os
door oscaroeds Nov 2, 2005 om 18:24
Computers & telefonie

Kapot

is het normaal dat mijn motorola telefoon na 2 weken kapot gaat terwijl zij zich beroepen op geen garantie.

mijn display is defect en zij zehggen dat het komt omdat ik hem in mijn broekzak heb.

er staat niet in de gebruiksaanwijzing dat zoiets niet mag.

eigenlijk is mijn mobiele telefoon dus niet mobiel.

de reparatie kosten zijn 175 euro terwijl hij momenteel nieuw slechts 60 kost.

wie heeft hier ervaring mee ??

961 10 Rapporteer

anita1971
door anita1971 - Nov 2, 2005 om 18:50
102 Antwoorden / 5 Vragen

Er staat ook niet in de gebruiksaanwijzing van een wasmachine dat je er geen huisdieren in mag doen maar dat doe je toch ook niet??

Een mobiele telefoon heet zo omdat je er op de meest gekke momenten en op de gekste plaatsen gebeld kunt worden. Waarom zijn er tasjes voor mobieltjes te koop, waarom hebben tassenfabriekanten speciale vakjes voor mobieltjes??

Sorry maar dat u zegt het staat niet in de gebruiksaanwijzing slaat als een tang op een varken!

os
door oscaroeds - Nov 2, 2005 om 18:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

ook in speciale tasjes kun je drukschade krijgen.

dat is juist het probleem drukschade valt niet onder garantie.

begrijpt u!

die vergelijking van u slaat nergens op.

het komt hier op neer je mag die telefoon alleen in de hand vervoeren.anders gaat hij kapot .

hij mag niet ergens klem inzitten omdat dan het display kan knappen.

ik vind dat het juist zo moet zijn dat je een mobiel toestel overal moet kunnen laten.

sunset_1
door sunset_1 - Nov 2, 2005 om 20:10
265 Antwoorden / 22 Vragen

Je vraagt toch om een antwoord? Dat hoeft toch niet perse hetzelfde te zijn zoals jij denkt?! Ga je vragen dan lekker op een of ander &*^%*-forum stellen... Breekijzer ofzo.

Lijkt me niet meer dan logisch dat je zlef voor de kosten opdraait als je je toestel zelf sloopt, of je dat nu expres of perongeluk doet. Je zult er gewoon voor moeten zorgen dat je toestel niet teveel beschadigd, en wanneer je pdisplay defect gaat doordat je toestel klem heeft gezeten oid dan valt het onder het kopje eigen schuld dikke bult.

Is je toestel al opgestuurd naar de reparateur? LAat dat dan in ieder geval doen, iemand in de winkel kan namelijk nooit 100% vaststellen of de schade wel of niet binnen de garantie valt. Wel kan een winkelier het toestle in zo'n geval laten behandelen door de fabriknat/reparateur. Vraag vooraf wel of je op moet draaien voor de onderzoekskosten wanneer ze je toestel niet repareren.

Je mag er trouwens van uit gaan dat wanneer er een scheur binnenin je display zit deze is veroorzaakt door klemmen of stoten, en dat valt eigenlijk nooit binnen de garantie...

mi
door mikro - Nov 3, 2005 om 06:46
68 Antwoorden / 5 Vragen

Ik onderschrijf de reactie van Hutch.

rooijm
door rooijm - Nov 3, 2005 om 09:45
62 Antwoorden / 6 Vragen

Als je je telefoon zo graag in je broekzak wilt dragen, schaf dan een telefoon aan die je open- en dicht kunt klappen en koop daar dan nog een beschermhoesje omheen. Dan heb je minder snel last van dit probleem.

os
door oscaroeds - Nov 3, 2005 om 12:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

wat u daar schrijft dacht ik dus ook en ben in de eerste instantie terug naar de winkel gegaan.kijkshop.zij doen er niets aan en sturen je door naar de fabrikant.zij zeggen kijhard dat zijn alleen de verkoop doen.

service dus niet.daarna moet de telefoon worden opgestuury naar een reparatiebedrijf en motorola zegt dat ze achter dat bedrijf staan en willen niet verder communieceren.daaro heb ik een brief gestuurt met de boodschap wat u ook zegt maar krijg een telefoonniste aan de lijn die zegt mijn BAAS zegt geen garantie kan niets voor u doen.

de baas geeft dus geen gehoor.

gr oscaroeds

hutch
door hutch - Nov 3, 2005 om 12:45
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Oscaroeds,

Je hebt in principe gelijk. Als je display defect is, valt dit natuurlijk gewoon onder de garantie en al helemaal wanneer dit binnen 2 weken gebeurt. Wat anders is het, zoals hierboven beschreven, als het komt door klemmen of stoten (of dat gebeurt in jouw broekzak of niet, doet niet terzake). Maar wie zegt dat dit zo gebeurt is?? En natuurlijk mag je je gsm in je broekzak doen, alleen pas op met genoemde klemmen en/of stoten tegen de display.

Ik zou terug gaan en je beroepen op de garantie; het is aan de verkoper om te bewijzen dat dit door stoten, klemmen komt, in ieder geval door jouw nalatigheid. Is dit niet te bewijzen (als dit al zo gebeurt is), dan moet de verkoper jouw gewoon garantie geven en de gsm (laten) herstellen. Mogelijk dat hij jouw naar de fabrikant verwijst of de provider, maar dat hoef je niet te doen. De verkopende partij is in deze de verantwoordelijke en zal de zaak naar behoren moeten afhandelen.

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Nov 3, 2005 om 14:59
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi,

ik heb ook ervaring met een gsm, gekocht bij Kijkshop. Deze raakte ook defect. Inderdaad proberen zij je af te schuiven naar de provider (simkaart) omdat ik een prepaid toestel had gekocht. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en tegen hen gezegd dat zij er voor moesten zorgen. Toen probeerden ze mij nog te demotiveren, door te zeggen dat dit dan veel langer ging duren. Na enig verweer mijnerzijds hebben zij hierop een ander toestel van het zelfde merk en type gepakt en geruild (het was een goedkoop toestel van N*k*a, gebruik ik toch als reservetoestel). Moraal van het verhaal: laat je niet afschepen en/of demotiveren door Kijkshop. Ga terug naar Kijkshop en laat het hun probleem zijn. Zij zijn de verkopende partij en daar heb je mee te maken en niet met de fabrikant en/of de provider (punt uit!!).

Succes

gr. Hutch

ar
door arnie2 - Nov 15, 2005 om 16:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook het volgende stellen: Waar denkt u dat de meeste mensen hun GSM bewaren?

Je mag er logischerwijs vanuit gaan dat een GSM deze manier van dragen moet kunnen hebben. Het is een gebruiksgoed waarvan je mag verwachten dat dit mogelijk moet zijn. Er zijn meer mensen ZONDER telefoonhoes dan MET.

Vaak werkt een opmerking in de volgende trend: Een vermelding bij "stekeligheden" in de consumentengids van de consumentenbond wenst u toch zeker niet. Hier moeten we samen uit kunnen komen. Mocht dit niet het geval zijn, dan zie ik mij genoodzaakt om het hogerop te zoeken. De meeste winkeliers zijn dan doodsbenauwd dat hun naam geschaad wordt en kiezen eieren voor hun geld.

pi
door pipopi - Mar 10, 2006 om 10:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn motorola 4 maanden en nu is mijn display defect;als je een mobieltje niet in je zak mee kan nemen wat heb je dan aan zo'n ding???de werderverkoper heeft me afgezeken en motorola geeft alleen maar een formeel antwoord wat neerkomt op "eigen schuld dikke bult"; dit grapje kost me wel 90 euro!

ik raad dan ook iedereen aan die dit leest, neem nooit een motorola want je kan je geld net zo goed op straat gooien!

en voor degenen met die adviezen die helemaal nergens op slaan(en ook niet helpen):het zal jezelf maar overkomen, dan piep je wel anders!!

Paul