jasperwis
door jasperwis Jan 15, 2009 om 22:30
Computers & telefonie

Internet op Mysterieuze wijze vertraagd

Hallo,

Vanmiddag ging ik een film dowlaoden. normaal duurd dat 1 tot 3 uur. Nu gaf hij aan dat het 1 dag en 10 uur ging duren.  Ik heb even een test op www.speedtest.nl gedaan en daar kwam uit:            110.7 KByte/sec. Dat is normaal op mijn pc 800 KByte/sec.  Ik heb even op de anderen computer gekenen hoe het daar mee stond. Op de pc die via een kabeltje internet heef was het 1000kbyte/sec. Dat is normaal ook zo. Op de anderen draadlozen computer was hij 789 KByte/sec dat klopte ook. En op mij pc was hij dus veel te traag ik maak ook gebruik van draadloos internet.

Wie weet waar het aan kan liggen ?

Gr jasper

447 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2009 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo jasperwis,

Zou dit misschien wat kunnen samenhangen met de vragen die u de 4e en de 13e hebt gesteld? Is de pc naderhand sneller geworden (en de internetverbinding)?

Naast wat hier al wordt geopperd: misschien is er een obstakel tussen uw router en de pc, of heeft u een "storende factor" nabij zoals tv, telefoon etc.

Enige opties (ook met verwijzing naar de antwoorden op uw eerdere vragen): de router nog weer eens resetten;  pc goed opschonen (en op virussen e.d. scannen); misschien eens foutcontrole (met repair) doen; defragmenteren etc.

Doet dit probleem zich voor als alle computers tegelijk draaien en op internet zijn of maakt dat niet uit? Heeft u onlangs iets nieuws geinstalleerd en/of gedownoad? Lopen veel programma's mee die u op het moment van downloaden niet nodig hebt?

Vr.gr.

elenay
door elenay - Jan 16, 2009 om 00:59
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ jasperwis

Dat zelfde heb ik onlangs ook gehad en ik begreep dat ook niet, totdat ik erachter kwam dat een trojan mijn computer in zijn greep hield.

Dit keer was dit zo'n lastig eentje dat ik mijn backup maar heb teruggezet en toen was het weer goed. Hierbij ga ik er wel vanuit dat u de computer schoonhoudt, dus cookies verwijdert etc.

jasperwis
door jasperwis - Jan 16, 2009 om 07:32
55 Antwoorden / 20 Vragen

Mijn computer schema:

                                            VOOR                   Na
1. Xp Pc via snoer internet       1000  KByte/sec  1000  KByte/sec
2. Xp Pc Draadloos internet       800  KByte/sec   100  KByte/sec
3.Vista Laptop Draadloos internet 700  KByte/sec   700  KByte/sec
4.Vista Laptop Draadloos internet 750  KByte/sec   750  KByte/sec

Mijn computer werkt de laaste tijd weer sneller. Ik had last van een 1 gb ram geheugen. Op een of anderen manier zat hij niet goed vastgeklikt op het moederbord.

Ik zal de virus scan wel even laten draaien. Ik beschrik over mcaFee en dier voort wekelijks een scan uit.

Zal ook even malware scan laten draaien.

Laat vanmiddag de resultaten wel horen

edwardus
door edwardus - Jan 16, 2009 om 11:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je maakt dus op die pc alleen gebruik van draadloos netwerk. Dan is ofwel het signaal niet (meer) sterk genoeg zodat het op lagere snelheid gaat zitten, ofwel er is een ander draadloos apparaat (bijv. buren met een draadloze router) dat zit te storen. Dit laatste kun je verhelpen door in de router een ander draadloos kanaal te kiezen dat vrij is. Uit je verhaal lees ik niet dat de router verplaatst is.

Met Windows Zero Configuration kun je de kanalen van de beschikbare draadloze netwerken helaas niet zien, daar heb je óf de draadloze utility van de draadloze netwerk adapter zelf voor nodig, of een apart programma (bijv. Netstumbler). Je kunt natuurlijk ook gewoon gokken en kijken wat er gebeurt.

jasperwis
door jasperwis - Jan 16, 2009 om 11:54
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb de hele computer gescan met 10 programma`s. Geen virussen gevonden. Alleen een paar register fouten. ik heb de fouten opgelost maar het hielp niks. Toen was me laaste optie kanaal veranderen. Dat heb ik gedaan en jahoor hij deed het weer :P Allemaal bedankt voor de hulp

Gr jasper

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2009 om 11:58
16895 Antwoorden / 202 Vragen

zie met name het antwoord van elenay: het kan best zo zijn dat zonder dat u het weet er veel data verkeer is via uw PC door een trojan horse of dergelijke. Dat betekent dan dat u een goede check moet uitvoeren op ongewenste applicaties en ook de beveiligingsinstellingen nog eens moet nazien.

Wat ook nog kan: iemand anders maakt gebruik van uw draadloze verbinding of anders gezegd, iemand anders breekt er op in. Heeft u de router (in het Engels ook uit te spreken als roeter) wet goed beveiligd?

WaWat is de snelheid als u een kabel aansluit? (Op het modem en niet op de router?)r

audb
door audb - Jan 16, 2009 om 14:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De nelheid hangt er ook vanaf hoe snel er wordt geupload en hoeveel mensen er te gelij aan het downloaden zijn op dat moment maar dat lijkt me duidelijk.

Wat het ook kan zijn is dat er meerdere mensen op "uw lijn" aan bezig zijn met downloaden.

De meeste providers vertellen het niet maar u deeld echt een adsl lijn met meerdere mensen en hoe goedkoper de provider hoe meer kans er bestaat dat er teveel lijndeeling is.

Bijvoorbeeld een adsl lijn van uw provider naar de wijk centrale is 100 mb die deeld u weer met ongeveer 8 anderen zodat er een opstopping ontstaat op de lijn, imers moet u de lijn van 100 mb niet delen met 5 anderen (bij 20 mb ieder) maar met 8 anderen en soms is het zelfs zo dat u de lijn moet delen met wel 10 of meer.

Dit komt omdat de provider er van uitgaat dat niet iedereen op de zelfde moment gaat downloaden.

Een download programma zoals IDM zou een oplossing kunnen zijn of .....

Windows 7 64bit , de snelheid verschil is echt flink te merken maar helaas is er alleen nog een Béta versie met kleine problemen en alleen in het engels te downloaden.

Maar heeft u nu vista op de computer? nou dan bent u de elende wel gewent :) maar w-7 bevat minder fouten dan vista met update versie xxxxx.xxxx

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2009 om 09:27
16895 Antwoorden / 202 Vragen

audb@ hoe weet u dat V7 minder fouteb bevat? Hetr is net een nieuwe Beta versie met de bedoeling om via gebruikers te testen op fouten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2009 om 09:29
16895 Antwoorden / 202 Vragen

ps van de test - Beta versie van Vista werd indertijd hetzelfde gesuggreerd.