jo
door joutrecht May 7, 2006 om 10:54
Computers & telefonie

Kan niet meer inloggen

N.a.v een poging om een bep. probleem op te lossen, heb ik per ongeluk mijn inlog gegevens gewijzigd (met een management console in Windows Server 2003 Enterprise).

Ik krijg nu bij het aanmelden nu de mededeling: "The local Policy of the System does not permit you to logon interactively".

Windows opnieuw installeren met DOS-prompt lukt ook niet, want de Setup werkt niet onder DOS, en Windows kan ik dus niet verder opstarten.

WAT KAN IK DOEN??? (Kán ik nog wat doen?)

951 11 Rapporteer

gsm
door gsm - May 7, 2006 om 11:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Last Known good geprobeerd?

gsm
door gsm - May 7, 2006 om 11:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik gratis Linux tools om het local administrator wachtwoord te achterhalen of te resetten:
Zie: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Groet,
GSM

jo
door joutrecht - May 7, 2006 om 11:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard. Toen begon dus dit probleem, gek genoeg.

jo
door joutrecht - May 7, 2006 om 11:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

P.S. 't Wachtwoord en inlognaaam lijken GOED, maar ik heb niet de juiste permissies...

Groetjes, JojoUtrecht (hier als joutrecht, omdat JojoUtrecht niet geaksepteerd werd - weer inlog-problemen...)

jo
door joutrecht - May 7, 2006 om 11:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de cr-rom van de Setup wel. Zelfs als ik dat Linux programma download en op floppy of cd zet via een vriend, kan ik er dan wel mee werken, aangezien de hele pc niet opstart?

gsm
door gsm - May 7, 2006 om 11:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met zo'n linux tool moet je kunnen booten van de floppy of CD waar het tool op staat.
Je kunt ook Knoppix downloaden, op een CD branden, en dan kijken wat er nog te redden is.

Als het geheel opnieuw installeren van Windows 2003 een optie is, dan kun je booten van de setup CD. Het kan nodig zijn om eerst systeem- en boot partities te verwijderen. Delpart is een tool dat je daar misschien voor zou kunnen gebruiken.

Zoek trouwens eerst op internet alle mogelijke oplossingen bij elkaar en doe niets overhaastig.

Groet,
GSM

ca
door calvin - May 7, 2006 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

"The local Policy of the System does not permit you to logon interactively". geeft het al aan. je hebt je zelf buiten gesloten...
Dit heeft niets met wel of geen goed password te maken. Wat je kunt doen is proberen van af een andere pc een remote desktop verbinding op te zetten en als nog in te loggen.
Daarna ga je naar de security settings in de mmc consle en moet je Local login voor deze user weer aanzetten.

jo
door joutrecht - May 7, 2006 om 16:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga even aan de slag met alle tips;

HARTELIJK DANK DAARVOOR!

Ik ben nu diverse programmaatjes aan 't downloaden en op cd aan 't zetten bij een vriend thuis. Ik laat nog weten of 't al dan niet gelukt is.

Zondag, 07-05-2006, 16.15 uur

jo
door joutrecht - May 10, 2006 om 15:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

Voorlopig krijg ik bij de veschillende oplossingen dat het programma niet onder DOS wil lopen. En ik ken helaas geen anderen die Windows Server 2003 hebben, om op afstand te booten.

Höpeloos!!!

ca
door calvin - May 11, 2006 om 23:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al geprobeerd om vanaf een andere machine aan te loggen via een remote desktop connectie?
Probeer dit eerst eens, daarna , als je ingelog bent, kun je via de management console de boel herstellen.

Aangezien je jezelf hebt verboden lokaal aan te loggen zal het je niet helpen als je je password reset.

gsm
door gsm - May 11, 2006 om 23:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Link (misschien nuttig)

http://www.petri.co.il/logon_locally_user_right.htm

Groet,
GSM