donquichotte
door donquichotte Jan 27, 2013 om 20:06
Computers & telefonie

IPad

Wie kan mij vertellen , of ik op mijn IPad 3 een virusscanner nodig heb , en kan ik er ook een soort van word opzetten ?

8631 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2013 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donquichotte,

Kijk eens hier.

Of kijk hier.

Conclusie: antwoord op je 1e vraag is: niet nodig.

Voor antwoord op je 2e vraag: lees hier (vertaald)

Suc6

freya
door freya - Jan 27, 2013 om 20:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo donquichotte,

Nee, je hoeft geen virusscanner op je iPad te zetten, die heb je niet nodig.

En in de AppStore zijn verschillende apps te vinden waarmee je Worddocumenten kunt bekijken en/of bewerken. Gewoon in de AppStore even zoeken op termen als 'Word' en/of 'Office'.
Als je Officedocumenten alleen wil bekijken dan zijn er best wel veel gratis apps te vinden. Wil je de documenten ook kunnen bewerken, dan zijn het meestal betaalde apps.

m.vr.gr. Freya

donquichotte
door donquichotte - Jan 27, 2013 om 21:21
44 Antwoorden / 38 Vragen

Dank je wel

freya
door freya - Jan 27, 2013 om 21:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan. ;-)

Freya

gsm
door gsm - Jan 27, 2013 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op de iPad kun je word en excel gebruiken via internet (Safari).
Ga naar skydrive.live.com
Log in met je hotmail- of live- of ander Microsoft-account.

Op de Skydrive pagina klik je op Maken (in de blauwe balk).
Kies uit Word-document, Excel-werkmap, PowerPoint-presentatie, of OneNote-notitieblok.

Verder is er nog een Skydrive app waarmee je de bestanden in Skydrive kunt beheren.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2013 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb voor mijn I-pad Pages en Numbers gekocht. Als ik me wel herinner samen een euro of 16, compatible met Words en Excel op mijn computer. Numbers gebruik ik veel, Pages heb ik nog amper gebruikt.

Ik vond het gratis Numbers er niet zo mooi uitzien.

Numbers werkt flitsend.

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 13:21
192 Antwoorden / 0 Vragen

hoewel de fans (lees fanaten) anders beweren, ook een mac is kwetsbaar!!!
Misschien gelukkig nog veel minder maar niets is onmogelijk, ook niet op een mac!

http://www.antivirussen.info/forum/antivirus-software-faq/8783-virusscanner-voor-de-ipad-3-a.html

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 13:24
192 Antwoorden / 0 Vragen

dit zou denk ik moeten lukken

klik hier

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 13:25
192 Antwoorden / 0 Vragen

nope, linken lukt me niet goed, ff typen dus ;-)

gsm
door gsm - Jan 28, 2013 om 13:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 28 jan 2013, 13:21]
http://www.antivirussen.info/forum/antivirus-software-faq/8783-virusscanner-voor-de-ipad-3-a.html

Link

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 13:29
192 Antwoorden / 0 Vragen

tnx gsm !

freya
door freya - Jan 28, 2013 om 13:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@domantwoord:

Tja, je doet een heleboel moeite, maar eigenlijk heeft het niet zoveel zin. Ik ken aardig wat iPad-gebruikers en lees vele fora m.b.t. iPads/iPhones en ben werkelijk nog nooit één bericht tegengekomen van iemand die last heeft gehad van een virus op z'n iPad/iPhone......

Freya

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 16:44
192 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ffreya...laat mij nu dit antwoord verwacht hebben want jij bent denk ik zo'n fanaat die het niet kan hebben dat er ook maar iets negatiefs verteld word over dat appeltjes spul.
Ik las zojuist toch echt fora waar mensen wel beweerden virusachtige problemen hadden en al zou het niet zo zijn.... waarom waarschuwt apple zelf dan ??

mij lijkt het eenvoudig, hoe goed die appeltjes, peren, bananen enz. ook zijn het blijven computers en ergens is er wel een gek die iets verzint gewoon omdat hij het leuk en stoer vind om iets te verpesten wat nog niemand lukte

freya
door freya - Jan 28, 2013 om 17:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@domantwoord:

Ik geef toe dat ik fan ben van die appeltjesproducten en als er echt reden zou zijn om je op die apparaten te beschermen tegen virussen, dan zal ik de eerste zijn om mensen daarvoor te waarschuwen. Maar zoals gezegd, ik ken de verhalen van besmettingen niet en je moet je afvragen of je je iPad/iPhpne dan moet belasten met een virusscanner als het risico er hoegenaamd niet is.
Het blijft een afweging tussen 'middelen die je inzet' en 'het risico dat je loopt'.

Daar komt nog bij dat de apps die je installeert altijd via de AppStore lopen en dus altijd door Apple gecontroleerd zijn. Dit in tegenstelling tot Android.

Maar mocht je nog berichten tegenkomen waar vaststaat dat er een virusbesmetting heeft plaatsgevonden op een iPad/iPhone, dan hoor ik dat graag van je. ;-)

Freya

domantwoord
door domantwoord - Jan 28, 2013 om 22:46
192 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Freya,
Dit antwoord klinkt "milder" en ik denk inderdaad terecht.
Mij lijkt dat het net als altijd een kwestie van oppassen blijft hè, ook (misschien minder maar toch) op een apple.

misschien toch interessant

(zie je, het lukt mij nu zelfs om te linken.... dat virus is dus ook maar een kwestie van tijd ;-) )

wimmi20
door wimmi20 - Jan 28, 2013 om 23:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij diverse testen kwam gratis Avast als beste uit de bus.
Voor tablet en telefoon.

wi
door wijtwee1 - Jan 29, 2013 om 00:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nodig of niet nodig......
Ik heb op mijn Mac de gratis AVIRA for Mac geïnstalleerd.
Just in case....

ah
door ahead - Oct 13, 2013 om 21:02
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie dat verschillende mensen menen dat er geen virusscanner op een IPhone of Ipad hoeft omdat de apps zijn gecontroleerd. Maar wat nu als je je mail bekijkt op deze apparaten en een mail opent die veilig lijkt maar een virus bevat? Dan heb je m gewoon binnen lijkt mij. Of niet?

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2013 om 09:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ahead schreef op zondag 13 okt 2013, 21:02]Dan heb je m gewoon binnen lijkt mij. Of niet?

Je kunt op een iPad alleen maar software installeren via de App Store, niet via een link in een email. En daarnaast: meestal zijn het virussen die voor een Windows PC zijn geschreven en die software doet domweg niets op iOS.