poltol
door poltol Jun 5, 2012 om 17:18
Computers & telefonie

Kan mail niet ophalen bij TELE2

Beste vienden van de VARA,

Kan sinds een paar dagen heel vaak mijn mail niet binnenhalen.
Het geeft problemen op de PC en op de laptop. Deze mailadressen zijn niet hetzelfde maar zijn wel van TELE2.
Weet iemand of dit probleem bij de provider ligt?
Of moet ik op de PC en de laptop iets anders instellen.

Voor de duidelijkheid soms werkt het wel goed, dan komt alle mail in ene binnen.
Ik zie de mail, voor beide adressen ook op webmail van TELE2 staan en kan ze daar ook lezen. Maar dat is niet de bedoeling.

Hieronder zet ik de fout melding.

Het verbinding maken met de server is mislukt. Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'pop3.zonnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Alvast bedankt voor het meedenken, poltol

4600 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook gehad, bij mij lag het aan mijn virusscannre Avast. Die moest ik anders instellen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 5 jun 2012, 17:24: Ik heb dit ook gehad, bij mij lag het aan mijn virusscannre Avast. Die moest ik anders instellen.

Hallo,

Dat zal hier niet gelden want op de laptop draait McAfee en op de PC NORMAN.

Bedankt maar ik wacht nog op meer, vriendelijke groeten poltol

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er iemand weet of het aan de provider ligt dan lijkt me dat de provider.
Mijn ervaring met Tele2 is dat ze een prima helpdesk hebben, zou die eens bellen.

Verder levert Googlen zelfs een speciale pagina op:
http://www.0x800ccc0e.nl/
en
http://www.computerhandleiding.nl/foutmelding/foutmelding-0x800ccc0e-email.html

Wijst allemaal een beetje in de firewall/scanner hoek danwel verandering bij de provider.

Zou eens bellen met Tele2 en als die niets hebben aangepast zou het aan de firewall, scanner of router kunnen liggen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens een melding op de website van Tele2, zijn er vanaf 04-06 problemen met het openen van de webmail.
Zie de website van Tele2 voor de betreffende melding.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

harkema25 schreef op dinsdag 5 jun 2012, 18:25: Hallo,

Volgens een melding op de website van Tele2, zijn er vanaf 04-06 problemen met het openen van de webmail.
Zie de website van Tele2 voor de betreffende melding.

Hallo,

Dat bericht bij TELE2 staat er pas vanaf vanmiddag.
Vanmorgen wisten zij niet dat er problemen waren.

En onze problemen zijn al aan de gang sinds zondag.
Maar eerst zocht ik de "fout" bij ons zelf.
Beide computers dus eerst gecleand en gescreend en geup-date.

Omdat ik daar niets vond heb ik hier de vraag gesteld.
Natuurlijk had ik ook al met Google gezocht.
Maar daar werd ik ook niet veel wijzer.

Allemaal bedankt.
Wij wachten het maar rustig af, het zal wel weer goed komen.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er ook al een paar dagen last van.
Bedankt voor de tip Harkema25.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien nog een tip, gebruik i.p.v. Tele2 mail Gmail, hiermee heb ik nog nooit problemen gehad en is gratis. Voordeel is ook dat je dan een veel grotere mailbox hebt en dus ook je mailbox niet zo snel vol zit en je kunt veel grotere mails ontvangen en versturen!

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op dinsdag 5 jun 2012, 21:58: Misschien nog een tip, gebruik i.p.v. Tele2 mail Gmail, hiermee heb ik nog nooit problemen gehad en is gratis. Voordeel is ook dat je dan een veel grotere mailbox hebt en dus ook je mailbox niet zo snel vol zit en je kunt veel grotere mails ontvangen en versturen!

Nog een groot voordeel is dat je dan niet gehecht bent aan het adres van jouw provider en je veel makkelijker kunt overstappen. Bij Tele2 is dat wel zo prettig ;-)

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt gewoon de standaard foutmelding van geen verbinding met de server.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er heeft ongeveer twee weken een algemene storing gezeten op de server van Versatel/zonnet. Even leek het alsof de storing opgelost was, maar deze was er helaas nog steeds. Sinds ongeveer anderhalf week is de storing helemaal opgelost.