hackmann
door hackmann Mar 9, 2008 om 18:11
Computers & telefonie

Internet traag en snel

Geachte forum leden,

Weer heb ik u nodig. Het internet bij ons is op 2 computers erg traag.( waarvan 1 labtop) Wij gebruiken UPC extreem en Sweex 4-poort router. Tot gisteren waren alle computers gelijkwaardig. De snelheid van 2 computers varieerd van 13699 tot 15782 kb/s. En  2 van 344 tot 884 kb./s.  Het modem en de router zijn al een paar maal gereset. Ook heb ik de kabels onderling gewisseld en ook zonder router gewerkt. Het virusprogramma uitgeschakeld en ook de firewall uitgeschakeld echter alles zonder resultaat. Het antievirus programma wat wij gebruiken is BullGuard. Nadat dit programma is geinstalleerd is ons internet op 2computer traag ( toeval?)Wij gebruiken 1 antievirus programma en 1 firewall.

Wat kan er nu nog gecontroleerd worden?

Alvast bedankt voor het meedenken

2315 15 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Mar 9, 2008 om 22:21
402 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle duidelijkheid. Gebruik je het internet security pakket van Bullguard? Zoja, gebruik je daarvan de firewall? Indien zo, dan is het verstandig alle andere firewalls uit te schakelen.

qp
door qpc - Mar 9, 2008 om 22:32
203 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik weet niet hoe je merkt dat de snelheid laag is, dus waar je bijvoorbeeld vandaan dowload, maar is het bijvoorbeeld uit de newsgroups, dan kan dat zeer goed kloppen, UPC knijpt de downloadsnelheid uit newsgroups (van ELKE newsprovider) drastisch. Lees het maar eens na op de verschillende forums.

Verder moet ik helaas ook mededelen dat een Sweex-router zeker niet tot de snelste/beste/meest betrouwbare routers behoren (in tegendeel), dus probeer eerst eens een andere router.

edwardus
door edwardus - Mar 9, 2008 om 22:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is die snelheid van downloaden in beide gevallen gemeten met speedtest.nl, of iets anders?

hackmann
door hackmann - Mar 10, 2008 om 19:20
38 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor je reactie; alle andere firewalls staan uit. Er wordt maar 1 antievirus programma gebruikt en van dit programme de firewall.Wij hebben BullGuard V8.0

hackmann
door hackmann - Mar 10, 2008 om 19:25
38 Antwoorden / 25 Vragen

Ik merk dat de snelheid laag is doordat de verschillende pagina's er veel langer overdoen dan voorheen. Het vreemde is dat er 2 computers op de zelfde router wel snel zijn. Onze Sweex router werkt al 2 jaar zonder problemen. Als u een snellere en betere weet hoor ik het graag van u.

hackmann
door hackmann - Mar 10, 2008 om 19:31
38 Antwoorden / 25 Vragen

De snelheid is gemeten mer speedtest.net. Dit op aanraden van UPC omdat deze betrouwbaarder zou zijn. Is overigens ook nog eens een leuk programma. De test heb ik vele malen herhaald, het blijft echter zo dat er 2 computers snel zijn en 2 langzaam. De verbinding moet dus goed zijn, ik verwacht dat er "iets"in de langzame computer gewijzigd moet worden.

qp
door qpc - Mar 10, 2008 om 20:30
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dus dat alle 4 pc's met kabel aan de router verbonden zijn? zo ja, dan zit daar het probleem niet en moet je het inderdaad lokaal op die 2 pc's zoeken. Speedtest is zeker niet een van de beste tests die je kan doen om de snelheid te meten, maar als je meerdere metingen uitvoert op elke pc, wat is dan het verschil in de snelheid tussen de 2 goede en 2 slechte pc's?
Je schrijft dat de problemen begonnen zijn nadat je bullguard er op had gezet. Heb je deze la enes er af gehaald en het daarna nog eens getest?

Er zijn meerdere oorzaken waardoor de snelheid beinvloed kan worden:
Type netwerkkaart, vervelende software, invoegtoepassingen in IE, snleheid van de pc zelf (hoeveelheid geheugen en kracht van de processor). Het moge duidelijk zijn dat als je een langzamere pc hebt, dat deze er ook langer over doet om een programma zoals IE(7) op te starten en op te bouwen.
Maar goed, in de eerste instantie ben ik erg benieuwd wat het snelheidsverschil is tussen de 2 goede en de 2 slechte pc's.
Laat ook even weten welke snelheid je HOORT te hebben.

hackmann
door hackmann - Mar 10, 2008 om 21:21
38 Antwoorden / 25 Vragen

De snelheid van de computers staat in de vraag. De snelheid die wij kunnen halen is 24Mb./s. Alleen het downloaden is langzamer het uploaden is bij alle 4 vrijwel gelijk. Ook heb ik Bullguard al eens uitgeschakeld, help ook niet.

bedankt alvast

edwardus
door edwardus - Mar 11, 2008 om 13:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk ook nog even in de eigenschappen van de netwerkkaarten van de "langzame" pc's. Staan deze op 10Mbit/100Mbit/auto-sensing, half-duplx/full-duplex, dat soort zaken. Vergelijk met de "snelle" pc's.

edwardus
door edwardus - Mar 11, 2008 om 13:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

En in dat kader ook controleren of in alle gevallen dezelfde lijst aan protocollen geïnstalleerd is.

hackmann
door hackmann - Mar 12, 2008 om 12:18
38 Antwoorden / 25 Vragen

Geachte beantwoorders,

Op dit moment is onze "langzame"computer bij onze leverancier. Ook deze staat met vraagtekens.

Na velen verschillende testen is hij er achter gekomen dat als BullGuard niet geinstalleerd is de computer gewoon snel is en op het moment dat BullGuard er weer op zit gelijk weer langzaam. Hij heeft dit probleem nu bij BullGuard neergelegd. Het alleen uitschakelen heeft dus geen effect het programma moet dus echt geheel verwijderd worden. Het is wel zo dat de 2 langzame computers Windows (XP) "ingebakken"hebben ( restore) dus geen losse schijf, misschien dat daar een mogelijk probleem optreed. Als ik meer weet laat ik het wel horen zodat wellicht ook andere hier iets aan hebben.

groet,

qp
door qpc - Mar 12, 2008 om 12:37
203 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft dat de problemen begonnen zijn nadat je bullguard er op had gezet. Heb je deze al eens er af gehaald en het daarna nog eens getest?

Dat idee had ik dus ook al, vandaar dat ik je eerder bovenstaande aangaf....

Of je een XP-versie op CD hebt of pre-installed, dat maakt niks uit, beide versies zijn hetzelfde, daar hoef je het dus niet te zoeken.

hackmann
door hackmann - Mar 12, 2008 om 15:08
38 Antwoorden / 25 Vragen

Beste forumleden,

Alles werkt weer zoals het hoort! Snelheid nu weer boven 22000kb./s.Het blijkt dat BullGuard verschillend werkt met de diverse soorten netwerkkaarten. De dealer heeft een driver van Bullguard gewijzigd.

Allen bedankt voor het meedenken.

vo
door vogel005 - Apr 1, 2008 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Laat alle antwoorden maar gewoon vallen en haal je pc maar snel terug. Het ligt alleen en uitsluitend aan UPC en het knijpen wat ze doen. Ik zit al sinds begin maart met te kleine bandbreedtes en totale uitval van Internet en telefonie. Ik heb ook extreme. Een netwerkstoring schijnt dit op grote schaal te veroorzaken. Dit kreeg ik pas te horen nadat ik mijn hele abonnement opzegde. Laat je niet bedriegen en ga bij UPC er stevig tegenin. Ze kunnen het aantal abonnees niet verwerken en knijpen daarom de bandbreedte. Een schandaal is het. Ik ben al 9 jaar abonnee op Chello Internet maar heb mijn zakken er helemaal van vol. Ook ik twijfelde aan mijn hardware maar, geloof me, het ligt niet aan je hardware.

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2008 om 20:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zou best kunnen, maar de vraagsteller heeft toch echt het probleem verholpen. Lees maar, slechts één reactie boven de jouwe.