jo
door joschmitz Feb 3, 2004 om 17:30
Computers & telefonie

Is essent misleidend ?

ik heb een abonnement genomen bij
essent @home voor € 17,95 per maand
Nu zijn de 2 maanden proef verlopen en nu
kost het abonnement plotseling € 20,83
Er komt nu ineens BTW bijkwam
Ik vind dit misleidend en ik vraag mij af kan ik om deze reden mijn abonnement opzeggen ?
want bij hun aanbieding staat alleen maar €17,95
mvg Jo Schmitz

558 5 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:34
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb de hele site uitgeplozen en er wordt nergens, maar dan ook nergens gesproken over bedragen in of exclusief BTW. Ook als ik de actievoorwaarden nakijk, staat dit er niet bij, het enige wat ik kan vinden, waar ze misschien iets mee kunnen is: Ontvangen wij geen opzegging, dan gaat automatisch een jaarcontract in van de @Home variant waarvan men een proefabonnement heeft.
Maar dan nog had erbij moeten staan. Bij het grote internet archief (waar oudere sites staan, dus ook die van @home en essent zelf) heb ik over dit BTW verhaal of wat voor een verhoging na 2 maand niks kunnen vinden. Eerst dacht ik nog, januari, dus de prijzen zijn waarschijnlijk omhoog gegaan, maar dat is het ook niet, want @home budget is nog steeds 17.95 (zonder sterretje, alleen de actievoorwaarden waar deze prijsstijging niet wordt genoemd) Ik denk dus dat je helemaal gelijk hebt en dat je abonnementsgeld 17,95 per maand is en hoort te zijn. Dit is typisch een geval om door te sturen rechtstreeks naar kassa, dit kan zo in de top 3, waar essent meestal bovenaan staat. Succes, Gery.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:34
57 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Jo, Ik heb de site van Essent bezocht en daar wordt met geen woord gerept over BTW. De regel is dat vermelde prijzen inclusief BTW zijn, tenzij er nadrukkelijk iets anders wordt vermeld. Het bedrag van € 17,95 mag dus worden beschouwd als een bedrag INCLUSIEF BTW! Ik zou daar dus direct contact over opnemen met Essent. Eventueel kun je een afschrift van de klacht sturen naar de Consumentenbond. Wat ik overigens niet begrijp is het bedrag van € 20,83. Als ik namelijk 19% BTW optel bij € 17,95, dan kom ik op €21,36... ???
Essent houdt zich hoe dan ook niet aan de contractuele afspraken en dat is voor jou een mogelijkheid om het abonnement dan ook per direct op te zeggen.

ro
door rob_v - Apr 16, 2004 om 12:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

@home hoort jou net als iedereen € 17,95 te rekenen. Het bedrag is incl. BTW.

Je kan de klacht ook bij hun belangenvereniging neer leggen. Hun kunnen dan kijken waarom @home dit doet....
www.troublesathome.nl

Succes

sh
door shawn - Apr 16, 2004 om 12:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

bij mij heeft home 18.57 van mijn rekening
afgeschreven terwijl ik ook een belbudget
abbonement heb. dit ga ik terughalen bij de
bank. daarbij komt nog dat ik mijn kabeltv
wil opzeggen bij essent, maar als ik dat doe
heb ik ook geen internet meer. dit lijkt mij
toch een koppelcontract wat ik van horen
zeggen heb dat dit niet mag. ik ben verplicht
de kabeltv ook aan te houden en dat wil ik niet.
misschien dat iemand hier ervaring of weet
hiermee om te gaan.

shawn.

tw
door twinkle - Feb 18, 2005 om 11:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

mijn eerste factuur was ook hoger. dit komt doordat @home met hele
maanden rekent. als je abonnement halverwege een andere maand is
ingegaan, betaal je de eerste eerste keer een paar dagen voor die halve
maand. de datum van de periode staat op de factuur. de eerste factuur
is daardoor meestal een gecombineerde factuur over 2 maanden. de
bedragen zijn dus wel incl. BTW.