pi
door picolo10 Mar 31, 2015 om 00:19
Computers & telefonie

Installeren windows 8.1 of windows7

ik heb een tweedehands pc gekocht zonder harde schijf in als ik windows 7 wil installeren dan gaat hij door tot windows laden en krijg dan het bekende blauwe scherm.
als ik windows 8.1 wil installeren dan gaat hij ook tot windows laden en krijg ik een wmelding met lichtblauw scherm met foutmelding.
ik heb de schijf geformatteerd en is in principe helemaal nieuw
het is een pc met 2,5gb geheugen en 2.8 ghz.
ook komt er wel eens de melding van fout bij installeren
De schijf is niet kapot want in mijn andere pc lukt dat wel
Het merk is boxxed pc

1524 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2015 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had bij die andere pc toch het programma in veilige modus geïnstalleerd en dat het toen pas lukte? Heeft u dat nu ook geprobeerd?
Bij een eerdere vraag werd o.a. een reactie gegeven over waaraan de pc moet voldoen: klik hier.
U kunt de foutcode intikken op internet en dan een verklaring ervoor vinden.

pi
door picolo10 - Apr 1, 2015 om 00:37
55 Antwoorden / 55 Vragen

ik krijg de melding

page_fault_in_nonpaged_area

mijn schijf is leeg in veilige modus kom ik niet met usb stick hetzelfde problleem en met windows 7 krijg ik het beruchte blauwe scherm

pi
door picolo10 - Apr 1, 2015 om 12:09
55 Antwoorden / 55 Vragen

ja maar ik heb nu een lege schijf hoe los ik dat op dan

reflecs
door reflecs - Apr 1, 2015 om 12:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kunt u hier nog een oorzaak uit halen:

[i..]0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Windows heeft iets uit het geheugen of het wisselbestand opgevraagd wat niet aanwezig was.
Mogelijke oorzaken
Dit kan worden veroorzaakt door slecht of defect geheugen, defecte L2-cache of defect video-RAM. Meestal is de eerste optie het probleem, maar de fout kan ook worden veroorzaakt door niet goed functionerende of incompatibele software zoals antivirusprogramma's. Andere hardwareproblemen zoals een incorrecte SCSI terminatie of slecht functionerende PCI kaart, kunnen deze fout ook genereren...
Uit http://nl.hardware.info/forum/threads/het-algemene-bsod-topic.105603/

Is het een SCSI schijf? Heeft u documentatie bij uw harde schijf of is er documentatie op de website van de fabrikant te vinden?

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 13:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is waarschijnlijk een kapotte of losgeraakte RAM stick.

Dit kan je zelf verhelpen.

1: Schakel de PC uit en haal de stekker er uit.
2: Druk de aan en uit knop even in om rest stroom te verwijderen.
3: Aard jezelf even door een ongeverfd stalen deel van je Radiator/kraan aan te raken. (Statische electriciteit kan componenten in je pc beschadigen)
4: Open de pc kast.
5: Haal alle RAM stick behalve 1 er uit. (vergeet niet de clipjes aan de uiteindes van de RAM slots los te halen voordat je de stick er uit trekt)
6: Doe de stekker er weer in en check of het probleem is opgelost.

Zo niet ga naar stap 1 en wissel de RAM stick met een andere om.

ph
door philip36 - Apr 1, 2015 om 13:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet van welk jaar de pc is.
Kun je tijdens het starten van de PC in de bios komen.
U heeft een andere HD, kan zijn dat deze niet of fout in de bios staat.

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 13:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:25]Ik weet niet van welk jaar de pc is.
Kun je tijdens het starten van de PC in de bios komen.
U heeft een andere HD, kan zijn dat deze niet of fout in de bios staat.

Dit kan ook. In dat geval.

Bios resetten:
1: Schakel de PC uit en haal de stekker er uit.
2: Druk de aan en uit knop even in om rest stroom te verwijderen.
3: Aard jezelf even door een ongeverfd stalen deel van je Radiator/kraan aan te raken. (Statische electriciteit kan componenten in je pc beschadigen)
4: Open de pc kast.
5: haal de BIOS batterij uit het moederbord (platte knoopcel)
6: Wacht een paar minuten.
7: Doe de batterij weer terug,
8: test of het probleem verholpen is.

pi
door picolo10 - Apr 1, 2015 om 16:08
55 Antwoorden / 55 Vragen

nou mannen het is gelukt,nieuw geheugen geplaats batterijtje vervangen mijn schijf erin gezet en ik kon gewoon beginnen met windows 8,1,wist trouwens niet of dat mogelijk was een schijf in een andere pc zetten maar ben weer wat wijzer

allen hartelijk bedankt

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 16:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat het opgelost is. En bedankt voor het terugmelden!

Nog wat info:
Een schijf met windows overzetten kan trouwens niet altijd. Soms registreerd windows de hardware waar hij op draait. (type ram/cpu etc) en als er teveel tegelijk veranderd denkt windows dat hij illegaal gekopieerd is en stopt hij met werken. (Hardware ID lock)

Hier zijn ze de laatste tijd wel een stuk soepeler in geworden. En laten dit bijvoorbeeld wel toe als het op computers binnen hetzelfde netwerk gebeurd.