kn
door knippelr Mar 19, 2010 om 13:36
Computers & telefonie

IPhone simlockvrij

Ik heb een iPhone tweedehands gekocht. Deze is een jaar oud. Nu wil ik hem simlockvrij laten maken, maar T-Mobile wil dit niet doen.
Voor zover ik weet (en kan vinden op internet) moet een telefoon simlockvrij gemaakt kunnen worden als deze een jaar oud is, ongeacht of ik de originele eigenaar ben of niet.

Klopt dit?

3075 14 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 19, 2010 om 13:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Voor zover mij bekend heeft T mobile als enige een contract met I phone t.a.v. abonnementen.
Ik neem aan dat daarom geweigerd wordt het simlock ongedaan te maken.

kn
door knippelr - Mar 19, 2010 om 13:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:37]Voor zover mij bekend heeft T mobile als enige een contract met I phone t.a.v. abonnementen.
Ik neem aan dat daarom geweigerd wordt het simlock ongedaan te maken.

Ik ben vergeten erbij te zetten dat T-Mobile het alleen wil doen tegen een vergoeding van 120,-
Ik dacht dat er volgens de wet bepaald was dat na een jaar een provider verplicht is de simlock van een toestel te verwijderen.

tdehond
door tdehond - Mar 19, 2010 om 14:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=knippelr schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:40][quote=tdehond schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:37]Voor zover mij bekend heeft T mobile als enige een contract met I phone t.a.v. abonnementen.
Ik neem aan dat daarom geweigerd wordt het simlock ongedaan te maken.

Ik ben vergeten erbij te zetten dat T-Mobile het alleen wil doen tegen een vergoeding van 120,-
Ik dacht dat er volgens de wet bepaald was dat na een jaar een provider verplicht is de simlock van een toestel te verwijderen.

Dat verbaast me.

U kunt de vorige eigenaar verzoeken de unlock code voor u op te vragen. Als hij daar een abonnement had, dan zou TM dit kosteloos aan hem moeten verstrekken.

Ik zou eerst bij de provider waar u de I phone wilt gebruiken vragen of de simkaart werkt in een I phone alvorens actie te ondernemen.

kn
door knippelr - Mar 19, 2010 om 14:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 14:00][quote=knippelr schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:40]...

Dat verbaast me.

U kunt de vorige eigenaar verzoeken de unlock code voor u op te vragen. Als hij daar een abonnement had, dan zou TM dit kosteloos aan hem moeten verstrekken.

Ik zou eerst bij de provider waar u de I phone wilt gebruiken vragen of de simkaart werkt in een I phone alvorens actie te ondernemen.

Dat is het probleem, ik heb geen contact meer met de vorige eigenaar. De simkaart werkt wel in de iphone als de simlock eraf is.

Probleem is nu dat T-Mobile dit niet wil doen als ik niet de originele eigenaar ben tenzij ik 120,- betaal.

pino123
door pino123 - Mar 19, 2010 om 14:23
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eventueel kan je ook even informeren bij een telefoonwinkel. Ik zie op internet diverse programma's staan waarmee het mogelijk is, zou alleen niet zelf er aan gaan 'rommelen'.

hier nog iets wat ik van internet af heb gehaald!

Voor het opheffen van de simblokkering betaal je binnen 0 tot 3 maanden na activering €120 deblokkeringskosten. De kosten van het simlockvrij maken in de maanden erna zijn als volgt:
Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis

erik008
door erik008 - Mar 19, 2010 om 14:24
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Zoek in de buurt een winkeltje dat de simlock er voor een paar cent af haalt.
Ik zie de software om het zelf te doen voor €3 op het internet te koop staan.

elenay
door elenay - Mar 19, 2010 om 16:16
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Of in een winkel, vaak bij een Afghaan kan het simlockvrij worden gemaakt of op de markt.

Hier staat ook iemand op de markt die dit doet, dus dat kan vast ook bij u.

Wat ook een mogelijkheid is om dit door een particulier te laten doen, door even een advertentie op marktplaats of elders te zetten met uw vraag .

Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld computers repareren en dit ernaast doen.

tdehond
door tdehond - Mar 19, 2010 om 16:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=knippelr schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 14:04][quote=tdehond schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 14:00][quote=knippelr schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:40]...

Dat verbaast me.

U kunt de vorige eigenaar verzoeken de unlock code voor u op te vragen. Als hij daar een abonnement had, dan zou TM dit kosteloos aan hem moeten verstrekken.

Ik zou eerst bij de provider waar u de I phone wilt gebruiken vragen of de simkaart werkt in een I phone alvorens actie te ondernemen.

Dat is het probleem, ik heb geen contact meer met de vorige eigenaar. De simkaart werkt wel in de iphone als de simlock eraf is.

Probleem is nu dat T-Mobile dit niet wil doen als ik niet de originele eigenaar ben tenzij ik 120,- betaal.

Ik lees ( klik op Hier )

dat providers alleen verplicht zijn om gratis te "unlocken" als een telefoon bij de provider is aangeschaft. U bent niet de eerste eigenaar. Vandaar dat t m kosten in rekening mag brengen.

freya
door freya - Mar 19, 2010 om 16:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@erik008 & elenay:

Die winkeltjes of de markt is leuk voor allerlei soorten mobieltjes, maar bij een iPhone werkt dat helaas niet. Voor het unlocken van een iPhone ben je aangewezen op de provider (T-mobile in dit geval).

Freya

qu
door queennr1 - Mar 30, 2010 om 13:22
63 Antwoorden / 4 Vragen

Het is heel simpel en ook al genoemd (o.a. door T.deHond) een simlock moet kosteloos na 1 jaar worden verwijderd.
Ik weet niet of het toestel een offieel T-Mobile toestel is dus een die bij T-Mobile in Nederland gekocht is, zo ja heb je de bon ook gekregen van de iPhone???

Is dit wel het geval dus je hebt de aankoopbon van T-Mobile en die komt overeen met je iPhone handel eens als volgt...
Het stappenplan:
Bel naar T-Mobile op het nummer: 070-3056007 en zorg dat je je IMEI-nummer bij de hand hebt (toets hiervoor op je iPhone *#06# in).
T-Mobile noteert het IMEI-nummer en stuurt dit door naar de database van Apple
Wacht 30 minuten en stop daarna een simkaart van een andere operator in je iPhone
Start iTunes op en sluit je iPhone aan. iTunes maakt nu verbinding met de Apple-database.
Klaar, je kunt bellen. Of niet natuurlijk, dan moet je na een uurtje of twee toch weer eens met 070-3056007 bellen.

Hoop dat dit gaat lukken anders langs iPhoneclub en zelf te unlocken (ook heel simpel).

mu
door muhtar66 - May 13, 2010 om 14:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

Je iPhone Jailbreaken en unlocken, met behoud van eventuele garantie. Gratis en voor niks. Op welke firmware draait je Iphone op dit moment?

sa
door saisaran - Jan 8, 2015 om 05:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=knippelr schreef op vrijdag 19 mrt 2010, 13:36]Ik heb een iPhone tweedehands gekocht. Deze is een jaar oud. Nu wil ik hem simlockvrij laten maken, maar T-Mobile wil dit niet doen.
Voor zover ik weet (en kan vinden op internet) moet een telefoon simlockvrij gemaakt kunnen worden als deze een jaar oud is, ongeacht of ik de originele eigenaar ben of niet.

Klopt dit?

Indien T-Mobile niet wil om te ontgrendelen uw iPhone, alleen jij kunt een van de online service providers zoals ClassicUnlocking.com die biedt Remote unlcoking servcie om iPhones te openen tegen betaalbare cosrt benaderen.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 11:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Spam heeft weinig zin in dit geval. TS is waarschijnlijk al 2 generaties iPhones verder....

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2015 om 11:51
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Of heeft inmiddels tabak van de i Phone.