do
door dolfina Oct 9, 2005 om 20:17
Computers & telefonie

Kan niets openen

hallo allemaal, hoop dat jullie mij kunnen helpen. heb een pc met windows xp die heel vervelend doet.  hij is erg traag, bij veel zoekpaginas kom ik bij heel iets anders terecht.  ik had zelf het idee dat er misschien een virus in zit dus heb ik verschillende virus programmas geprobeerd te downloaden maar als hij klaar is met download en ik druk op uitvoeren dan verdwijnt het helemaal, dan kan ik het zelf met de zoekfunctie niet meer terugvinden.

in de windows functies kan ik ook bij veel dingen niets openen, ik kom wel in het configuratie scherm maar kan dan bv niet software, gebruikers accounts of het beveiligingscentrum openen.

 help! wie weet raad?? hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes wilma

592 9 Rapporteer

user123
door user123 - Oct 9, 2005 om 20:21
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer uw systeem eens te scannen op virussen in de veilige modus.

hell-rider
door hell-rider - Oct 9, 2005 om 20:47
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Wilma,

Alleen jij weet hoe lang je computer al aan staat en is dat erg lang dan is af en toe een keertje opnieuw opstarten echt wel nodig.
Het geheugen kan wel eens zo in de war raken dat zelfs je icoontjes op het bureaublad veranderen.

Dus werk je er veel mee met een beetje zware programma's af en toe opnieuw opstarten.

Hoop dat dit jou euvel oplost.

Hell-Rider

co
door coolemichel - Oct 10, 2005 om 17:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou als ik jou was een keer de computer helemaal leegmaken dus formateren want dat help meestal en dan is gelijk het virus weg

me
door medic - Oct 13, 2005 om 20:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

hallo wilma,

heb jij altijd je internet aan staan? het lijkt erop dat je mischien een virus of een dailer in je systeem hebt.

je zou eens je pc kunnt opstarten zonder internet en dan op de taakbalk gaan staan en met je rechtermuis 1 maal klikken en naar taakbeheer gaan. Daar kun je je bij prestaties zien of je processor CPU of je geheugen gebruikt word zonder dat je een programma aan hebt geklikt. als dit het geval is dan kan het zijn dat je erg veel spullen mee laat opstarten (msn skype enz). dit kunnen ook dailers zijn!!!!!

Laat nu eens alleen je virusscanner (die heb je toch wel steeds geupdate?) eroverheen gaan en laat de gevonden bestanden een verwijderen.

heb je norton systemworks dan zou je een systeemherstel kunnen laten uitvoeren waarna veel problemen opgelost kunnen zijn.

ook helpt het om je schijven eens te defragmenteren. Windows weet weliswaar niet wat het doet maar het kan je pc weer een beetje sneller maken.

regelmatig reboten (opnieuw opstarten) wil ook wel eens helpen maar echt iets oplossen doet het niet.

Je kunt ook eens als admin inloggen en kijken of die ook zoveel last heeft van traagheid.

Als je de beschikking hebt over een extra hd kun je deze er eens aanhangen en installeren. Als je syateem er namelijk vaak uitklapt of vastloopt kan het ook liggen aan een defecte harde schijf.

als dit alles niet helpt laat dan weer iets van je horen dan heb ik nog wel een paar sugesties.

laaglander
door laaglander - Oct 18, 2005 om 14:55
473 Antwoorden / 1 Vragen

Wilma,

klinkt als een bekent probleem, waar denk ik al vele mensen tegenaan gelopen zijn. Ik denk dat je pc geinfecteerd is met spy-ware en ad-aware. ga naar www.hitmanpro.nl (freeware), download daar het programma en volg de instructies.

tip: wanneer je hitmanpro voor het eerst opstart moet je op de button configuration klikken, vervolgens bij het tabblad protection alles uitvinken. daarna op start klikken, het scannen gaat dan beginnen.

laat ons weten of het gelukt is :-)

do
door dolfina - Oct 19, 2005 om 13:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

hoi allemaal bedankt voor de reakties.  ik heb zoveel mogelijk van jullie oplossingen geprobeerd maar helaas.  Ik kan niet op virussen scannen omdat ik de programmas niet kan openen en als ik nieuwe programmas download verdwijnen ze meteen als ik op uitvoeren klik. ik heb helaas niet veel verstand van pc dus ik weet ook niet hoe ik als admin moet inloggen.

heb wel een vraagje die misschien mijn probleem kan oplossen.  ik heb deze pc 2e hands gekregen en er staat nu xp pro op (helaas zonder cd erbij). nu vraag ik mij af of ik de xp home cd van een vriendin erop kan zetten.  Zoja, hoe doe ik dat dan? moet de xp pro er eerst af? of kan ik het overschrijven? en kan ik dat als beheerder doen of kan iemand mij vertellen hoe ik als admin erin kom?

Als laatste wil ik dan ook graag weten of het zomaar kan dat ik de (legale) cd van mijn vriendin ook op mijn pc gebruik? kan die op 2 verschillende pcs werken??

alvast bedankt,

groetjes wilma

me
door medic - Oct 19, 2005 om 19:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wilma,

met de home edition van xp heb ik nog meer slechte ervaringen maar het zou in principe moeten werken. Als je de pc opnieuw installeert dan kijk ff naar de grote van je hd zodat je er mischien wel 2 partieties van kunt maken (delen van de hd). Dat scheelt in snelheid en is makkelijk met opbergen. Op die 2e partitie (windows maakt daar een nieuwe hd-letter voor aan) kun je dan je belangrijke documenten opslaan zodat je die in de toekomst tenminste niet meer kwijt raakt.

Bij het herinstalleren van XP kun je windows updaten naar SP2 (service Pack 2) als dit niet gaat dan kun je dit op de verschillende sites (Bittorend) downloaden (LET OP ILLEGAAL) waarna je je pc weer herinstalleerd. Ik weet dat dit niet makkelijk is maar de einige manier die ik ken. Zorg voor een goede virusscanner! Nogmaals op Bitorrent te downloaden (LET OP ILLEGAAL).

Als het nu wel werkt KOOP DAN DEZE SOFTWARE!!! Een leverancier moet ook leven en verder kunnen ontwikkelen.

Veel succses!!

laaglander
door laaglander - Oct 21, 2005 om 15:12
473 Antwoorden / 1 Vragen

Wilma,

jammer dat het tot nu toe nog niet heeft gewerkt. De vraag wordt bijna hoelang het nog duurt voordat je je pc het raam uit kiepert ;-)..

je hebt helaas nog niet beantwoord of je wel iets kunt doen wanneer je in veilige modus opstart (de F8-optie)

je vertelt dat wanneer je iets hebt gedownload dat het dan ook niet doet, dat houdt in dat je wel op internet kunt of heb ik dat verkeerd begrepen?? er is dan een optie om via internet je pc te scannen op virussen, een online scanner. Wanneer je nog wilt, zoek ik wel even uit waar dat kan.

eigenlijk wel een leuke uitdaging, maar je moet er wel van houden.

je kunt inderdaad xp er ook opnieuw opzetten (niet er overheen instaleren), maar of dit minder werk is....je moet dan eerst zorgen dat je van de cd-rom kunt opstarten, daarna kiezen dat je de partitie wilt bekijken, opnieuw aanmaken, formateren, installeren, alle extra's installeren en niet te vergeten opnieuw configureren. wanneer je dit nog niet eerder hebt gedaan is het nogal wat werk, maar is wel eens leuk om te zien. en de moed erin houden is het belangrijkste!!

me
door medic - Oct 21, 2005 om 23:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

wilma,

de pc opnieuw opzetten is niet zo moeilijk als somige mensen erover doen het kost je alleen wat tijd en je leert er steeds iets nieuws mee.

Het laten opstarten van je pc via de cd-rom is nier zo moeilijk. je gaat bij het aanzetten van je pc naar het biosmenu druk op F@ of ESC. je kunt hier je opstart volgorde instellen bootsequence. met je pijltjes kun je hier dan zorgen dat je pc eerst je cd-rom aanstuurt bij het aanzetten van je pc.

Stop nu je windows cd erin en als alles goed ios gegaan zal de pc naar de windows installatie gaan. zorg wel dat je hd word geformateerd anders heeft het weinig zin.

als windows er weer kaal opstaat installeer dan met het configuratiescherm de overige hardware (video kaart, extra's op je moederbord, netwerk enz.) Pas als je geen foutmelding meer krijgt in je systeem (kijk op configuratiescherm\ systeem\ hardware\ geavanceerd) hier kun je zien of alles goed is geinstalleerd je heb dan geen gele driehoekjes meer.

pas dan ga je software weer herinstalleren. begin met je virusscanner en update die meteen!! dan mag je ervan uitgaan dat je pc weer enigzins beschermd is.

Als je hierover nog meer vragen hebt laat het gewoon ff weten. reageer direct op mij antwoord dan kan ik je wel verder helpen

Succes Wilma