me
door mein33 May 2, 2019 om 13:00
Computers & telefonie

IP adres zichtbaar !?

Avast Free geeft aan dat mijn IP adres voor alles en iedereen zichbaar zou zijn, waardoor het voor een handig iemand makkelijk zou zijn om mijn comp. van mij over tenemen
Zij willen dit wel herstellen, maar dan moet ik naar en betaalde versie overstappen.

Kan dit kloppen en zo ja, kan ik dat ook zelf wijzigen en hoe zou ik dat dan moeten doen.

Vr.gr.  mein33

26262 17 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 2, 2019 om 13:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mein 33 ,

Deze melding krijg ik vaker , ik negeer deze gewoon , geen enkel probleem .

Lees ook hier , gaat over AVG maar deze antivirus is ook van Avast , is een verkooppraatje .

https://forum.kpn.com/internet-9/zichtbaar-ip-adres-461572

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2019 om 13:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk weer iets nieuws bedacht door Avast om iemand aan de betaalde versie te krijgen.
Radar heeft er eerder ook al aandacht aan besteed, ik geloof  niet dat het kwaad zou kunnen als een IP-adres voor iedereen zichtbaar zou zijn.
vr.gr.
https://radar.avrotros.nl/forum/internet-f24/avast-free-t169143.html

Topantwoord

panter22
door panter22 - May 2, 2019 om 13:28
6599 Antwoorden / Vragen

Krijg ik ook regelmatig op het beeld. Verouderde programma´s willen ze ook graag tegen betaling bijwerken.
Gewoon wegklikken.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - May 2, 2019 om 13:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Mein33,
Avast Free pusht zo nu en dan om je te bewegen om betaalde onderdelen te kopen, dat is de prijs die je moet betalen voor de overigens zeer goede gratis AV-Scanner (zie de AV-tests)
Klik het gewoon weg, of schaf de hele bundel aan als het je echt stoort.
Aan de vier schilden die de gratis Avast Free je biedt, Bestandsschild, Gedragsschild, Webschild en E-mailschild heeft men meer dan genoeg en is men afdoende beschermd.
Laat men zijn E-mail-client via Gmail van Google lopen dan zou zelfs het E-mailschild van Avast niet nodig zijn omdat Google rotzooi zeer goed tegenhoudt
Iedereen kan jouw IP-adres zien als men dat wil.
Avast maakt je alleen maar bang om je Avast Secureline VPN aan laten schaffen, niet doen dus.

Iedereen kan jouw IP-adres zien als men dat wil.
En iedereen kan zijn eigen IP-adres en provider zien als men op deze link klikt.
Klik-> Hier

costnix
door costnix May 2, 2019 om 17:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig, volgens de door genoemde website woon ik in een hele andere stad, zo’n vijftien kilometer bij mij vandaan :-)

tijger1
door tijger1 May 3, 2019 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, ik woon ook niet waar dat volgens die site zou moeten.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 2, 2019 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat klopt.
Gebruik maken van een VPN voorkomt dit, maar dat kost je (ook) geld.

Wat info:

https://vpndiensten.nl/informatie/uitleg/ip-verbergen/

4 manieren om je IP adres te verbergen

1. Vooral op je smartphone zul je weleens gebruik maken van publieke wifi. Je deelt een IP-adres van het publieke netwerk met een groot aantal personen. Dat geeft je een zekere anonimiteit. Zonder een goede bescherming is openbare wifi echter behoorlijk onveilig. Het is voor hackers een koud kunstje om zo'n publiek netwerk binnen te dringen. Bovendien heb je er niets aan wanneer je een geo-blokkade wilt omzeilen.

2. Je kunt redelijk anoniem het internet op met een proxy. Je laat je internetverkeer namelijk via een andere server lopen. En zo is het mogelijk om net te doen of je in de Verenigde Staten zit. Nadeel van zo'n proxy is echter dat je gegevens meestal niet versleuteld zijn. Wanneer je gebruik maakt van een Virtual Private Network (VPN)is dat wel het geval.

3. Een TOR browser is een handige tool om anoniem te surfen. TOR maakt gebruik van verschillende computers en proxy servers. Wanneer je een webpagina bezoekt, wordt er een verzoek verstuurd naar het netwerk van TOR. Dit verzoek wordt opgedeeld in allemaal kleine stukjes die versleuteld naar diverse servers worden gestuurd. Hierdoor is je IP-adres en wat je op het internet aan het doen bent vrijwel niet te achterhalen. Een groot nadeel van deze tool is echter dat het surfen vaak een stuk trager gaat dan normaal. Hier heb je bij een goede VPN service geen last van. Het versleutelde internetverkeer gaat hier over razendsnelle servers.

4. Gebruik maken van VPN is dan ook verreweg de beste manier om je IP-adres te verbergen.
(Bron).

ju
door juliomariner - May 2, 2019 om 13:55
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ooit Avast via een ander wel handig programma blijkbaar gedownload ( weet nu dat Avast op een slinkse manier (al aangevinkt vinkje) met handige programma's meelift o.a. Ccleaner)
Mijn computer werd wer erg traag van en ik kreeg allerlei reclame van Avast.
Ik heb het programma er snel weer afgegooid. Wat een wapperfirma om op deze manier je programma;s te proberen te verkopen.
Mijn advies: gewoon negeren en het liefst op zoek gaan naar een andere Anti virus

marita5
door marita5 May 2, 2019 om 14:00
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@juliomariner , met Avast is niks mis mee , is een goede antivirus . Het is meestal de gebruiker die iets download en de vinkjes niet weghaalt . Bij downloaden altijd klikken op geavanceerd / of op aanpassen , daar kunt u de vinkjes weghalen .

ju
door juliomariner May 2, 2019 om 14:05
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind dit geen goede manier van product marketing. Als ik iets wil vraag ik er wel om en wil het niet opgedrongen krijgen.
Mijn laptop werd anders ook bijzonder traag van Avast dus ik vind het een wapperprogramma

ju
door juliomariner May 2, 2019 om 19:56
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het nog steeds een misleidende marketing methode: met een drogreden proberen je programaatje te verkopen

Topantwoord

tenormin
door tenormin - May 2, 2019 om 14:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo mein33, hier nog een die dit regelmatig (om de andere dag) op scherm te lezen kreeg. Komt nu niet meer op maar al is het irritant: kwaad kan het niet.

simon55
door simon55 - May 2, 2019 om 16:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan totaal géén kwaad , IP adressen zijn normaliter altijd zichtbaar. Ze willen u denk ik zo n VPN arbo verkopen

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 2, 2019 om 20:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als Windows Defender aan staat dan staat er ook een firewall aan, als daanaast alle veiligheidsupdates zijn geinstalleerd dan is het helemaal niet makkelijk om je computer over te nemen. Ze proberen je dus gewoon bang te maken en zo een VPN en/of firewall te verkopen.

tdmduc
door tdmduc - May 2, 2019 om 21:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

Z.s.m. Avast van uw pc verwijderen.

Deze partij probeert een slaatje te slaan door u bang te maken met onzin verhalen en u zo uiteindelijkeen betaalversie aan te smeren.

Tegenwoordig liften ze ongevraagd mee op installaties van 3e partijen zoals Adobe.

(Vinkje laten staan misschien?)

me
door mein33 - May 3, 2019 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

L.S.

Iedereen bedankt voor zijn/haar advies en goede raad m.b.t. mijn vraag.
Ik laat Avast maar z'n werk doen en negeer maar de bedoelde melding(en).

Vr.gr.  mein33

tdmduc
door tdmduc May 3, 2019 om 13:41
704 Antwoorden / 2 Vragen

Avast echt de-installeren via Configuratiescherm>programma's en onderdelen.

Kies voor een goede virusscanner zoals Kaspersky of Bitdefender.(betaald)

audb
door audb - May 3, 2019 om 16:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Avast Free, Pro, Internet Security & Premier allemaal dus ook de betaalde versie geeft deze boodschap.

Is het waar dat je IP adres zichtbaar is? > JA het is 100% waar maar voor de meeste mensen zou dat helemaal geen probleem zijn.

Alleen als je download van een iligale site of torrens download dan is het sterk aan te bevelen om een VPN (Virtual provider network) te nemen maar wel een die geen logs bij houd.

Helaas is een goede vpn "duur" maar Nordvpn is als beste getest en is ook te gebruiken voor Netflix :) dus films of deries kijken die hier later of helemaal nooit worden uitgezonden.

Ook Amazon prime Duitsland en Amerika zijn dan gewoon te kijken  even de server in Duitsland of Amerika aan klikken en meer hoef je niet te doen.

Helaas zijn er dan geen Nederlandse ondertitels beschikbaar.

wh
door what the hell - May 3, 2019 om 18:45
16 Antwoorden / 5 Vragen

hallo, je locatie, besturingssysteem is te traceren, maar je computer, kan echt niet zo maar overgenomen worden, je ip adres kun je verbergen door een vpn te gebruiken, je word verbonden met een server elders, en dit is dan je ip adres die zichtbaar is,dus niet je eigen ip adres.

als je internet, en je wilt niet extra betalen voor zo'n vpn, overweeg dan eens de browser van opera, daar zit een gratis vpn op.
dit programma (opera) is gewoon gratis.

ook zou je protonvpn kunnen overwegen, ook gratis, deze vpn verbergt gedurende de hele tijd, tijdens het gebruik van het internet je ip adres.
dus niet alleen tijdens het gebruik van een internetbrowser, maar voor de hele verbinding.

hopelijk heb je iets aan deze informatie

mo
door mof - May 3, 2019 om 19:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw ip adres is in principe altijd zichtbaar, althans, dat van uw router. Als dit niet zo was dan zou u niet gevonden kunnen worden op het internet. U kunt wel bepaalde informatie dieper wegwerken, maar een handige jongen komt heel ver met traceren.
om uw computer te bewaken tegen overname moet u een goede firewall installeren, op uw computer en uw router.

gafvisbeen9
door gafvisbeen9 - May 4, 2019 om 10:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is ook mijn vraag hoe dat zit?
[edit redactie: persoonsgegevens]

sjjoppy
door sjjoppy May 4, 2019 om 11:37
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@visbeen, zal redactie vragen uw e-mail adres te verwijderen om spam te voorkomen.

Topantwoord

ro
door ron503 - May 4, 2019 om 13:02
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Al die antivirus progjes maken gebruik van schijnveiligheid en wijzen u op zaken die helemaal niet relevant zijn. Een IP (internet provider) adres is provider gerelateerd en zichtbaar als u websites e.d. bezoekt maar uw persoonlijke gegevens zijn daar niet aan gekoppeld. Ik kan me best voorstellen dat antivirus programma makers zelf virus besmettingen produceren om de omzet in stand te houden.

ekiem
door ekiem - May 4, 2019 om 19:26
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik ben blij met jullie antwoorden omdat ik vanaf gisteren ook deze melding ineens kreeg. Wilde hierover al een vraag stellen, hoeft nu niet.

Ekiem