ro
door rosanne3 Apr 18, 2007 om 23:55
Computers & telefonie

Kapot beeldscherm?

er lopen ineens allemaal rode strepen over mijn beeldscherm, iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? stekkertjes zitten er allemaal goed in.\

gr rosanne

721 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 02:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk beeldscherm heeft u, is het nog CRT of is het TFT?

Het ligt ook aan of u nog op analoge wijze, dan wel digitale "DVI" wijzew uw scherm gebruikt.

Meestal kunt u het e.e.a. doen via het menu van beeldscherm, ik denk hierbij o.a. aan: 'auto adjust, image settings en factory reset' Demagnetiseren?! Een nachtje de stroomvoorziening van het beeldscherm halen, m.a.w. de steker uit het stopcontact nemen, de aan/uit-knop vier keer indrukken, net als bij de systeemkast.

Staan er mogelijk andere storende bronnen in de nabijheid van het beeldscherm? Magnetron, mobiele/dect telefoon?

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rosanne,

Iets méér informatie zou inderdaad wel handig zijn. Wat je misschien zou kunnen proberen is het volgende.

Als er een aparte videokaart in de PC zit heb je vlotte kans dat je op
die videokaart twee monitoren kunt aansluiten. Zet de PC in dat geval
eens 'uit', sluit de monitor op de andere videoaansluiting op de PC aan
en herstart de computer.

Laat dan even weten of dat resultaat heeft.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vaak is dit het gevolg van een defect in de geheugenchips op uw videokaart in de PC.
De strepen treden in dat geval onmiddellijk op, maar zijn bij het opstarten iets anders, dan wanneer Windows al helemaal is opgestart.
Afhankelijk van de resolutie worden er brede, of juist smalle, strepen getoond. Meestal zit er ook een raar vierkant om de muisaanwijzer, zodra u die beweegt.

Vervangen van de videokaart is dan de remedie.
Als de videoadapter op het moederbord zit, dan kunt u deze ook
vervangen door een insteekkaart die geschikt is voor uw moederbord.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

is het beeldscherm van je tv ,pc of laptop ?
van de tv . dan kunnen je kleuren wel eens op zijn (oud )

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Strepen over het beeldscherm. Oorzaken

Bij LCD is het vaak een losse verbinding, waardoor een lijn (of een kolom als het een vertikale streep is) een bepaalde kleur mist. Helaas is het repareren van een dergelijk defect erg duur, er zijn duizenden verbindingen. De juiste vinden is erg tijdrovend en dus kostbaar. Dit treedt vooral op bij laptops, waarbij het beeldscherm over het toetsenbord geklapt wordt voor transport. Een beschadiging is daar niet ongewoon, meestal pas na jaren gebruik.

Bij beeldbuis monitoren komt het zelden voor dat een lijn of kolom in het scherm defect raakt. Het is dan bijna altijd een geheugen probleem op de videokaart. Gezien de kosten van een reparatie is vervanging van de videokaart vrijwel altijd de enige oplossing. Alleen als het nog in de garantie gebeurt, zou ik overwegen de kaart ter reparatie in te zenden. Je bent hem dan wel enkele weken kwijt. Ook voor heel dure kaarten is het te overwegen een prijsoppgave te vragen. Doe dit bij de fabrikant of importeur, die zijn meestal goedkoper dan de tussenhandel, die stuurt ze immers op en wil er ook wat aan verdienen.

Zelf repareren van een LCD beeldscherm is niet echt te doen, tenzij je de beschikking hebt over een stofarme SMD montage ruimte, EN over de nodige ervaring die goed te gebruiken!

Nog een tip: Lijnen die lichter zijn dan de omgeving zijn vrijwel nooit door het scherm zelf veroorzaakt. Dit is vaak de videokaart.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kleuren op ? En dan ook nog imet strepen ?
Het gaat over een beeldscherm, niet over een printer :-)