
Bedankt voor uw medewerking.

1200 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fishing e-mail. U kunt hem doorsturen naar ING zodat ze hun klanten kunnen waarschuwen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops

Phishing i.p.v. fishing Sorry.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tamelijk onbeschoft en schijnheilig. Doorsturen naar ING.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

respect

Je schrijft: ING nep mail?

Het vraagteken kun je gevoeglijk weglaten. Aan het taalgebruik herken je deze mails omdat de vertaling door een vertaalmachine is gedaan. Vorige week heeft ING hier ook nog voor gewaarschuwd. Zij vermeldden ook dat de mails steeds vaker worden verstuurd en steeds echter worden (vrijwel niet van echt te onderscheiden dus). Bovendien geeft de ING aan dat ook de klant een eigen verantwoordelijkheid heeft om dit kwaad te bestrijden en attent moet blijven voor deze vorm van oplichting.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had al een vermoeden,maar was hier niet van op de hoogte
zal ook nooit iets van dit aanklikken
Ben nml erg wantrouwig op dit gebied

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo respect,

Doorsturen naar de ING is niet erg zinvol, De ING is allang op de hoogte van dit nepmailtje. Dit mailtje circuleert al wekenlang rond en als je op de website van de ING inlogt om te bankieren, krijg je eerst een waarschuwingsscherm te zien waar juist voor dit soort mailtjes gewaarschuwd wordt.

Alleen al bij het lezen van dat mailtje zou er al een rood lampje moeten gaan branden, want aan de gebruikte woorden en de zinsopbouw kun je duidelijk opmaken dat het een slecht vertaald mailtje is of dat het opgesteld is door iemand die de nederlandse taal bij lange na niet machtig is.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

respect schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 20:49: Had al een vermoeden,maar was hier niet van op de hoogte
zal ook nooit iets van dit aanklikken
Ben nml erg wantrouwig op dit gebied

Dat is een hele gezonde instelling op het internet. ;-)

Freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2010 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ha, alleen het taalgebruik al :-)

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou de vraag wel kunnen stellen als ze dit soort mails eens in correct Nederlands zouden opstellen, of nee, laat ik ze maar niet op ideeën brengen. Dat er nog mensen bestaan die niet weten dat banken en andere firma's NOOIT dit soort verzoeken zouden uitsturen, zelfs in perfect Nederlands.