ko
door koffie40 Feb 19, 2010 om 13:18
Computers & telefonie

Kan niet meer bestand openen in windows 7

sinds ik windows 7 heb kan ik bestanden van excel niet meer openen. Als ik wil openen vraagt tie welk tabblad ik wil openen. Erg lastig omdat ik tegelijk met alle tabbladen werk. Iemand een oplossing??

1504 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk 's in windows explorer naar een willkeurige excel file. Rechtsklik op de file en kies Eigenschappen. Kijk of 'openen met' wel "Microsoft Excel for Windows" is. Zo niet dan aanpassen. succes

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

dankjewel voor je reactie. Het wil alleen nog steeds niet lukken. Ik heb geprobeert om het met een andere programma te openen,maar nix hoor.
Als ik wil openen dan krijg ik een schermpje met daarin de 4 bladen die er zijn en de vraag welke ik wil openen. De 4 bladen horen bij mekaar en werken met mekaar, ik kan niet afzonderlijk werken deze.
HELP aub.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst het programma Excel starten.
Dan via Bestand > Openen een bestand kiezen.
Gaat het dan ook mis?

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee helaas.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk programma gebruik je om Excel bestanden te openen en welk ander programma heb je geprobeerd?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Op windows 7 (bij mij althans) zit trailversie van Office 2007, als jou bestanden Office 2003 zijn en hij probeerd te openen in 2007 is dit wellicht het probleem ?

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reactie. Stacey ik denk dat jij gelijk hebt. Ik heb hier 2007 en volgens mij is het bestand van 2003. Ik baal hiervan. Ik werk met dir bestand en ik krijg elke maand een maandoverzicht in excel waar ik dan mijn gegevens in moet voeren. En dat lukt dus nu niet. Ik weet zelf ook niet hoe ik de maandoverzichten moet maken.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

koffie36 schreef op zaterdag 20 feb 2010, 18:06: Bedankt voor jullie reactie. Stacey ik denk dat jij gelijk hebt. Ik heb hier 2007 en volgens mij is het bestand van 2003. Ik baal hiervan. Ik werk met dir bestand en ik krijg elke maand een maandoverzicht in excel waar ik dan mijn gegevens in moet voeren. En dat lukt dus nu niet. Ik weet zelf ook niet hoe ik de maandoverzichten moet maken.

Had je eerder office 2003 dan ? Want eerder kon je ze wel openen, dan zet je die er toch weer op en gooi je 2007 eraf, ik heb het eraf gehaald, is een trail en heb zelf 2003 al en is mij best.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er onverhoopt geen oudere versie van MS Office meer voorhanden zijn kan altijd nog het gratis OpenOffice.org geinstalleerd worden.
Met OpenOffice.org Calc zijn MS Excel bestanden te openen en te bewerken.
Hier te downloaden.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn = is

P.S. Bij gebruik van OpenOffice.org wel even documenten standaard laten opslaan in MS Office formaat.
Extra > Opties
Laden/Opslaan > Algemeen
Tekstdococument >altijd opslaan als Microsoft Word97/2000/XP
Werkblad > altijd opslaan als Microsoft Excel97/2000/XP

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Akkefiet dat was het ei van columbus in dit geval!!!!! Ik heb meteen geinstalleerd en uitgeprobeert. GELUKT!!!!!
Dankjewel!!!

Alle mensen die gereageerd hebben bedankt!

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na de perfecte voorzet van Stacey was het een inkoppertje.
Mooi dat het is opgelost!