trudeke50
door trudeke50 Mar 20, 2012 om 13:08
Computers & telefonie

Kan Uitzending gemist"niet ontvangen

Op mijn oude pc. keek ik regelmatig Uitzending Gemist
maar deze pc.is helaas een tijdje geleden gestolen.
Nu hebben we een andere pc en een laptop aangeschaft, maar wat er toch anders is in de instellingen aan onze oude kan niemand mij vertellen.Ik kan nl. Uitzending gemist niet meer ontvangen.
Het reclame filmpje wat er voor komt gaat probleemloos en dan staat er :programma wordt geladen ogenblik geduld aub.
maar hij blijft op zwart!!!
Wij hebben een internetverbinding van Caiway, daar is allemaal niets aan veranderd maar wat is nu het probleem????
Kan iemand mij helpen??
alvast hartelijk dank,
m.vr.gr.Trudy

5560 30 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo trudeke50,

Heb je Silverlight geïnstalleerd?
En Adobe Flash? (Even vibnkje weghalen voor McAfee).
Anders even downloaden.

Suc6

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 13:58
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Edrick3,
Ja, volgens mijn zoon is dat allebei geinstalleerd, ik heb het nog even nagekeken en dat staat er inderdaad tussen.
gr. Trudy

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trudeke50,

Download eens een codec pack; klik hier.
Wie weet.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2012 om 14:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag trudeke50,

Kijk eens Klik hier..., en als dat niet helpt misschien eens bij de veelgestelde vragen of de conversaties op de site kijken om te zien of daar een oplossing tussen staat? Anders helpt misschien om tijdelijke internetbestanden op te ruimen of een andere browser proberen om te zien of het dan wel werkt.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2012 om 14:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat je ook nog zou kunnen proberen is bij de instellingen onderaan het beeld de kwaliteit wat lager te zetten.

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 14:57
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Aurora en Edrick,
Heb codec pack geïnstalleerd,,, maar helaas ik dacht het zelf op te lossen maar het wordt me te technisch ben ik bang, en dan heb ik zo meteen dingen gedaan die helemaal niet moeten, ik vraag in het weekend toch maar weer even op mijn zoon wil kijken,naar hetgeen Aurora schrijft.
Heel hartelijk dank in ieder geval, ik laat weten zo gauw ik wel weer kan kijken!!!!!
gr. Trudy

agaat77
door agaat77 - Mar 20, 2012 om 14:58
82 Antwoorden / 7 Vragen

Met welke Browser( Internet Explorer, Firefox, Chrome?) surft u? Hierin kunnen soms wel eens instellingen inderdaad verkeerd staan. U kunt dus even proberen of u via een andere browser wel gewoon Uitzending gemist kunt bekijken.

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 15:24
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Agaat 77
Internet Explorer heb ik geprobeerd, Google Chrome en Mozilla Firefox,
die staan er nl. alle drie op, maar nergens lukt het,
alleen de reclame en dan buffering.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trudeke50,

Staat de datum van je computer goed??

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 16:06
10 Antwoorden / 3 Vragen

ja, dat is allemaal goed.
bedankt ,
Trudy

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2012 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders eens de systemcheck van rtlxl om te zien of dat wat oplevert. Misschien moet je Silverlight en/of flash updaten o.i.d.. Klik hier...

digitaal
door digitaal - Mar 20, 2012 om 16:39
49 Antwoorden / 4 Vragen

Als je op de site bent van uitzending gemist staat rechts bovenin:instellingen. Daarin oa playerinstellingen. Dat zijn : silverlight en flash.Weet niet welke aangevinkt staat,maar probeer de ander dan eens die niet aan staat. Ik ben geen deskundige,maar proberen kan geen kwaad.Succes ermee.

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 18:09
10 Antwoorden / 3 Vragen

De systeem check heb ik net gedaan en alles voldoet aan de eisen!!!!

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trudeke50,

Dan weten we in ieder geval dat het dáár niet aan ligt.
Probleem komt vaker voor als je op internet kijkt, maar een goede oplossing ....

We blijven zoeken.....

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2012 om 18:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al via de instellingen onderaan het zwarte beeld een lagere kwaliteit geprobeerd? Dat wil soms ook wel werken.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trudeke50,

Maak je cache eens leeg (kan geen kwaad):

# Voor Internet Explorer 7

1. Klik op Extra - Internet-opties
2. In de popup die verschijnt klik je onder het titeltje 'Browsegeschiedenis' op de knop 'verwijderen'
3. In het nieuwe venster kies je 'Bestande verwijderen' onder het titeltje 'Tijdelijke internetbestanden'

# Voor Internet Explorer 8

1. Klik op 'Beveiliging'
2. Kies 'Browse geschiedenis verwijderen'
3. Selecteer enkel 'Tijdelijke internet bestanden'
4. Klik op 'Verwijderen' om te bevestigen

agaat77
door agaat77 - Mar 20, 2012 om 18:24
82 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Trudeke,

Wat je ook nog kunt proberen is je cache even te legen/ flushen.

Dit kun je als volgt doen:

Ga naar je start menu en open een Command prompt.

Type: ipconfig /flushdns druk dan op enter. Probeer nu opnieuw of je nu wel kunt kijken?

Gr

Agaat

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2012 om 18:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@agaat77,

Mooi dat we op één lijn zitten. ;-)

Verschillende wegen die naar Rome leiden .....

trudeke50
door trudeke50 - Mar 20, 2012 om 19:02
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lieve mensen,
wat een reacties ik had dit nooit verwacht.
Heb al het een en ander gedaan vanmiddag, maar zal nu vragen of mijn zoon in het weekend uw raadgevingen na wil kijken, ik kan dit zelf niet, heb al het een en ander in de war gegooid ben ik bang.
Allemaal heel hartelijk bedankt hoor, ik verwacht dat het met Uw oplossingen toch goed gaat komen.
Ik mail volgende week wat er nu aan mankeerde.
m.vr.gr.Trudy

ro
door roosje.ehv - Mar 21, 2012 om 16:19
12 Antwoorden / 2 Vragen

Nou misschien ligt het niet aan je pc. Ik kijk uitzending gemist terug op mijn tv via Net tv. Maar ook hier werkte RTL op maandag en dinsdag 19-20 maart niet. De programma's van nederland 1-2-3 deden het wel maar RTL bleef ook bij mij zwart.
Dus, het is maar een idee, maar misschien lag het wel aan RTL.

Succes in ieder geval.

Roos

spouky
door spouky - Mar 21, 2012 om 18:23
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Trudeke
Het zelfde heb ik ook gehad ,kopieer deze link eens die werkt bij mij er is iets vernieuwd bij uitzending gemist.

http://www.uitzendinggemist.nl/
Groetjes spouky

ltmvz
door ltmvz - Mar 21, 2012 om 18:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik 'Uitzending gemist' wil bekijken vanaf de persoonlijke gids van de publieke omroep, bijvoorbeeld, komt bij mij ook altijd alleen de reclame, gevolgd door "Verbinding met videoserver mislukt". Maar, op de webstek van Uitzending Gemist zelf staat er onder het TV-schermpje het woord 'Instellingen'. Dat is, geloof ik, hierboven al eens vermeld. Als ik dan Silverlight vervang door Flash òf de kwaliteit verlaag van Hoog naar Normaal lukt het wèl. Je kunt deze instellingen ook opslaan en bewaren.

blorong
door blorong - Mar 21, 2012 om 23:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft een terugkerend vervelend probleem

Zelf gebruik ik standaard Firetox (altijd de laatste versie) met de standaard applicaties ... tweede is IE9 met apps schockwave, flashplayer, java, en silverlight (allem zo recent mogelijlk geüpdate ... en als laatste heb ik de mediaplayer van M& vervangen door spartaanse VLC-player (freeware die alles aan kan) ... genoemde applicaties onder W7 zowel de 32 bits als de 64-bits installeren op een 64-bits systeem

krulstaart
door krulstaart - Mar 22, 2012 om 10:54
13 Antwoorden / 1 Vragen

Trudeke50

Ben ik even blij dat jij die vraag stelt en er zoveel goede raad gegeven wordt!
Zelf kon ik plotseling uitzending gemist ook niet goed meer bekijken.
Mijn probleem was: beelden haperden en geluid liep door.
Dankzij de goede tips heb ik dit nu kunnen verhelpen! Met dank aan alle raadgevers!

Groetjes! Krulstaart

dirck
door dirck - Mar 22, 2012 om 12:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Voor uitzendinggemist.nl gebruik ik tegenwoordig altijd deze URL:
publiekeomroep.nl/nu/load/layer/gemist

Omdat uitzendinggemist.nl gestopt is met het doorgeven van programma's voor het Windows Media Center, heb ik deze URL ook zo ingesteld in het WMC zodat ik toch uitzendinggemist.nl kan bekijken via het WMC.

Groet, Dirck

ltmvz
door ltmvz - Mar 22, 2012 om 14:02
949 Antwoorden / 18 Vragen

@dirck: bij mij komt ook met uw link weer de mededeling "Verbinding met videoserver mislukt". U heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt hoe je een URL kunt instellen in het Windows Media Center.

trudeke50
door trudeke50 - Apr 12, 2012 om 23:22
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Allemaal,
Eindelijk zijn we er uit.
Wij hebben een andere splitter bij de antenne aansluiting geplaatst, nu kan ik alle
Uitzending gemist bekijken alleen van RTL nog niet, waar dat dan nog aan ligt weet ik (nog) niet.
Allemaal bedankt en misschien hebben anderen hier ook iets aan?
m.vr.gr.Trude

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2012 om 02:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag trudeke50,
Heb je al gezien dat je voor rtl gemist inmiddels Silverlight 5 geïnstalleerd moet hebben? Overigens nog hartelijk dank voor het terugmelden. Het komt inderdaad weleens voor dat een stekker(tje) of splitter geen goed contact meer maakt, gelukkig bleek het vervangen de oplossing.

vr.gr.

trudeke50
door trudeke50 - Jul 11, 2012 om 18:42
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Allemaal,
Eindelijk zijn we nu ook uit het probleem van het niet kunnen ontvangen van
RTL uitzending gemist!!!!!
we hebben een Sitecom router en ook Site com Cloud security was bij ons geïnstalleerd,
Mijn zoon heeft die verwijdert en nu kan ik alles ontvangen.
Wij moeten nu nog aanpassingen aan dat virusprogramma doen, maar weten nu waar het aan lag!
Allemaal bedankt hoor
m.vr.gr.trude

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2012 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trudeke50,

Eind goed, al goed.
Bedankt voor het terugmelden.

.....Wij moeten nu nog aanpassingen aan dat virusprogramma doen,.....
?????

Met vr.gr.