ve
door verwijderd Nov 30, 2003 om 21:49
Computers & telefonie

Is dat normaal dat chello qua snelheid achterloopt ?

Chello ik heb het nu al een aantal jaren ben er best tevreden over. Maar is het normaal dat chello achterloopt als je over de snelheid praat ? Want de concurenten gaan sneller qua snelheid dan chello.

Wanneer komt er een snelheids verhoging ?

719 10 Rapporteer

dj
door djartman - Apr 16, 2004 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

ben het helemaal met de topicstarter eens. KPN heeft binnen 1 jaar zn snelheden al een aantal keer verhoogd, terwijl chello maar staat toe te kijken. En nog wel steeds reclame maken met de snelste in die prjsklasse. Maar zelfs met een lite verbinding van KPN (22,95) zit je al bijna aan dezelfde snelheden als Chello (49,95). Is er wel concurrentie op de kabel. Je kan eigenlijk nooit tussen verschillende breedbandaanbieders kiezen op de kabel. Je zit altijd vast aan provider van de kabelexploitant (UPC in dit geval).

Ben benieuwd wanneer chello eens reageert, na 3,5 jaar chello heb ik alleen de prijs omhoog zien gaan en nog nooit de snelheden!!!

er
door ericje - Apr 16, 2004 om 12:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

In advertentie e.d. meet Chello zich altijd met KPN ADSL. Echter heeft KPN nu bekendgemaakt dat hun snelheid in januari weer verhoogd wordt. Dan heb je bij KPN 2048/320 voor 51 euro per maand en bij Chello 1500/128 voor 50 euro per maand. Chello moet dus wel minimaal mee gaan, want anders gaan ze VEEL klanten verliezen. Ik heb zelf ook Chello (1.5 jaar) De snelheid is hier goed (Rotterdam) en weinig storingen, maar ik wil wel overstappen op Demon (1024/512 €39) of XS4ALL (1024/320->2048/320 €51). Ik denk dat veel Chello abonnees er ook zo over denken (misschien andere providers), maar als Chello nu weer niks doet, krijgen ze denk ik grote problemen met hun hoeveelheid abonnees!

jo
door jojo - Apr 16, 2004 om 12:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zeer benieuwd of Chello ook met een verhoging komt. Naast deze snelheidsverhoging wordt het ook tijd dat ze eens wat aandacht gaan besteden aan die nieuwsservers. Waardeloos slecht gewoon! Ik wacht nog een maandje en dan ga ik mijn abonnement bij Chello opzeggen als de snelheid niet verhoogd wordt en zeker de upstream is het waardeloos.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:14
57 Antwoorden / 3 Vragen

Het achterlopen met de snelheid van Chello vind ik persoonlijk nogal meevallen. Een Chello Basic abonnement heeft een snelheid van 1500 kbit/sec download en 128kbit/sec upload. Na de laatste snelheidsverhoging van KPN is de download snelheid iets aan de lage kant. De upload snelheid is al veel langer erg laag. Persoonlijk is dat voor mij de reden dat ik op zeer korte termijn overstap op ADSL van XS4ALL. Jammer genoeg kan Demon bij mij in de regio niet leveren.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:14
207 Antwoorden / 4 Vragen

De snelheid van je internetverbinding is niet uitsluitend een kwestie van de provider. Ook de instellingen van je modem en de drukte op de site die je bezoekt zijn van belang. Als het zuiver om de providersnelheid gaat kun je daarover informatie vinden op www.speedtest,nl. Vul daar je postcode in! De verschillen zijn regionaal groot. Hier in Hilversum staat chello classic bijvoorbeeld op plaats 2 met 141 kb/s. Op deze site kun je de actuele snelheid aflezen, als je dus denkt dat je met een trage verbinding te maken hebt, kun je dat onmiddellijk controleren en zien welke providers beter zijn! (Bedenk wel dat de downloadsnelheid anders is als de uploadsnelheid)

cd
door cdepaus - Apr 16, 2004 om 12:14
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf bijna 4 jaar chello gehad. De snelheid bleef hetzelfde: traag. Elke keer lag de verbinding er uit of lag de e-mail server plat. Maar de prijs ging wel steeds omhoog. Tijdens onmogelijke uren (midden in de nacht of ´s morgens heel vroeg) was het top; dan was de snelheid erg goed. Maar zodra er meer mensen gingen internetten liep het terug, soms wel tot analoog modem niveau. Toen ik met Chello begon kostte het iets van 70 gulden en toen ik er een paar maanden geleden mee stopte was het 50 euro. Maar liefst 40 gulden in rpijs gestegen dus. Nu heb ik adsl via wanadoo; hier ga ik over bijna een jaar 35 euro voor betalen maar wegens een aanbieding betaal ik nu minder. Ik ben hier veel tevredener mee en wil nooit meer Chello.

si
door silvershadow - Apr 16, 2004 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Chello is op dit moment bezig de snelheden te verhogen , dit gaat wel in stappen.
Het overgrote deel zou eind april de nieuwe snelheden moeten hebben, zie onderstaand schema.

Abonnement Downloadsnelheid in Kbps Uploadsnelheid in Kbps
chello plus 4608 (was 3000) 512 (was 384)
chello classic 2560 (was 1500) 384 (was 128)
chello light 1024 (was 768) 256 (was 96)
chello entry 400 128 (was 64)

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:14
13 Antwoorden / 0 Vragen

het beste is zo snel mogelijk weg te gaan bij chello,het zijn een stel oplichters.Je kan voor een eerlijke behandeling naar Hccnet gaan daar word je goed behandeld,die werken met vrijwilligers ,en word je niet bedrogen .Ik was al twee keer bij chello, en ik weet niet hoe goed ik terecht ben gekomen .van de hel in de hemel,als je daar lid word krijg je ook nog eens gratis computer blad elke maand toe gestuurd.veel plezier

in
door invaderzim - Apr 16, 2004 om 12:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

chello heeft de snelheiden verhoogt maar wat wel opvalt dat voor en na de upgrade er altijd een verlies is van 23 tot 33% in de lijnsnelheid

fa
door famousgrouse - Apr 16, 2004 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal is het natuurlijk nooit. Echter, zelf heb ik ook chello en enige tijd geleden heb ik bericht ontvangen dat de downloadsnelheid (bijna) verdubbeld wordt en de upload verdrievoudigd. Dit alles zou eind april 2004 doorgevoerd moeten zijn.
Met hetzelfde prijsniveau, wordt chello weer een stuk interessanter. Let er wel op of dat ook bij jou in de regio gebeurt (ik zit in regio Zutphen).