no
door nora Nov 1, 2012 om 13:34
Computers & telefonie

Interactieve TV van KPN

Wie heeft ook de klachten die ik heb over de KPN en hun service mbt onze interactieve TV, na aansluiting glasvezel.
Onze geschiedenis is als volgt: Sept. 2011 aansluiting, april 2012 harddiscrecorder TV ontvanger stuk.,
En dan beginnen echt de problemen:
Hardiscrecorder omgewisseld.( €1 Euro verhoging abonnement).
Deze experiabox bleek zo'n nieuw systeem, dat er nog e.e.a. moest worden geüpload. (maar wel de volle pot betalen!)Tot en met augustus 2012 gaat de TV na 4 uur op standby, is teletekst niet te ontvangen en nog wat kleinere ergernissen.
Na thuiskomst van onze vakantie: Hoera teletekst doet het! Echter na verloop van tijd geeft de experiabox wel aan de het niet op standby staat, maar het beeldscherm heeft een bericht (die niet te verwijderen is) dat het wel op standby staat.( heel toevallig merk ik dan dat de 4 uur is veranderd in 8 uur) Stekker uit het stopcontact en de box resetten, dat was het devies..
En zo gaat het nu elke dag: Dan kan je niet zappen, dan verdwijnt je opgenomen programma niet. Dus stekker van de experiabox in en uit, iedere dag. En nu blijkt steeds weer opnieuw of het beeld stopt, daarna doorgaat maar het geluid klopt niet. Heel erg storend.
Als ik bel krijg ik het antwoord, zonder naar de klachten te luiterenl:"Mevrouw, u heeft draadloos en we kunnen u aanbieden alles met kabels te verbinden, wij hebben de opdracht gegeven dit te zeggen.!".
Allereerst heb ik alle kabels pas overal weg laten halen, maar wat belangrijker is, wie garandeert mij dat de problemen dan zijn afgelopen!?
En kan ik dan niet beter bij de KPN weggaan?? Ik neig naar het laatste

1024 2 Rapporteer

alexishoop
door alexishoop - Nov 5, 2012 om 16:25
562 Antwoorden / 6 Vragen

op de delovo site is een dlan cockpit tooltje te downloaden om de draadloze verbindingset te testen op snelheid, ipv de ethernet stekker in de settopbox te stoppen, sluit je die aan een laptop of computer en je weet wat je stroomnet snelheid is, deze moet minimaal 10mbit zijn, dit hangt af van uw stroomnet, net als bij wifi kunnen apparaten interfereren.

in de motorola settopbox is onder de instellingen een menu, waar je 8 uur stand-by kan instellen, maar het blijft een vervelende probleem, iets wat alleen motorola zelf moet oplossen maar ze niet lukt en mogelijk ook niet gaat lukken.

weggaan bij kpn? in principe zijn de klachten te mager, de diensten werken grotendeels wel namelijk, dus er is geen juridische grondslag voor opzeggen omwille wanprestatie. kabel is ook duurder, digitenne is ook niet alles, en je moet opnieuw hardware aanschaffen, en zelfs de nieuwe horizonboxen van upc kennen allerlei kinderziektes, en van ziggo zijn de basis decoders ook niet alles, daarnaast bieden lang niet alle providers de 14 of meer regiozenders of andere kanalen.

op het forum.kpn.com zijn webcare medewerkers die dieper kunnen kijken en problemen kunnen oplossen. mogelijk zijn er glasvezel problemen tussen het huis en/of de wijkcentrale.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 10, 2012 om 10:42
468 Antwoorden / 16 Vragen

Vorige week zaterdag(ochtend) was er een landelijke storing van de interactieve televisie bij KPN, keer weer terug na mijn minimale contractperiode bij KPN naar mijn oude vertrouwde provider.