Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 16:18
Computers & telefonie

IPhone6 met Bluetooth probleem

Mijn iPhone 6 geeft geen bleutooth tekentje meer aan en ik kan geen verbinding maken met mijn draadloze speaker. Eerst goed gewerkt. Iemand een idee? Alvast bedankt.

3023 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 18:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit helpt niet. Snap er ook niets van. Is sinds paar weken ineens

marita5
door marita5 - Nov 12, 2018 om 16:23
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Koosje8 ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=MTfweA2abpg

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 18:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, dit kan ik niet volgen. Gaat te snel en mijn Engels is niet zo best.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet hem eens helemaal uit en dan weer aan. Er was gisteren ook nog een update.

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 18:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Had ik al geprobeerd, nu, na de update weer. Helaas...

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou kunnen kijken of een reset helpt:

Hoe reset ik mijn iPhone 6 of iPhone 6s?

De iPhone 6s en iPhone 6 resetten doe je als volgt:

  1. Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop een paar seconden ingedrukt. De sluimerknop bevindt zich aan de rechterkant van je toestel.
  2. Na ongeveer tien seconden start de iPhone vanzelf opnieuw op en krijg je een Apple-logo te zien.
iPhone resetten

(Bron)

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 18:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas werkt dat ook niet

Ko
door Koosje8 - Nov 12, 2018 om 18:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook met de telefoon van mijn man géén verbinding

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bluetooth-verbinding is niet zichtbaar

Het bluetooth-icoon is verdwenen, zelfs als bluetooth gewoon aan staat. Je gaat het symbooltje niet meer zien in de statusbalk. Het is zelfs verdwenen uit Apple’s overzicht van statussymbolen op de iPhone. Het enige wat je nog ziet, is een koptelefoontje als je iPhone gekoppeld is met een bluetooth-koptelefoon of een batterijtje om de acculading van een bluetooth-apparaat weer te geven. Via het Bedieningspaneel check je snel of bluetooth actief is – het icoon is dan blauw.

(Bron)

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 19:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie gewoon helemaal niks!?

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2018 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel je vraag eens op het iCulture forum https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 19:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik doen, bedankt voor de tip

Cookies
door Cookies Nov 12, 2018 om 19:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Succes.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 19:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uit de handleiding:

Bluetooth in- of uitschakelen

Tik op de iPhone in Instellingen  op 'Bluetooth'.

Om snel de verbinding met Bluetooth-apparaten te verbreken zonder Bluetooth uit te schakelen, open je het bedieningspaneel en tik je op de Bluetooth-knop.

Een Bluetooth-apparaat koppelen

  1. Volg de instructies die bij het apparaat zijn geleverd om het in de detectiemodus te zetten.

  2. Tik op de iPhone in Instellingen  op 'Bluetooth'.

  3. Tik in de lijst met apparaten op het apparaat om verbinding te maken.

De iPhone moet zich binnen 10 meter van het Bluetooth-apparaat bevinden.

Ge
door Genee - Nov 12, 2018 om 19:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ook met de telefoon van uw man geen bluetooth verbinding zegt u.
Ligt het dan niet aan de draadloze speaker waar u verbinding mee wilt maken?
Batterij ervan leeg?

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 20:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel dat mijn iPhone geen bleutooth verbinding maakt met een andere telefoon. Sorry

Ge
door Genee Nov 12, 2018 om 20:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat kan ook niet, kan de telefoon van uw man wel de draadloze speaker vinden met bluetooth? Kan zijn dat u op de bluetooth speaker de bluetooth knop in moet drukken om mogelijk te maken dat de iphone de speaker vindt. Ziet u de bluetooth speaker wel op het scherm van de iphone?

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 21:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

De speaker zie ik wel op mijn iPad, daar werkt hij ook gewoon. Niet op mijn telefoon of op die van mijn man. Zo vreemd

Ge
door Genee Nov 12, 2018 om 22:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet wat u bedoelt.
Normaal zet je bluetooth op de iphone aan en gaat de iphone bluetooth apparaten zoeken.
Wanneer deze gevonden worden verschijnen deze in het bluetooth scherm van de iphone en moet je op Verbinden tikken.
Wat gaat er niet goed bij u of wat ziet u niet?
Waarom probeert u niet of uw man’s telefoon wel verbinding kan maken met de bluetooth luidspreker.
2 telefoons via bluetooth met elkaar verbinden gaat niet, zover ik weet.

Ko
door Koosje8 Nov 12, 2018 om 23:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn iPhone zoekt maar vind niets. Mijn man zijn mobiel vind bijv. mijn iPad maar ook niet de speaker terwijl mijn iPad wel de speaker ziet en verbind. Hoop dat ik zo duidelijker ben.

Ge
door Genee Nov 13, 2018 om 00:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

ja, vreemd.
1)U heeft de iphone al eens helemaal afgesloten, aan/uit knop indrukken tot schuif Zet uit verschijnt en schuif naar rechts vegen en weer opnieuw opstarten.
2)De bluetooth speaker eens aan de oplader hangen en dan proberen verbinding te maken.
3)De iphone via Instellingen en Stel opnieuw in de netwerkverbindingen laten herstellen.

Ko
door Koosje8 Nov 13, 2018 om 10:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

1 gedaan.
2 ook gedaan.
3 werkt ook niet.
ik denk dat ik maar moet opgeven. Toch bedankt.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 21:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Test dat eens ergens anders. Misschien is de speaker stuk of niet genoeg opgeladen of de batterij ervan "op".

Ju
door JuniorJenny - Nov 13, 2018 om 09:10
2 Antwoorden / Vragen

T Hetzelfde probleem wordt gemeld in verschillende discussies. Bedoeld om anderen te plaatsen. Eerste posting voor mij maar al lang Apple-gebruiker. Heb 2 iPods en 2 iPads maar nooit een BT-probleem met die. iPhone 6 herkent het BT-apparaat niet binnen een afstand van 6 inch. Uw antwoord loste het probleem NIET op, maar ik kan de vlag weghalen die zegt dat het wel zo was.

[Edit Redactie: link verwijderd]

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 09:38
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ook hier heeft de link niks te maken met de vraag , gerapporteerd aan de redactie .

marita5
door marita5 - Nov 13, 2018 om 09:32
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Ko
door Koosje8 Nov 13, 2018 om 10:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Met WiFi is niets aan de hand, werkt prima. De links die u aandraagt gaan beide over WiFi. Of lees ik dat nou echt zo verkeerd?

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 10:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@koosje8 , lees de tweede link , daar had Ts ook een probleem dat bluetooth de apparaten niet kon vinden , vandaar de link m.b.t wifi . U schrijft ik kan geen verbinding maken .

Ko
door Koosje8 Nov 15, 2018 om 00:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kom bij dezelfde site uit bij beide als ik de link volg?

marita5
door marita5 Nov 15, 2018 om 07:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is juist , ik had de tweede link vermeld , zodat u kon zien dat deze Ts dezelfde telefoon heeft , en de bluetooth apparaten ook niet kon vinden .

Cookies
door Cookies Nov 15, 2018 om 07:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wi-Fi heeft niets met BT te maken. In de 2e link staat ook niet dat het BT probleem van TS is opgelost.

marita5
door marita5 Nov 15, 2018 om 07:50
11513 Antwoorden / 15 Vragen

In de 2e link staat ook niet dat het BT probleem van TS is opgelost , als Ts niet terug reageerd dan kun je ook niet weten of het opgelost is .

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 13, 2018 om 10:06
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Terug naar de fabrieksinstellingen is nog mogelijk.
Alles wordt dan wel gewist.
https://www.iculture.nl/tips/iphone-fabrieksinstellingen-terugzetten/

tdmduc
door tdmduc - Nov 14, 2018 om 14:47
704 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je wel iOS 12.1?

Ko
door Koosje8 Nov 14, 2018 om 15:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, heb ik

Ge
door Genee - Nov 15, 2018 om 14:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zegt dat de telefoon van uw man ook geen verbinding met de speaker kan maken.
Toch wel toevallig dat beide telefoons geen verbinding kunnen maken.
De ipad kan wel verbinding met de speaker maken dus de speaker is OK.
Heeft u op de speaker de bluetooth knop al eens even ingedrukt zodat de iphone de speaker kan detecteren?
Dus iphone naar bluetooth apparaten laten zoeken en dan op de speaker de bluetooth knop even ingedrukt houden.

Mister-D
door Mister-D - Nov 19, 2018 om 19:14
1 Antwoorden / Vragen

Als u al met een ander ook geen verbinding heeft, kan het ook aan de speaker zelf liggen, wat voor één is het?.