rolandroland
door rolandroland Feb 19, 2005 om 20:02
Computers & telefonie

IP adres verbergen

Vanavond was te zien dat men aan de hand van je IP adres je huis adres kon verkrijgen. Is er ook een programma op internet te vinden of cd-rom die je IP adres onzichtbaar maakt? net zoals geheim bellen?

Vind dit een inbreuk op je privacy dat internet providers je adres gegevens verstrekken want het doorgeven aan derden is verboden lijkt me gezien de wet op privacy.

20341 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2005 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rolandroland,

Je gaat er bij je vraag van uit dat internetproviders je persoonlijke gegevens verstrekken. Ik heb daarover zo mijn twijfels. Volgens mij gaat het leggen van de relatie ip.nummer en postadres anders. Hoe??? dat wil ik nu ook wel graag weten. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2005 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi RolandRoland,

In principe kun je je IP-adres niet absoluut verbergen zonder hacker-achtige (en dus illegale) methoden te gebruiken. Je kunt wel anoniem het internet op, maar dan zul je je eigen server moeten draaien of via een een anonieme proxy-server moeten werken (waarmee je de server van je provider dus omzeilt). Bij veel providers is dit echter ook, om voor de hand liggende redenen, verboden.
Verder sluit ik me aan bij Read, want bij mjn weten is je adres alleen maar te achterhalen via de database van de provider, en providers zijn over het algemeen niet zo scheutig met het verstrekken van die informatie, tenzij om justitiële redenen.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2005 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

`Je ip adres kun je niet onzichtbaar maken wel je pc.

Iedere verbinding die je legt met telefoon en of Pc is altijd te achterhalen ook je geheim bellen.

Dus eigenlijk hoef je niks te doen.

Nogmaals als je dus niks te verbergen heb is er niks aan de hand.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, maar de vraag was naar aanleiding van de uitzending van Kassa
gisteren (19/2/05). Hier lukt het een of ander bedrijf blijkbaar om aan
de hand van het IP-adres je adresgegevens op te vragen en vervolgens je
abonnee van iets te maken waar je niets mee te maken wilt hebben. Na
een aantal (uiteraard niet betaalde) facturen krijg je een
incassobureau op je dak.

Niets te vernergen, toch in de problemen ...

Mogelijkheden (mijn inziens):

- Toch koppeling van bewust achtergelaten gegevens op, bijvoorbeeld websites, met IP-adres.

- Slachtoffer van  data-mining spyware.

Beide volgens mij niet of niet geheel legaal.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je provider kan je adres doorgeven, maar dat doen ze niet zonder gerechtelijk bevel

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZoneAlarm heeft een instelling voor het verbergen van het IP-adres.

Ik weet niet hoe dit werkt of hoe effectief dat is.

Uiteindelijk zul je op het internet gebruik moeten maken van een of
ander ip-adres, ook al is dat niet het adres dat je PC zelf gebruikt.

Routers hebben vaak de NAT functie, waarmee je een ander adres naar
buiten krijgt dan van de lokale netwerkkaart. Daardoor is de PC zelf
goed afgeschermd.

Via de provider zul je echter altijd terug te traceren zijn denk ik.

GSM

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gsm je ip adres kun je niet verbergen.

het enigste wat je kunt doen is je systeem onzichtbaar maken.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt idd niet je IP Adres verbergen...
Maar wel veranderen maar dit is een illegale praktijk.

Vrijwel veel website's slaan IP adressen op, dit gaat makkelijk via PHP.

$_SERVER[REMOTE_ADDR];

Maar je provider mag volgens mij niet je persoonsgegevens strekken aan bedrijven.
(Bij @Home, in iedergeval niet.)

Anders komt stichting Brein er wel érg makkelijk vanaf.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verbergen van je IP-adres is wel degelijk mogelijk. Het levert echter onlosmakelijke problemen op met de communicatie met het Internet. Dit heeft te maken met de techniek die aan de andere kant van uw internetverbinding gebruikt wordt om uw dataverkeer af te handelen.

Een dergelijke aktie is (zeker voor thuisgebruikers) niet aan te raden.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u verbinding legt met een site met een verborgen ip dan heb je dus inderdaad geen connectie. (het zou immers een violation zijn van het hele internet protocol.)

Ip's veranderen soms mbt. Dynamic poolservices.

Je kunt je Ip en je locatie dus niet verbergen.

dat is dus net zo dom als diegene die een attack uitvoeren vannaf hun eigen pc en denken dat hun ip niet zichtbaar is.

Je zou het dus zo ver door moeten voeren dat je met een gecloaked ID device bv. 1laptop inlogged op een andere pc en dan zo acties uitvoert, en dan inderdaad nooit meer connecten en zelfs dan nog was je zichtbaar.

Om het tegenovergestelde te beweren heeft dus echt geen zin.

Er word meer 'gewatched' of down getracked, dan je denkt.

Maar het heeft dus geen zin om hier over te gaan zitten stressen.

dan moet je op een hutje in de hei gaan zitten zonder electronica.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste a2i,

Praat normale taal, of houd anders u commentaar voor u! Of denkt u interesant te klinken met dit soort "jargontaal" (staat gewoon in het woordenboek)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.iprivacytools.com

Je kunt van de hele wereld vandaan (lijken) te komen.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2005 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In deze hele discussie vraag ik mij één ding af. Als via het IP-adres
je niet terug te vinden bent, omdat de provider die gegevens niet vrij
geeft, tenzij justitie daarom vraagt, hoe komen die oplichters dan aan
je adres om aanmaningen/deurwaardrs brieven te laten bezorgen op het
desbetreffende adres?

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 21, 2005 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die betreffende firma/persoon in Kassa hield zich met meer dingen
bezig. Misschien zijn ze ook ISP en pakken ze alleen hun eigen klanten?

Dan weten ze zowel IP als alle andere persoonlijke gegevens.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2005 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal

De meeste providers wisselen geregeld van ip adres.

Dus veel mensen hebben niet eens een vast Ip adres.

Waar je op moet letten is dat je een pagina goed laat laden en als er dan een popup scherm komt klik HET KRUISJE

wil je iets niet klik dan geen nee want vaak zit daar ook een knop ja onder.

Klinkt ingewikkeld maar is wel zo.

Vul ook niet klakkeloos je emailadres overal in,zo komen mensen achter je provider.Elke provider heeft een serie ip adressen gekocht en dat is vrij simpel te achterhalen bij welke provider je zit.

Daarnaast is het dan via bepaalde programma's te achterhalen wat je computernaam is bij de provider.Uit welk gedeelte van het land je afkomstig bent en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Providers mogen geen adresgegevens geven van klanten maar zoals je hierboven kunt lezen heb je veel zelf in de hand.

DUS WAAK VOORDAT JE IETS INVULT.

Groetjes Marian

ve
door verwijderd - Feb 22, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Waak voordat je iets invuld"

Als een eigenaar van een site je IP wilt hebben heeft hij dit al meteen
als je op zijn site komt. Je hoeft dus hiervoor niets eerst iets in te
vullen.

Zo'n scriptje is zo ingebouwd in je site.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2005 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor de D, moet T zijn natuurlijk.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2005 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een IP adres is niet te verbergen, dat houdt in dat je geen ander IP
adres kunt 'nadoen'. TCP/IP (het protocol de verbinding gebruik van
maakt) heeft je IP adres nodig om gegevens die je opvraagt, terug te
sturen naar je computer. Wat je wel kunt doen is gebruik maken van een
proxy server. Je geeft hierbij in principe een andere computer de
opdracht een webpagina voor je op te halen en deze dan weer door te
sturen naar je eigen computer. Als men een proxy gebruikt zal de
website dus het IP adres van de proxyserver registreren ipv je eigen
IP. Veel internet providers bieden zelf ook een proxyserver aan. Dit is
uiteraard nooit geheel anoniem, want de proxy server moet toch je echte
IP weten. Voor het opslaan van IP adressen is trouwens niet
noodzakelijk een script of iets dergelijks nodig. Als men zelf hun
eigen website beheert kan dit heel eenvoudig via de log bestanden van
de webserver worden achterhaalt. Uitkijken voor scriptjes en pop-ups
helpt dus niet noodzakelijk. Het is uiteraard wel verstandig om malware
(spionageprogramma's, inbelapplicaties en ander ongedierte) te
vermijden. Gebruik hiervoor in ieder geval een browser met pop-up
blocker (Internet explorer met XP service pack 2, mozilla Firefox of
iets anders).

Providers zelden gegevens weg zonder gerechtelijk bevel en al helemaal
niet aan internetsites. Inbelverbindingen hebben bijna altijd een ander
IP adres als er opnieuw wordt ingebeld en breedbandverbindingen kunnen
af en toe wisselen van IP, maar dit komt meestal niet vaak voor.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn bescheiden mening is ALLES te achterhalen gezien het feit van "BIG BROTHER".Er is dus vrijwel niets meer te verbergen,  ook je IP adres niet.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2005 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan je aardig op weg helpen: http://www.anonymizer.com/

Je IP-adres wordt nog steeds niet verborgen, maar wel de voorloop van het IP-adres waar o.a. naar gekeken wordt om je lokatie te traceren.

Check voor en na de installatie de volgende site en zie het verschil:

http://www.stayinvisible.com/index.pl/ip_test_result_nocache

Succes!!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al erg veel antwoorden gegeven, maar kijk eens op:

www.no-ip.com

M.vr.gr.

Friso