koos1958
door koos1958 May 12, 2013 om 20:39
Computers & telefonie

Kan mijn pc traag worden van Facebook games?

Ik heb een vraag.

kan mijn computer traag worden van games op facebook?

10391 22 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 12, 2013 om 22:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Als je naar de bovenkant gaat bij Zoek Binnen Vraag& B en je tikt in Computer vertraagd krijg je jouw probleem en 15 antwoorden; misschien zit daar jouw antwoord bij. Succes.

dirck
door dirck - May 12, 2013 om 22:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, je computer kan inderdaad tijdelijk trager worden door het spelen van games die gebruik maken van de Flash Player of Shockwave Player.

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - May 13, 2013 om 03:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

... en als de computer dan erg warm wordt is hij mogelijk stoffig, dus dan schoon maken. Je zou ook nog schijfopruiming kunnen proberen en zien of dat iets oplevert. Start de pc ook moeilijk op (gezien je trefwoorden)? In dat geval zou je kunnen kijken of er veel programma's mee opstarten die je niet direct nodig hebt.
Ik neem aan dat je computer vrij is van virussen e.d. en dat je dus regelmatig scant met je virusprogramma en bijv. MBAM.

vr.gr.

sr
door sreglov - May 13, 2013 om 11:44
21 Antwoorden / 6 Vragen

Je PC wordt sowieso trager door alles wat geïnstalleerd wordt. Voor Facebook spellen hoeft doorgaans niet zoveel geïnstalleerd te worden, maar bijv. Flash van Shockwave is vaak wel nodig. Als je een beetje een PC hebt die redelijk bij de tijd is, zou dat niet zo'n probleem hoeven op te leveren.
Wel kan het zijn dat als je het spel speelt, je PC trager wordt, omdat het spel veel van je PC vraagt. Als dit zo is zou ik je aanraden om als je het spel speelt alle andere programma's zoveel mogelijk af te sluiten. Maar zeker een wat oudere PC kan erg veel moeite hebben met Flash spellen. Zo heb ik een wat oudere XP PC en die heeft behoorlijk wat moeite met mijn CityVille stad met > 1.000.000 inwoners, terwijl mijn Windows 7 laptop dit prima aankan. Dan kun je gewoon concluderen dat je PC het niet meer trekt.

fr
door frans43_1 - May 13, 2013 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar ook last van gehad. Ik had te weinig werkgeheugen en heb er 2gb bij laten zetten. nu werkt alles perfect.

qp
door qpc - May 13, 2013 om 11:49
203 Antwoorden / 0 Vragen

NEE! Een pc kan NIET traag worden door spellen.....
Een pc kan ALLEEN trager worden als er bepaalde programma's op de achtergrond mee draaien bij het opstarten of tijdens het werken met andere programma's.
Zolang je dus geen spellen opstart, kunnen die spellen ook niet voor vertragingen zorgen.

vr1944
door vr1944 - May 13, 2013 om 12:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nee deze flashplayer spellen worden niet op je geinstalleerd.De PC kan wel trager worden tijdens het spelen,
omdat het RAM geheugen langzaam volloopt , maar na een herstart van de PC is geheugen weer vanouds.

audb
door audb - May 13, 2013 om 12:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Flash kan idd de oorzaak zijn daarom gebruik ik het liefst Google Chrome omdat die daar ingebouwd is.
Maar helaas kan er ook meer aan de hand zijn.
Zo kan de videokaart te weinig geheugen hebben een kaart van 256 Mb is al een die snel vol loopt maar ook kan het de video driver zijn.
De computer kan te weinig geheugen hebben zeker als er naast een browser nog meer programma`s open staan dan is 4 gb wel het minimale wat nodig is.
De harddisk kan het ook nog eens zijn te veel fragmentatie (defragmenteren dan maar)
Maar wat ook mogelijk is een antivirus programma die flash aan het scannen is.
En het aller ergste is wel een trojan . scannen dus.
Ik ben wel er vanuit gegaan dat u de nieuwste flasplayer heeft anders ook die updaten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 12:16
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het hangt er ook veel vanaf hoe dat die flash games zijn gescript. Als dat heel rommelig is ( meestal het geval bij gratis games ) dan moet de pc meer rekenkracht vrijmaken voor hetzelfde resultaat als een goed gebouwd spel.

Als dan ook je pc wat ouder is dan merk je dit goed. Een ram upgrade kan dit verhelpen, soms ook niet. Voordat je alles aan je pc gaat "upgraden" moet je je natuurlijk wel afvragen of dat je het wel waard vind.

kanty
door kanty - May 13, 2013 om 13:38
284 Antwoorden / 69 Vragen

Wat is het nou. De ene zegt de pc wordt NIET trager en de andere zegt de pc wordt WEL trager. Je raakt alleen maar in de war van deze antwoorden. Wel geweldig dat jullie allemaal altijd helpen. Petje af. Gr Kanty.

Cookies
door Cookies - May 13, 2013 om 13:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kanty schreef op maandag 13 mei 2013, 13:38]Wat is het nou. De ene zegt de pc wordt NIET trager en de andere zegt de pc wordt WEL trager. Je raakt alleen maar in de war van deze antwoorden. Wel geweldig dat jullie allemaal altijd helpen. Petje af. Gr Kanty.

Tja, dat krijg je als de echte deskundigen stuk voor stuk afhaken. Maar goed, dat is blijkbaar wat de redactie wil.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 13:52
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kanty schreef op maandag 13 mei 2013, 13:38]Wat is het nou. De ene zegt de pc wordt NIET trager en de andere zegt de pc wordt WEL trager. Je raakt alleen maar in de war van deze antwoorden. Wel geweldig dat jullie allemaal altijd helpen. Petje af. Gr Kanty.

Je moet het zo zien:

Een pc heeft een maximaal "vermogen" om data te verwerken. Wanneer je dit vermogen gebruikt ( denk aan: meerdere programma's open, games of meerdere pagina's open ) neemt het beschikbare vermogen af.

Het maximaal vermogen van je computer hangt samen van een aantal onderdelen, daarom kan het zijn dat er een opstopping ontstaat omdat één van die onderdelen op zijn maximale belasting komt.

Je werkgeheugen kan bijvoorbeeld al vol zitten van alle tabbladen van IE. Op dit moment is er geen of weinig ruimte meer voor je facebook spel. De computer gaat dan langzamer werken omdat het moet wachten totdat er wat ruimte vrijkomt. Dit ervaar je als langzamer worden. ( je kan het ook zien als een knooppunt van autowegen. Als de kruising verstopt zit dan moet alles even wachten. Als je de game, of iets anders, afsluit dan wordt het weer rustiger en loopt alles sneller door. )

En zo zijn er nog veel meer vergelijkingen. Het hangt heel erg af van de prestaties van je computer. Hoe sneller en beter je computer, hoe minder je het merkt dat er een spelletje op draait.

Misschien kun je iets meer vertellen over je computer ( merk, model, leeftijd en het liefst specificaties )

Cookies
door Cookies - May 13, 2013 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Misschien kun je iets meer vertellen over je computer ( merk, model, leeftijd en het liefst specificaties )......

Kanty is niet de topicstarter.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 14:07
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 13 mei 2013, 13:55].......Misschien kun je iets meer vertellen over je computer ( merk, model, leeftijd en het liefst specificaties )......

Kanty is niet de topicstarter.

oops, even niet goed terug gekeken :P

vr1944
door vr1944 - May 13, 2013 om 14:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

oops, even niet goed terug gekeken :P

Maakt niet hoor er was toch al tig keer antwoord gegeven op de vraag van TS

dirck
door dirck - May 13, 2013 om 14:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Kanty,

Het is precies, zoals Kaasbroodje geschreven heeft.
Ik had geen zin om het zo uitgebreid te vertellen als Kaasbroodje gedaan heeft, vandaar ook mijn antwoord dat een computer tijdelijk trager kan worden.

Als je werkgeheugen vol raakt, dan wordt de Swapfile (het wisselbestand) aangesproken, en dit geheugen is een heel stuk trager dan het fysieke werkgeheugen.
Dit zorgt er dus voor dat je computer tijdelijk trager wordt.

Vroeger, toen je nog die ratelende harde schijven had, kon je dit ook goed horen. De harde schijf stond dan een hele tijd te ratelen.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - May 13, 2013 om 14:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het moest zijn: vandaar ook mijn simpele antwoord dat een computer tijdelijk trager kan worden.

Lees ook maar eens hier:

eclipse
door eclipse - May 13, 2013 om 14:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 13 mei 2013, 13:41][quote=kanty schreef op maandag 13 mei 2013, 13:38]Wat is het nou. De ene zegt de pc wordt NIET trager en de andere zegt de pc wordt WEL trager. Je raakt alleen maar in de war van deze antwoorden. Wel geweldig dat jullie allemaal altijd helpen. Petje af. Gr Kanty.

Tja, dat krijg je als de echte deskundigen stuk voor stuk afhaken. Maar goed, dat is blijkbaar wat de redactie wil.
@Hallo Carola, het is absoluut niet de redactie, maar bepaalde beantwoorders die denken zich te kunnen meten met de échte deskundigen, die gaan dan discuseren, beledigen, onzin verhalen e.d ik mis er ook een paar hoor, maar kom met een écht probleem , dan zie je ze wel weer , helaas niet allemaal. en dat is spijtig. en dan krijg je idd het gezever zoals bovenstaand noemde , "help , wat is het nu " ... gr han

mayonaise
door mayonaise - Sep 12, 2013 om 01:37
33 Antwoorden / 1 Vragen

Je games kunnen traag worden, ik vermoed je videokaart, pas geleden laptop van mijn broertje andere kaar in gezet probleem opgelost, maar blijft altijd gokken. Hier nog een linkje hoe je het kunt oplossen http://pclooptvast.nl/facebook-loopt-vast/ hopelijk kun je er iets mee

mayonaise
door mayonaise - Oct 27, 2013 om 19:38
33 Antwoorden / 1 Vragen

lees> Facebook videokaart probleem,

Maar dit werkt natuurlijk ook andersom in jouw geval

eclipse
door eclipse - Oct 27, 2013 om 22:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

als je een schoonmaak en reparatie utylitie hebt bijv tune up of iobit heb je de optie om nutteloze processen die meedraaien maar niet hoeven te werken maar wel beslag leggen op het vermogen van de processor/geheugen uit te schakelen, deze schakelen automatisch op als je ze nodig hebt. het geeft je geheugen en processor meer ruimte om zich te concentreren op actieve applicatie `s.
het is moeilijk te antwoorden want ik weet niet of je computer nog op stookolie loopt
probeer eens een triall versie van 4 weken tune up 2014 en volg even de vraagjes die er worden gesteld ga je gamen zet hem op game modus, hierbij schakelt de computer veilig alle onnodige processen uit, ben je klaar met gamen hoppa inschakelen.. veel programma `s worden bij inactiviteit al afgesloten tot je het gebruikt.
onthou een computer die de nieuwe generatie processors en geheugen heeft behoeft geen extra programa`s.. en een goede video kaart met ca 1 gig geheugen, liefst ddr 5 256 bitt lost alles op, ken je gamen chatten en internetten tegelijk wat je wilt , ik heb soms wel 15/30 pagina `s open en loopt als een tierelier. uiteraard heb je maar één beeld maar zet je de rest op de taakbalk... En onthou die spelletjes op fb vragen vrijwel niets van je computer. uiteraard kieperen ze er wel een zooi rommel achteraan , dus regelmatig cc cleanerr draaien is wel handig. want zelfs de modernste kast vertraagt als er een vrachtwagen lading cookies opstaan... die willen allemaal communiceren. en let eens op je browser. veel mensen heben er wel 3 of 4 zonder dat ze het zien,dat vreet energie van de kast. zorgt voor reclame overlast, popups en G*** meiden wachten op U e.d ... een is genoeg.. voeg anders tabbladen toe sccs...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2013 om 22:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja: hoe meer geïnstalleerd op een PC, hoe meer programma's er draaien op de achtergrond,

wel of niet regelmatig schoonmaakacties uitgevoerd, dat alles is wel degelijk van invloed op de snelheid.

Een en ander is (inderdaad) ook afhankelijk van grootte van het geïnstalleerde geheugen waarbij ik opmerk dat als heden ten dage al tenminste 2 gig aanwezig moet zijn om enige snelheid te hebben.

Maar niet in de laatste plaats: de omvang van de spellen zelf hebben ook de nodige invloed.
M.a.w. een complex spel zal trager werken dan een niet complex spel.

Maar hoe dan ook: om een echt goed advies te geven is het inderdaad zinvol dat u een aantal gegevens opgeeft zoals merk, operationeel systeem, (welke windows versie op Mac), omvang van het geplaats geheugen.
En of u met enige regelmaat bijv. defragmenteert, register scant op fouten en deze laat herstellen en overbodige inhoud laat opruimen (zoals vooral ook cookies)