zoom1
door zoom1 Sep 22, 2012 om 19:57
Computers & telefonie

Kassa panel op Archos 70 met Android 2?

Ik heb een Archos70 internet tablet met Android 2 erop. Als ik naar het kassa panel ga, krijg ik de melding: "Het kassapanel is alleen beschikbaar op laptop, tablet en desktop pc." Ik heb Kassa er al over gemaild, en ze zouden er na kijken. Helaas niks maar van gehoord. Heeft iemand hetzelfde probleem? Ook zegt Kassa dat er een app voor Android is, maar die kan ik niet vinden, noch in de Market, nog in Google play...

675 9 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Sep 23, 2012 om 09:10
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste zoom1, ik heb deze app ook niet kunnen vinden in de google play store, zelfs niet in de app-store.
Dus blijkbaar heeft de redactie van vara kassa iets niet goed gedaan.
Het werkt wel op pc/laptop.
m.vr.gr.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2012 om 09:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan 'm ook niet vinden (Android ICS), het zou kunnen zijn dat het aan de tablet ligt. Maar het lijkt me een simpele app die op elke tablet wel zou moeten kunnen draaien.

f.weele
door f.weele - Sep 23, 2012 om 10:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ dlumenge; Het ligt volgens mij niet aan de tablet. Ik heb ook ICS 4.04 met google play store.
Op de gewone pc/laptop is de app ook niet te vinden in de google play store of app store(van apple).
Ligt dus echt aan Vara/Kassa.
m.vr.gr.

zoom1
door zoom1 - Sep 23, 2012 om 11:03
40 Antwoorden / 24 Vragen

Kennelijk heb ik het eerste gedeelte van mijn vraag niet goed geformuleerd.
Want op mijn tablet staan diverse internetbrowsers. En op die zou ik gewoon naar kassa.vara.nl moeten kunnen gaan en dan klikken op "Kassa panel". Als ik dat op de pc doe, dan komt het panel, als ik dat op de tablet doe, krijg ik in alle 3 de browsers dezelfde FOUTMELDING van de KASSA SITE: "Helaas Het kassapanel is alleen beschikbaar op laptop, tablet en desktop pc". En dat is vreemd. Maar goed afwachten of de internetspecialisten van Kassa er nog uitkomen. Daarnaast is er gisteren een wondertje gebeurd hier, mijn laptop, die maar niet aan mijn wifi wilde, heb ik gisteren na lange tijd weer eens opgestart, en ineens wilde die wel aan de wifi. Dus a.s. zaterdag zit ik met laptop op schoot naar Kassa te kijken!

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2012 om 11:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In dat geval zal de browser die door het sterk verouderde Android 2 wordt gebruikt wel niet ondersteund worden.

freya
door freya - Sep 23, 2012 om 11:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 23 sep 2012, 10:46]....
Op de gewone pc/laptop is de app ook niet te vinden in de google play store of app store(van apple).
Ligt dus echt aan Vara/Kassa.
m.vr.gr.
Volgens mij zoek je dan niet goed.....
Heb die app 2 weken geleden al met de iPad uit de AppStore van Apple gehaald en ook nu staat die app daar nog gewoon in. Maar ja, dat is iOS en geen Android......

Freya

f.weele
door f.weele - Sep 23, 2012 om 11:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb het net even (voor de eerste keer) geprobeerd. Op mijn tablet de browser open en naar de website gaan. In het startscherm van vara.kassa klikken of aanraken op de knop "kassa panel" en je komt dus op het tweede scherm terecht. Als Android 2 dit niet ondersteunt, probeer dan een upgrade te krijgen bij Archos als dat mogelijk is.
Blijkbaar is de er toch wat verwarring over de app. Je installeert deze niet, maar opent deze gewoon via de website van vara.kass.nl.
m.vr.gr.

freya
door freya - Sep 23, 2012 om 11:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Voor de duidelijkheid, de 'Kassa Panel App' heb je alléén nodig op een tablet. Op computer/laptop kun je dat panel gewoon, in je browser, via de kassawebsite openen.

Freya

Redacteur
door Redacteur - Sep 26, 2012 om 17:46
1057 Antwoorden / 62 Vragen

De app staat inderdaad nog niet bij Google Play voor Android. Dit heeft er mee te maken dat er een aantal bugs zijn waardoor hij in eerste instantie niet door Google Play werd geaccepteerd. Die zijn we er nu aan het uithalen. We hopen dat hij deze week alsnog naar Google Play gaat.

De app is wel echt voor de nieuwe Android versies gemaakt, dus versie 4.0 en hoger. Versie 3.1 en 3.2 is mogelijk, maar daar werkt het niet optimaal op. Er is destijds voor gekozen om de app voor de nieuwere versies van Android te maken in verband met de technische mogelijkheden. Het kan dus gebeuren dat de app niet werkt bij de goedkopere tablets die nog werken met Android 2.2, 2.3 etc.

Dit geldt overigens ook voor mensen met een oudere Android-versie die via de browser mee willen doen.

Voor vragen over het Kassa Panel/Tweede Scherm zijn we ook per mail bereikbaar: kassa-online@vara.nl

Met vriendelijke groet,

Uw redactie