ro
door roelant Jul 9, 2016 om 13:50
Computers & telefonie

Kan niet kiezen tussen 2 merken telefoons

Hallo,
Ik ben toe aan een andere telefoon, maar weet niet precies welke ik zou moeten kiezen.  Samsung Galaxy S7 Edge of HTC 10 zou het moeten worden.
Belangrijk voor mij is, dat ik goede foto's kan maken en ben een grote muziekliefhebber. Nu heb ik al wat reviews gezien maar ze spreken elkaar regelmatig tegen. Wie kan me helpen.

6374 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2016 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die ontlopen elkaar niet veel.
Vergelijk eens hier.
De prijs van de HTC10 ligt hoger.

da
door datzoekikop - Jul 9, 2016 om 14:09
251 Antwoorden / Vragen

Belangrijk voor mij is, dat ik goede foto's kan maken en ben een grote muziekliefhebber.

Goede foto's? Maak je alleen met een echte kamera en niet met een telefoon.
Muziekliefhebber? De bron is vaak gelijk, maar op welk weergavesysteem speel je het af? Een flut oortelefoontje van een paar euro's of op een echte goede koptelefoon van veel meer euro's. Goede muziek komt thuis uit je goede kwaliteit luidsprekers, dus niet uit een telefoon.

Beslis op wat voor de telefoonfuncties voor je van toespassing is, niet op de (prettige) bijzaken.
Overigens, ik zou voor de Samsung gaan, al jaren goede ervaringen, maar dàt terzijde.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 9, 2016 om 14:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

In tegenstelling tot @datzoekikop ben ik van mening dat de camera van de S7 hard richting een middenklasse spiegelreflex gaat.  Ook is de audiochip bij de S7 geavanceerder als bij de HTC. Ik heb dit zelf kunnen beluisteren met een Sennheiser HD800.  En ja dit is een hele dure hoofdtelefoon maar daarmee waren de verschillen wel duidelijk waarneembaar.
Persoonlijk zou ik in uw geval voor de S7 kiezen, ik verwacht namelijk dat HTC het bijltje er bij neer zal gooien de komende tijd. Ze zijn al geruime tijd geen noemenswaardige speler meer op deze markt.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - Jul 9, 2016 om 14:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder teveel reclame te willen maken zou ik kiezen voor de S7 Edge.  Dat is qua fotokwaliteit dag en nacht een topper voortbordurend op de S6. Het gaat er daarnaast om waarvoor u een telefoon gebruikt. Om te bellen computer of als derde foto camera. Een Nikon S9900 compact camera van rond 300€ maakt betere foto's of video's dan welke ruim tweemaal zoveel kostende telefoon.

da
door datzoekikop - Jul 9, 2016 om 15:00
251 Antwoorden / Vragen

@Diewilik,

In tegenstelling tot @datzoekikop ben ik van mening dat de camera van de S7 hard richting een middenklasse spiegelreflex gaat.

Om een telefooncameratje te vergelijke met een reflex met alle reflex opties zoals verwisselbare objectieven gaat mij wat ver. Probeer eens een gelijke kwaliteit super groothoek of super tele op een telefoon te zetten ..........

Ook is de audiochip bij de S7 geavanceerder als bij de HTC.

Als je echt van goede muziek (overigens wat is goede muziek, maar dat terzijde) is je thuissituatie het beste, als je met een koptelefoon (duur of goedkoop maakt niet uit) op je hoofd je door het verkeer beweegt, ben je zo wie zo een gevaar op de weg als de muziek belangrijker is als het verkeer  en de bijbehoren verkeersveiligheid. Uiteraard is een sennheiser of soortgelijke kwaliteit beter als een flut oortje als je de gelegenheid hebt om rustig en veilig te kunnen luisteren.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 11, 2016 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt thuis ook prima met een hoofdtelefoon luisteren, dat doe ik dagelijks (oké deels werkgerelateerd) maar ik ken veel hoofdtelefoons die de gemiddelde speaker dik eruit spelen qua soundstage en beleving. Als je een goede stereo hebt, dus voor/eind versterker, los loopwerk voor je cd's een losse dac, goede bekabeling en speakers ja dan heb je natuurlijk optmaal geluid. Ik draai zelf met twee Usher BE10 Waar zowel hoog als laag apart worden aangestuurd (bi-wiring) en met alle voorgenoemde componenten. Maar dit soort systemen is maar voor een enkeling weggelegd.

Fietsen of je in het verkeer begeven met een hoofdtelefoon op mag net als op je mobieltje kijken (appen) tijdens het fietsen beboet worden m.i.

Dan nog even over de S7 camera, tja, objectieven kun je niet wisselen, maar kijk maar eens goed naar deze foto's op een groot scherm ze zijn bijzonder goed. Veel journalisten, reporters enz nemen 10 x liever een S7 mee als een complete reflex met bijbehoren. De filmpjes zijn inmiddels van uitzendkwaliteit, kijk maar eens naar bijv , Editie NL, RTL Boulevard, Hart van Nederland, je ziet regelmatif reporters met mobieltje voorbij komen.

da
door datzoekikop Jul 11, 2016 om 15:01
251 Antwoorden / Vragen

Eens, @Diewilik, maar beïnvloeding van sluitertijd en scherptediepte die vaak een essencieël deel van de foto zijn gaat dus never nooit niet met een tel cam. En als iemand zegt dat hij/zij een goede foto belangrijk is, tja, wat versta je onder "goed"?

Ma
door Mat Matheij - Jul 9, 2016 om 15:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk tweemaal geplaatst.  Ben het met andere forumleden eens. Een telefoon is geen camera in geen enkel opzicht. Dat de kwaliteit van foto's aanmerkelijk is verbeterd neemt dat luttele feit niet weg.

ma
door maarten heest - Jul 9, 2016 om 15:40
463 Antwoorden / 0 Vragen

De camera's van smartphones zijn de afgelopen tijd spectaculiar verbeterd en je kunt er wel degelijk hele goede foto's mee maken.
Computeridee.nl publiceert een test van het fotografenblad/website Zoom.nl waarin camera's van smartphones vergeleken worden en hier zijn de resultaten.
De Samsung Galaxy S7 komt als beste uit de test.

Ka
door Kassafoutje Jul 9, 2016 om 16:33
19 Antwoorden / Vragen

En dan nog  gaat het nog om de maker van de foto en minder om de camera zelf. Ken iemand die nog steeds de prachtigste z/w foto's maakt met een simpel box cameraatje.

fr
door franksam - Jul 9, 2016 om 16:46
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de Samsung kiezen.

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2016 om 16:53
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Naast hem als fotocamera en MP3 speler te gebruiken wil u er toch ook wel mee bellen mag ik aannemen. Dan is de Samsung een goede keus. Anders gewoon een camera en MP3 speler kopen, is stukken goedkoper.

renehk
door renehk - Jul 11, 2016 om 13:00
21 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk ook eens naar Nexus telefoons. Die telefoons worden in directe opdracht van Google gemaakt, en het besturingssysteem (Android) komt, inclusief updates gedurende twee jaar en veiligheidsupdates gedurende drie jaar, rechtstreeks van Google. Andere merken doen niet aan alle upgrades mee en met name samsung brengt een aantal wijzigingen aan in Android, waar je van houdt of niet. De Nexus 5X en de 6P zijn nu nog minder dan een jaar oud.
Als de nieuwste software je niet zo interesseert, is Samsung volgens diverse besprekingen de beste wat camera betreft. Maar ik ben het met de anderen eens, die zeggen dat echt goede foto's nooit met een telefoon te maken zijn.

fr
door franksam - Jul 11, 2016 om 13:03
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de Samsung kiezen.

endemion
door endemion - Jul 11, 2016 om 15:32
237 Antwoorden / 3 Vragen

Pak een ELEPhone zou ik zeggen, heel veel phone voor weinig geld ;)
http://www.elephone.cc/

Het vlaggenschip van het moment de P9000

  • MT6755(Helio P10) Octa Core CPU with 5.5 inch Full HD LG LTPS Screen
  • 4 GB RAM + 32 GB ROM
  • 5MP front camera + 13MP rear camera SONY IMX258
  • Equipped 3000mAh battery with Fast Charging and wireless Charging
  • Android 6.0 (Lollipop) OS
  • Support Fingerprint, NFC, G-sensor, P-sensor, L-sensor, Hall, Gyrometer, Breath LED, E-compass, Type-C

Hu
door Huibhamer - Jul 11, 2016 om 18:11
3 Antwoorden / Vragen

EEn recente vergelijking gaf aan dat de Samsung S7 / of S7 Edge de beste foto's maakt.
Kijk maar een sop een vergelijkings site.
Overigens zou ik niet alleen naar de foto resultaten kijken. Wat dacht je vande batterij, uitbreiden met een grotere geheugenkaart , bedienings gemak.

audb
door audb - Jul 11, 2016 om 18:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een goede sites om eens naar te kijken is https://nl.hardware.info/categorie/86/smartphones/producten &  https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/

Deze hebben beiden getest maar qua camera zou ik ze zelf lekker links laten liggen en een mooie compact camera nemen.

Het gaat namelijk er om hoe groot de opening van de lens is en de sensor die er in zit en bij telefoons is die zo klein dat zelfs een goede camera deze laat verbleken.

RN
door RN - Jul 11, 2016 om 21:59
1 Antwoorden / Vragen

Koop een Iphone

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 12, 2016 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hyped tiestel, minder goed scherm, mindere accu mindere foto's, niet uitbreidbaar qua geheugen.
Welke voordelen zie je dan voor TS?

tolsma1945
door tolsma1945 Jul 13, 2016 om 11:30
229 Antwoorden / 6 Vragen

Is zonder meer een goed toestel,maar de S7 is beter,en niet zo afhankelijk als van Apple,met Android heb je veel meer mogelijkheden en vrijheden,Apple maakt de dienst uit op je smartphone.

frits
door frits - Jul 12, 2016 om 13:09
146 Antwoorden / 5 Vragen

Na jaren een trouwe gebruiker van diverse Samsungs met Vodafone abbo, ben ik over gestapt naar HUAWEI Mate 8 met 6 inch scherm, wat een verbetering perfecte Smartphone, geen Bloatware (onnodige troep vooral van Samsung waar je niet vanaf kan) veel langer accu duur aanzienlijk sneller, perfecte foto, perfect geluid en camera, een en al Toppie.
Nooi geen Samsung meer !!!!!

tolsma1945
door tolsma1945 Jul 13, 2016 om 11:35
229 Antwoorden / 6 Vragen

Huawei,is inderdaad een hele goede keus,zelf ben ik ook uitermate tevreden met dit merk,heb nu mijn tweede toestel.
Maar vergeet ook Honer niet,ook prima toestellen voor een lage prijs.

frits
door frits Aug 24, 2016 om 13:34
146 Antwoorden / 5 Vragen

Honer is het goedkopere merk van Huawei, ook erg goed de dure merken worden snel ingehaald door de Chinezen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jul 12, 2016 om 18:36
229 Antwoorden / 6 Vragen

De allerbeste keus,is eenvoudigweg,de S7en is momenteel de beste van alle smartphones,ok de camera en het geluid,is voor een smatphone,het beste wat je kunt krijgen momenteel

frits
door frits Aug 29, 2016 om 17:16
146 Antwoorden / 5 Vragen

Dacht het niet, je hebt nog nooit een andere als Samsung geprobeerd (zoals ik voorheen) , het geluid is bij mijn Huawei Mate 8 beduidend beter en niet alleen het geluid !

tolsma1945
door tolsma1945 Sep 11, 2016 om 15:18
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ben zelf in het bezit van een Huawei G 7,daarvoor ook een Huawei en wel de G6,dus vertel me niets,en ben er zeer tevreden mee.
En toch is de Samsung waar het over gaat de perfectie momenteel,maar mag het ook?de prijs is ook top.
Dan nog even wat ik aan smarthphones heb gehad,HTC met wndows,daarna LG,toen Samsung,en nu dan Huawei,uitstekend voor weinig geld,dus ik weet echt wel waarover ik schrijf.
Dank voor de aandacht.

hansje klein
door hansje klein - Sep 11, 2016 om 15:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Na bijna twee maanden wordt deze oude discussie weer opnieuw opgepakt. Denken de reageerders niet, dat  TS - @Roelant inmiddels allang een beslissing heeft genomen. De vraag is nog wèl: 'welk apparaat is het nu uiteindelijk geworden Roelant?'