ev
door eva3756 Mar 10, 2006 om 15:38
Computers & telefonie

Is het mogelijk dat mijn provider mij vergeten is?!

 Ik heblanger dan een jaar een ADSL provider die niet echt goed werkt, omdat ze mij niet verder kennen. Ze stellen ook niks in rekening, behalve een anty-spyware program en nog iets. Grappig? Ik heb echt nog nooit een rekening of een automatische afschrijving van mijn provider gezien. Ik heb dus al lang een Hotmail Plus account en doe al mijn mails over mijn Hotmail. De verbinding werkt ook goed, maar nooit met mijn provider. Wil de naam nu niet noemen. Ik wist dat niet eens tot ca. 3 manden geleden. Automatisch afschrijvingen lopen van alleen en daar kijk ik niet echt vaak. Moet ik 'slapende honden wakker maken?'

696 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mi
door mistermac - Mar 10, 2006 om 20:17
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan dat je een overeenkomst met de provider hebt getekend. In dat geval moet je de slapende hond zeker wakker maken. Want jij bent willens en wetens een overeekomst met de provider aangegaan waarbij jij hun betaald voor het leveren van een service. Jouw verbinding doet het, dus daar levert de provider jouw al een gedeelte van de service. Met helemaal niks betalen zul je dus niet weg komen als ze toch ene keer de rekning indienen. Vanuit de overeenkomst heb jij een verplichting hun te benaderen als er iets niet goed gaat richting jouw dan wel richting hun. Als jij in alle redelijkheid acties heb ondernomen om hun op de fouten te wijzen en ze lossen het dan niet op, dan sta je ook sterk om niet te betalen. Jij hebt dan aan je verplichting voldaan.


Mochten ze bepaalde diensten niet leveren die wel in de overeenkomst staan genoemd, die hoef je natuurlijk niet te betalen. Maar dat kan in mindering worden gebracht op de rekening.

ma
door marana99 - Mar 16, 2006 om 22:49
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tsja, ik zou ze niet wakker schudden, maar wel geld opzij zetten. immers de afspraak is gemaakt dat zij diensten leveren en jij ervoor betaald. Lijkt me dat als dit boven water komt dat je dan ook aan jouw verplichtingen zal moeten voldoen. Succes.


 

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 1, 2006 om 18:25
1163 Antwoorden / 60 Vragen
0

Ik zit zelf in een vergelijkbaar 'foutje'.


Afgelopen zomer ben ik van GSM-aanbieder verandert met nummerbehoud. Ik heb 1 keer een factuur ontvangen van 57 eurocent negatief. Helaas (?) is hun telefonische helpdesk niet normaal bereikbaar: na ca 15 minuten wachten werd de verbinding verbroken. Weer gebeld. Na ca 30 minuten werd ik er weer afgeknikkerd. Toch maar weer gebeld. Toen kreeg ik een bandje dat de helpdesk om 17.30 sluit. Het was toen 17.35 uur....


Ik had al een accafietje met ze ivm met internet, dat ze als nieuwe provider wilden leveren maar niet konden    hihi.    Daarom had ik ze een hele lange brief gestuurd. Die wordt ook niet beantwoord. Moet ik nu écht nog meer moeite doen om te kunnen betalen???

ev
door eva3756 - Apr 1, 2006 om 18:30
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bedankt voor al de hulp en ik zal zeker geld opzij legen. Ze hebben ook een automatisch afschrijving. Het is echt niet mijn fout! Goed ik wacht dus af....Claro toch en nog eens Bedankt!

ev
door eva3756 - Jun 28, 2006 om 10:02
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

 Sinds Juni loopt alles wie gewoon over mijn automatische Giro-afschrijving!!! Ik ben nu weer een echt betalende User en was altijd eerlijk tegenover mijn server. Als hun mij schriftelijk verzekeren: "U hebt betaald MevrouwMaakt U geen zorgen!" Ja,dan is het toch goed?! In elke geval heeft zich deze 'ADSL-voor-noppes-verhaal' nu in geen probleem opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer