mhofman
door mhofman Jan 6, 2013 om 14:41
Computers & telefonie

IPad 2 kan geen verbinding meer maken

Heb een nieuw modem gekregen waardoor het nu sneller moet gaan. is dus niet zo maar mijn laptop doet het wel.Mijn IPad daarintegen kan geen verbinding maken met wifi.Dat is vreemd want hij werkte voor die tijd prima.De verbinding is er wel lijkt en heb de codes ingevoerd.Heb ook al stel opnieu in gedaan bij algemeen.Denk dat de instelling niet goed is maar ja wie ben ik heb er weinig verstand van ene UPC zegt dat hij aan de IPad ligt.Hij is niet stuk alleen kan ik geen verbinding krijgen Wie weet de oplossing ?? Mvg Minke

29753 26 Rapporteer

mhofman
door mhofman - Jan 6, 2013 om 16:01
530 Antwoorden / 93 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 6 jan 2013, 15:23]Hallo mhofman,

Lees eens hier.
Misschien lukt het dan.

Suc6 Dank voor de info maar werkt niet helaas. Ik heb trouwens 2 codes voor wifi en modem werken beide niet.Krijg even een blauwstukje balk bij zoeken en dan geeft hij geen verbinding aan

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2013 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mhofman,

Uit de handleiding:

Verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk
Via de Wi-Fi-instellingen kunt u Wi-Fi inschakelen en verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk.
Wi-Fi inschakelen: Tik op 'Instellingen' > 'Wi-Fi' en schakel 'Wi-Fi' in.
Verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk: Tik op 'Instellingen' > 'Wi-Fi', wacht totdat de iPad alle netwerken heeft gevonden die binnen het bereik liggen en selecteer vervolgens een netwerk. (Aan toegang tot sommige Wi-Fi-netwerken zijn mogelijk kosten verbonden.) Geef, indien nodig, een wachtwoord op en tik op 'Verbind'. (Bij netwerken waarvoor een wachtwoord is vereist, wordt een hangslotsymbool weergegeven.)
Als u eenmaal verbinding hebt gemaakt met een Wi-Fi-netwerk, maakt de iPad automatisch verbinding met het netwerk als dit zich binnen het bereik bevindt. Als er zich meerdere bekende netwerken binnen het bereik bevinden, maakt de iPad verbinding met het netwerk dat het laatst is gebruikt.
Als de iPad is verbonden met een Wi-Fi-netwerk, geeft het Wi-Fi-symbool in de statusbalk de sterkte van de verbinding aan. Hoe meer streepjes er te zien zijn, des te sterker is de verbinding.

Suc6

mhofman
door mhofman - Jan 6, 2013 om 18:34
530 Antwoorden / 93 Vragen

Hoi Edrick3, de IPad heeft er een gekozen staat een vinkje voor en is licht blauw .Er staat een slotje en heb 3 streepjes dat is de sterkte van verbinding denk ik.Ook staat hij in instellingen wifi in het blauw.Maar kan nog niets verder hij doet alles maar kan niet op internet komen.Balen terug naar de winkel al is hij niet stuk denk ik.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2013 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mhofman,

Je weet de naam van je modem/netwerkverbinding neem ik aan.
Dat slotje betekent dat het een beveiligde verbinding is (en die streepjes geven inderdaad de sterkte van het signaal aan).
Klik op de verbinding met het slotje en geef de code/wachtwoord van je modem in.
Klik dan op Verbond/connect.
Dat zou toch moeten werken.

Suc6

freya
door freya - Jan 6, 2013 om 18:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mhofman,

Heb je al eens geprobeerd om de netwerkinstellingen te herstellen?
Dit kun je doen via: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel Netwerkinstellingen

Let wel op dat je alléén de netwerkinstellingen herstelt, anders raak je misschien van alles kwijt.....

m.vr.gr. Freya

mhofman
door mhofman - Jan 6, 2013 om 19:25
530 Antwoorden / 93 Vragen

Bedankt voor het meedenken maar werkt allemaal niet nog steeds geen internet .Wel vreemd want laptop werkt er wel op ?

mhofman
door mhofman - Jan 6, 2013 om 20:33
530 Antwoorden / 93 Vragen

Hoe doe ik dat waar kan je dat zien?? laptop is ook draadloos

freya
door freya - Jan 6, 2013 om 20:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhofman schreef op zondag 6 jan 2013, 20:33]Hoe doe ik dat waar kan je dat zien?? laptop is ook draadloos
Dat hangt van het merk modem/router af......:-P
Je moet dan met de browser inloggen op je modem/router. (Bijvoorbeeld met een adres als: (http://192.168.1.0). Maar welk adres het precies is, kan je in de beschrijving van je router vinden.
Je krijgt dan een webpagina waar je allerlei zaken van je router kan instellen. Je zal ergens moeten zoeken in: WLAN en/of Beveiliging (security). Daar zal dan een optie zijn die aangeeft dat de beveiliging is ingesteld op b.v. WPA2 met daaronder een invoervak voor het opgeven van een 'sleutel'. De sleutel die je daar opgeeft heb je weer nodig zodra je met een apparaat (laptop, tablet) voor de eerste keer verbinding maakt met de router.

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 6, 2013 om 20:52
530 Antwoorden / 93 Vragen

Bedankt voor je meedenken heb er niet veel verstand van dus zal morgen even iemand vragen die er na gaat kijken. Want anders weet ik niet of het goed komt als ik ermee aan de gang ga..Is trouwens een sitecom router

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 15:01
530 Antwoorden / 93 Vragen

dom Dom ben er achter wat het is!!! De netwerkkabel van modem/router zat niet in de goede aansluiting.Bij mij hier moet hij in de blauwe van de router, daar zat hij dus niet in.Heb het gelukkig zelf ontdekt joh het staat er zelfs onder!! nou ja weer een probleempje opgelost zullen we maar zeggen.Allemaal bedankt voor het meedenken in elk geval Mvg Minke

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2013 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mhofman,

Tja.... ;-)

Gelukkig werkt alles dus weer.
Bedankt voor het terugmelden.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2013 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mhofman,

Lees eens hier.
Misschien lukt het dan.

Suc6

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 16:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhofman schreef op zondag 6 jan 2013, 19:25]Bedankt voor het meedenken maar werkt allemaal niet nog steeds geen internet .Wel vreemd want laptop werkt er wel op ?
En die werkt ook draadloos?

Wellicht staat op dit modem/router een andere soort beveiliging ingesteld? Controleer eens in je modem/router die beveiliging eens anders in te stellen. Dus als het ingesteld staat op WPA, zet het dan eens op WPA2. Of andersom.

Freya

jo
door jorisw - Jan 7, 2013 om 16:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de zekerheid de iPad ook even testen op een ander wifi netwerk. Het zal niet de eerste keer zijn dat voorbarige conclusies worden getrokken.

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 16:11
530 Antwoorden / 93 Vragen

even laten weten dat het opgelost is vind ik niet meer dan normaal.Maar zijn natuurlijk altijd mensen waarvan je verder niets meer hoort.Foei!! even melden is een kleine moeite en voor de oplossers van een probleem ook goed om te horen.Dus mensen stel je vraag maar als hij is opgelost meld dit ook even wel zo netjes.

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 16:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mhofman:

Uiteraard mooi dat het weer werkt, maar als de stekker in de verkeerde aansluiting zat (waardoor de router geen internetverbinding kon maken), dan is het wel vreemd dat de laptop wel draadloos internet had en de iPad niet, toch?

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 16:28
530 Antwoorden / 93 Vragen

ja vind ik ook is wel sneller geworden maar wel vreemd zoals je zegt.

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mhofman:

Nou ja, belangrijkste is dat het weer werkt en blijkbaar toch nog wat snelheidswinst geboekt.

Freya

gsm
door gsm - Jan 7, 2013 om 16:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 7 jan 2013, 16:24]@mhofman:

Uiteraard mooi dat het weer werkt, maar als de stekker in de verkeerde aansluiting zat (waardoor de router geen internetverbinding kon maken), dan is het wel vreemd dat de laptop wel draadloos internet had en de iPad niet, toch?

Freya

Laptop zou misschien via open wifi van de buren kunnen werken.

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 16:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 7 jan 2013, 16:41][quote=freya schreef op maandag 7 jan 2013, 16:24]@mhofman:

Uiteraard mooi dat het weer werkt, maar als de stekker in de verkeerde aansluiting zat (waardoor de router geen internetverbinding kon maken), dan is het wel vreemd dat de laptop wel draadloos internet had en de iPad niet, toch?

Freya
Laptop zou misschien via open wifi van de buren kunnen werken.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat mhofman daar wel op heeft gelet. ;-)

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 16:50
530 Antwoorden / 93 Vragen

weet dat zij ook UPC hebben . open wifi o jee wat is dat ?

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 16:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhofman schreef op maandag 7 jan 2013, 16:50]weet dat zij ook UPC hebben . open wifi o jee wat is dat ?
Als in 'onbeveiligd'? Dus per ongeluk gebruik gemaakt van hun wifi, zonder dat je daar een 'sleutel' voor hebt hoeven invoeren.....

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 16:54
530 Antwoorden / 93 Vragen

niet op gelet en wie nog meer niet denk ik weet ik veel? Waar je al niet op moet letten!, En andersom kan dus ook hoe werkt dit? Niet dat ik er verder gebruik van wil maken maar ja de buren zal maar zeggen vreemde snuites.

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 17:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mhofman:

Via het icoontje van je draadloze verbinding (rechts onderin de taakbalk) kun je zien via welk draadloos netwerk je verbinding hebt. (eigenlijk net zoals je dat op je iPad kan zien). Als dat niet je eigen netwerk is, zit je op het onbeveiligde netwerk van een ander....

Een ander kan niet op jouw draadloze netwerk komen als jouw netwerk is beveiligd. Als je de eerste keer een sleutel hebt moeten opgeven, is je netwerk beveiligd en voor anderen niet toegankelijk.

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 7, 2013 om 18:01
530 Antwoorden / 93 Vragen

Mijn heeft een sleutel .

freya
door freya - Jan 7, 2013 om 18:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhofman schreef op maandag 7 jan 2013, 18:01]Mijn heeft een sleutel .
Dan moet het goed zijn. ;-)

Freya