th
door theyoungman Apr 27, 2005 om 10:18
Computers & telefonie

Internetverbinding werkt niet

Ik heb een nieuwe pc van Aldi gekocht en hier Norton PF en AV op geïnstalleerd. Natuurlijk eerst andere virussoftware verwijderd. 
Ik heb eerst PF via internet geactiveerd. Dit is volgens mij goed gegaan, want ik kreeg een melding dat de activering gelukt was.
Hierna kon ik een aantal updates voor PF uitvoeren. Daarom op "volgende" geklikt. Downloaden startte, maar bevroor al vrij snel. Foutboodschap LU1835 verscheen, incl. melding dat downloaden van updates niet lukte omdat er geen (?) of een een te trage internetverbinding was.
Vervolgens heb ik Norton AV geïnstalleerd. Bij AV lukte de activering via internet ook. Maar ook bij AV had ik met updates downloaden hetzelfde probleem als PF: erg traag tot ik er met dezelfde foutboodschap uitgegooid werd.

Omdat ik nieuwsgierig was of ik eigenlijk wel op internet kon komen, heb ik in het bureaublad van Windows op het icoon van IE geklikt. Dan opent het scherm om een website te tonen. Ik heb een aantal willekeurige url's ingetikt, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, ik krijg geen websites in beeld.
Ik heb dit ook geprobeerd door Norton PF en AV op blokkeren te zetten.  Maar ook dan hetzelfde resultaat. 



Ik snap er niks van. Er lijkt een internetverbinding te zijn, want anders had ik Norton PF en AV toch niet via internet kunnen activeren? Maar updates uitvoeren of andere websites bezoeken lukt niet.
En dan is er nog iets bijzonders: als ik mijn pc uitzet, dan verschijnt er vlak voor uitschakelen op mijn Windows-bureaublad rechtsonder vlak boven de taakbalk een ballon waarin staat: "LAN-verbinding niet beschikbaar"... Deze melding is helemaal een raadsel voor mij aangezien ik mijn pc via een kabel voor internet met de centrale unit in de muur heb verbonden.


Ik snap er niets meer van en baal ervan dat ik geen internet heb. Is er een expert die mij met dit probleem kan helpen?


 

161 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Apr 27, 2005 om 11:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

De ingebouwde firwall van Windows XP moet in ieder geval uitgezet
worden, als dat nog hiet gebeurd is. Er mag dus maar één firewall
actief zijn. Dubbelklik in het Configuratie scherm op Firewall en zet
deze uit.

Zet eventueel ook even de Norton firewall uit om te kijken of die het
probleem veroozaakt. Zo ja, dan even de instellingen van Norton nalopen.

U kunt ook alles wat Norton of Symatec heet tijdelijk weer geheel
verwijderen, inclusief Live Update. ga dan naar het Configuratiescherm,
Software en klik daar op de betreffende regel en Verwijderen om één
voor één alle Norton programma's te verwijderen.

Installeer daarna Norton opnieuw.



Groeten,

GSM





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer