be
door bert visser May 8, 2010 om 10:32
Computers & telefonie

Interactive tv kpn

kan iemand mij vertellen of het interactive tv van kpn goed werkt of dat het niet goed werkt

1500 9 Rapporteer

elenay
door elenay - May 8, 2010 om 17:11
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Dag Bert,

Ik heb net even een buurvrouw van me gebeld, want ik wist dat die interactieve TV van KPN heeft gehad.

Zij zegt dat ze het snel hebben opgezegd omdat er te vaak storingen waren en er te weinig zenders bij zaten.

Toen zijn ze overgestapt naar Ziggo, maar hebben niet weer interactieve TV genomen om de reden dat de decoder bij Ziggo wel € 360,- moest kosten en dat was bij de KPN €100,-.

Dus dat was haar verhaal.

Ook op dit forum staan veel ervaringen, dus lees hier even door op deze link te drukken.

Groetjes, Elena

richard83
door richard83 - May 8, 2010 om 17:17
386 Antwoorden / 28 Vragen

Wel een nadeel is. Als de internet verbinding stuk is. Dan kan je ook geen interactieve tv kijken van kpn.

edwardus
door edwardus - May 8, 2010 om 17:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt niet zeggen dat het goed of niet goed werkt.

Wat je wel kunt zeggen is dat áls je adsl snel genoeg én stabiel is, dat het zo werkt als het hoort te werken. Heb je onvoldoende snelheid, bijv. omdat de afstand tot de centrale te groot is, of omdat de koperdraad van slechte kwaliteit is, of verliest het modem geregeld de verbinding, dan zul je ook geen fijne tv ontvangst genieten.

Heb je momenteel al adsl van KPN? Zo ja, welke snelheid haal je netto? Hoe is de stabiliteit tot nu toe?

toolboy
door toolboy - May 8, 2010 om 17:56
965 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi Ik heb het nu precies 1week en ben tot nog toe uiterst tevreden.
En zeer gemakkelijk te bedienen.

T

toolboy
door toolboy - May 8, 2010 om 17:59
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=richard83 schreef op zaterdag 8 mei 2010, 17:17]Wel een nadeel is. Als de internet verbinding stuk is. Dan kan je ook geen interactieve tv kijken van kpn.

Klopt Maar naast interactieve tv Krijg je digitenne gratis. T

elenay
door elenay - May 10, 2010 om 00:04
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=toolboy schreef op zaterdag 8 mei 2010, 17:59][quote=richard83 schreef op zaterdag 8 mei 2010, 17:17]Wel een nadeel is. Als de internet verbinding stuk is. Dan kan je ook geen interactieve tv kijken van kpn.

Klopt Maar naast interactieve tv Krijg je digitenne gratis. T

Klopt toolboy, met dien verstande dat niet iedereen met digitenne kan ontvangen.

Bij mij stoort de digitenne, bij anderen hier is er helemaal geen ontvangst
en bij weer anderen is het helemaal goed.

Dus dat even als toevoeging.

Groetjes Elena

edwardus
door edwardus - May 10, 2010 om 00:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met een buitenantenne heb je met Digitenne vast een veel betere ontvangst.
Eenvoudig te controleren door de standaard antenne eens buiten neer te zetten.
Heb 't zelf ook een weekje kunnen testen; met antenne binnen slechts een paar zenders te ontvangen en wel in zeer matige kwaliteit, maar met antenne buiten prima ontvangst op alle zenders.

adko
door adko - May 12, 2010 om 16:50
24 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben nu ruim 3 jaar Digitenne en hebben sinds ongeveer twee maanden ook interactieve TV van KPN. Tot volle tevredenheid allemaal.

Daarnaast maak ik sinds ruim 3 jaar gebruik van InternetPlusBellen van KPN.
In die 3 jaar heb ik (bijna) nooit een storing gehad, maar vorige week voor het eerst een aantal keren.
De helpdesk stond me keurig te woord en het probleem zou doorgespeeld worden naar de tweede lijn.
Hoewel ik geen terugkoppeling heb gehad, is het daarna niet meer fout gegaan.

Een heel ander verhaal dan mijn ervaringen die ik voorheen bij Casema had.
Daar heb ik in zo'n 9 maanden tijd, ongeveer 600 euro met mijn vaste telefoon verbeld naar de helpdesk, omdat mijn internet nooit werkte.
Opzeggen kon niet, vanwege het contract, maar toen dat stopte was ik snel weg.

Ik ben daarom ook blij dat ik nu met alles bij KPN zit en dat mijn eerste ervaringen met de helpdesk daar ook zo positief zijn.
Hopelijk blijft dat zo.

jo
door joycew - Aug 7, 2010 om 09:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn slechte ervaringen met KPN heb ik samengevat voor mijn website:

Twee maanden geleden ging ik verhuizen.
Als je verhuist moet je ook internet en televisie hebben.
Dat lijkt me logisch toch?
Precies!

Dan ga je zoeken op internet.
Zoeken op al die verschillende sites met meningen, vergelijkingen enz enz

Uiteindelijk viel de keuze op KPN Interactieve TV en Internet.
Dit was tenslotte maar 35 euro per maand en je had alles.
En het mooiste was dat je zomaar Beau op pauze kan zetten!
Wie wil dat nu niet?
Precies!

Toen kwam er een telefoontje van de helpdesk.
Mevrouw er zit een technische storing op uw adres.
U kan niet tegelijk opnemen en afspelen.
Goh, nou jah, storingen worden opgelost toch.
Dus geen probleem!

Drie weken later werkte alles en ik was blij!
Ik had Beau nog niet op pauze gezet, maar voor de rest was ik blij.

Alleen toen ging het regenen en had ik ineens geen internet en tv meer.
Ineens niet meer zo blij.
Maar toen ging de zon weer schijnen en alles was terug.
Hoewel terug?
Terug met haperingen en storingen.
Niet zo blij!

Gebeld met de helpdesk.
Had ik al verteld dat dit 10 cent per minuut kost?
Dit kost dus 10 cent per minuut.
Er moet iemand langs komen voor een doormeting,
want het bleek dat ik toch wel erg ver van de verdeelkast zat.

Toen kwam er een monteur.
Die ging alles meten.
Ik zat te ver van de verdeelkast en dat ging niet beter worden.
Een aantal vruchteloze belletjes naar de helpdesk later.
Wist je dat dat 10 cent per minuut kost?
Dat kost dus 10 cent per minuut.
Nou ja, na die belletjes heb ik het dus maar geaccepteerd.
Ik begon te wennen aan de haperingen en dat pauze zetten was toch wel makkelijk.
Ik heb namelijk honden en die moeten weleens plassen.

Alleen toen was het woensdag slecht weer.
En ik had geen televisie en internet meer.
Ineens kwam het doembeeld van de herfst en de winter.
Heel veel slecht weer en dan?

Dus ik heb gebeld met de helpdesk.
Die van 10 cent per minuut inderdaad.
Nou mevrouw, u mag het per direct opzeggen.
Dat is heel fijn!
Maar niet meteen mijn signaal stopzetten he, want ik heb nog niks nieuws!
Nee hoor mevrouw, dat duurt wel een paar dagen.

Maar je raadt het misschien al?
‘s Avonds geen televisie, gelukkig nog wel internet.
Dus ik bel met de helpdesk (10 cpm).
Een alleraardigst meisje legt uit dat ik alleen mag verlengen met een
maand opzegtermijn.
Maar ik wil geen maand opzegtermijn!
Ik wil nog een paar dagen tv en internet zodat ik na het weekend alles kan regelen.

Het meisje is onvermurwbaar en ik krijg haar teamleider ervoor.
Ondertussen ben ik vrij goed in het kort samenvatten van het verhaal,
het kost tenslotte 10 cent per minuut.
Deze meneer geeft excuses en gaat met spoed mijn opzegging annuleren
Ik kan dan opzeggen nadat ik alles geregeld heb.
Die avond val ik in slaap met warme gevoelens van begrip en geluk.

De volgende dag gaat de televisie aan.
Nou ja, radio, maar dat zit op hetzelfde kastje.
Owow, ik moet allemaal dingen invullen.
Ik vul dingen in en het werkt niet.
Wat doe je in zo’n geval?
Precies!
De helpdesk bellen.
Ik check gelijk mijn bundel even op overige kosten en ik ben niet blij.

Hmm, mevrouw, ik zie dat per vandaag alles stopgezet is.
Ik kan u niet verder helpen.
Ik verbind u even door met de afdeling opzeggingen.
Oke..
Pompiedom…
Tja, alles is stopgezet en de persoon die u noemt werkt hier niet hoor.
Nee, ik kan niks voor u doen en mijn teamleider wil u niet spreken.
Ja maar
Uw internet zal er zo ook wel mee ophouden.
Ja maar
Fijne dag nog mevrouw
Klik

Die klik was niet alleen de telefoon, maar ook mijn hoofd.
Ik kan slecht tegen het gevoel van machteloosheid.
Tranen staan in mijn ogen.
Gelukkig heb ik dit blog om van me af te schrijven.
En nu moet ik op zoek naar iemand die in het weekend
internet en televisie voor me kan regelen.

Daarna ga ik met dramatische muziek de zonsondergang tegemoet op mijn paard.
Strijdend tegen KPN
En iedereen die ik ken en niet ken adviserend om vooral niet KPN te nemen!