soulsister
door soulsister Jan 26, 2009 om 09:55
Computers & telefonie

Internet op laptop

Hallo,

Ik heb internet op mijn pc. Nu wil ik ook internet op mijn laptop. Hoe gaat dit in zijn werk?

488 9 Rapporteer

pr
door preventist - Jan 26, 2009 om 12:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je een vaste aansluiting op je pc hebt en nu draadloos wil internetten.

Om te beginnen heb je een router nodig.

Dit is apparaatje wat je tussen de pc en internet aansluiting zet.

Deze zend het signaal naar je laptop.

Als je laptop wifi heeft, pikt hij het signaal vanzelf op en wijst het zich vanzelf.

Vergeet niet om dit draadloze netwerk te beveiligen.

Succes

jvdorst
door jvdorst - Jan 26, 2009 om 13:03
186 Antwoorden / 5 Vragen

je zal toch wat meer gegevens moeten prijsgeven. Zit je laptop hetzelfde aangesloten als je PC, dus met vaste verbinding ? of moet het nu draadloos, maar is je router daar misschien nog niet op ingesteld ? Geef dus die gegevens en ook over type laptop en type modem/router voordat hier antwoord op gegeven kan worden !

audb
door audb - Jan 26, 2009 om 13:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan de laptop zowel aan een kabel als wel via een draadloze verbinding aansluiten.

Ik ga er van uit dat je draadloos wilt en dan heb je een WIFI router nodig, deze zijn al te koop vanaf 30  tot zelfs 350 euro.

Nu is het afhankelijk van hoe snel je verbinding is maar een 300mb router is eigelijk onzin als je maar 20 mb verbinding hebt dan is een 54 mb router van Sweex van 30 euro echt genoeg of je moet ook in de tuin willen internetten maar meestal zal dat in praktijk ook niet echt veel problemen geven.

Het instellen van de router staat meestal wel beschreven in de handleiding of zijn op te vragen bij de provider maar kan soms wel moeilijk zijn.

Mocht je echter al voorbereidzijn op de nieuwere snelheden dan is het beste om nu al te kiezen voor een Draft 2 type deze zijn al voorbereid op de mogelijk nieuwe standaard van 300mb snelheid en mocht je upc 120 of glasvezel 100 mb hebben dan moet je zelfs deze hebben wil je ook optimaal gebruik kunnen maken van deze snelheid.

soulsister
door soulsister - Jan 26, 2009 om 15:41
55 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi,

Ik heb draadloze internet via XS4all. En ik wil inderdaad ook draadloos kunnen internetten via mijn laptop. Sterker nog ik wil mijn laptop meenemen op vakantie (buiten Europa). Ik ben een leek op dit gebied (sorry) dus ik heb behoefte aan uitleg wat zelfs een kind van 3 kan begrijpen.

ha
door handoko - Jan 26, 2009 om 17:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,van je provreider heb je een cdrom ontvangen.Instaleer hem op je laptop,In de aanmelding brief staat de sleutel om een netwerk te maken in je laptop;En in het buitenland kan je met je laptop naar een internet cafe gaan en met een kabel maak je dan direct contact met je laptop.succes.

edwardus
door edwardus - Jan 26, 2009 om 19:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt in principe volstaan met het aanschaffen van een Wireless LAN adapter (een draadloos netwerkkaartje, pcmcia of USB). Daarmee kun je in huis draadloos internetten en onderweg waar er onbeveiligde draadloze netwerken zijn.

Het kan ook met een dongle (via mobiele telefonie netwerk) maar dat kan erg prijzig worden.

st
door stanbervoets - Jan 27, 2009 om 21:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft al een draadloze aansluiting thuis, dus dat moet op dezelfde wijze geïnstalleerd worden als op uw huidige PC.
U moet eerst een WIFI (Wireless LAN) adapter aanschaffen voor uw laptop, laat u adviseren wat het handigst is, omdat u deze in het buitenland wilt gaan gebruiken is het belangrijk dat deze zoveel mogelijk standaarden ondersteund A/B/G (en liefst de nieuwere N).
Via de (draadloze) telefoonverbinding is eigenlijk geen optie, erg duur in het buitenland en/of langzaam. (tenzij u alleen af en toe een e-mailtje wil versturen zonder bijlagen).
Voor WIFI bent u echter geheel afhankelijk van wat er ter plaatse beschikbaar is in moderne landen zullen er wel wat onbeveiligde draadloze netwerken zijn.
Of toegang tegen betaling of een internet cafe (kan draadloos of met draad).
Maar gaat u naar een derde wereldland of even uit de bewoonde wereld dan heeft u weinig aan WIFI.
Maar als u nergens ervaring mee heeft dan zal het moeilijk worden om het zelf de verbinding tot stand te brengen, en moet u ter plaatse hulp vragen
Natuurlijk is een "Internet Security" pakket onmisbaar, zeker op uw laptop, in de vakantie wilt u geen virussen op uw laptop, hierop kunt u beter niet bezuinigen.
Laptops zijn gewilde objecten, dus u moet ook zorgen dat u hem altijd in het oog houd (of beter uit het oog van anderen) anders is het zo gestolen !

soulsister
door soulsister - Jan 28, 2009 om 10:04
55 Antwoorden / 56 Vragen

Een vraag voor Stanbervoets,

Dank voor je uitgebreide reactie. Welke WIFI raad je me aan. En met het buitenland bedoel ik Brazilië (Natal, een zeer moderne badplaats).

soulsister
door soulsister - Feb 2, 2009 om 17:23
55 Antwoorden / 56 Vragen

De term usb flash is gevallen. Wat is dat? Waar kan ik deze kopen en welk merk.