westhoekje
door westhoekje Apr 29, 2013 om 15:35
Computers & telefonie

Klacht richting UWV hoogte uitkering.

sedert 3 mnd moet ik rondkomen met een uitkering die m.i. te laag geïndexeerd is.
Tot 2 x toe een brief verzonden naar het UWV kantoor te Groningen. Helaas nimmer taal noch teken ontvangen.
Vanmiddag werderom met dezelfde klacht gebeld naar het kantoor te leeuwarden. krijg het advies om vooral maar weer een brief te verzenden naar het kantoor te Groningen. Zie daar echter geen heil meer in.

Vervolgens op hun klachtensite de gegevens / bijlagen geprobeerd te versturen. Krijg ik het bericht dat dit niet mogelijk is. Zou wat verkeerd gedaan hebben
Via de klachtentelf. word mij vervolgens verteld dat ik morgen terug word gebeld. In een nader door mij te noemen tijdstip. En dat is morgenochtend voor 10.00 uur. Aldus wordt vervolgd.

792 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

- Wat is nu precies je vraag?
- Welke extensie heeft het bestand dat je mee wilt sturen?
- Morgen ochtend gaan ze je je echt niet bellen ;-)

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft dit met Computers & Internet - overig te maken? En de trefwoorden slaan ook nergens op... Zo gaat het ook hier niet lukken...

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom zou uw uitkering te laag geïndexeerd zijn?

Ik denk dat het UWV morgen de hele dag voor de buis zit.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is nou ook wat. zozeer in beslag genomen dat ik dat helemaal vergeet.
Dacht toch echt dat ik de vraag bij overige had gedeponeerd..

We kunnen dus vaststellen dat ik in tegenstelling met jullie de kop er even niet bij had.

En wat die poespas van morgen betreft daar wordt ik niet koud of warm van. Of het mocht gaan over het kostenplaatje dat wij met ons allen gepresenteerd krijgen al dan niet ongemerkt.

U zijt gegroet!

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar geef nu eens antwoord op de vraag.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had uw vraag moeten stellen bij: Geldzaken en recht, en dan bij overheid of zo.

Bij computers heb je wel overige, maar daar slaat overige op andersoortige problemen met de computer.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2013 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu iedereen hem op zijn fout heeft gewezen is het misschien een goed idee om de vraag proberen te beantwoorden, niemand is perfect toch...?

ve
door verwijderd - Apr 30, 2013 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

holstein schreef op dinsdag 30 apr 2013, 12:09: Nu iedereen hem op zijn fout heeft gewezen is het misschien een goed idee om de vraag proberen te beantwoorden, niemand is perfect toch...?

Het was slechts ern uitleg.

Maar weet u dan wat de vraag is? Ts deelt het een en ander mede. Gaat zijn vraag over de indexatie of over het niet kunnen versturen van bijlagen? Dan zou trouwens ook de categorie correct zijn.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 05:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na contact per telefoon werd mij een postbus nummer opgegeven.

Tot tweemaal toe heb ik daarin 3 bijlagen verstuurd.

De 1ste de brief met tekst en uitleg.

De 2de Kopie berekening van het UWV.

De derde kopie werkgeversverklaring met daarop vermeld uurloon.
Wat hoger ligt dan wat het UWV mij toe beschikt.

Voordat u zegt maar daarvan krijgt u slechts 70%,
En daar zou u gelijk in hebben doch in beide gevallen, werkgeverklaring en beschikking UWV zit een bruto berekening.

En aangezien dat daar een verschil in uurloon inzit, meen ik dat ik dus te weinig ontvang..
Ik krijg geen 70% van mijn laatste loon doch eerder 60%.

Nu worden er overal fouten gemaakt. maar als ik stel dat ik al ten tweede male niets heb gehoord/ vernomen en dit meld, word ik erop gewezen dat je het toch via deze weg moet.

Het is wrang te bedenken aan wat voor regelgeving een uitkeringsgerechte zich dient te houden
Des te nijpender is het wanneer de fout bij het UWV ligt.

Aangetekend versturen dat is de mogelijkheid. Maar aan de andere kant wil men graag dat wij alles zoveel mogelijk met de PC versturen afhandelen.

Van de weersomstuit schijnt dat niet te werken als je een klacht hebt, Of wanneer je wil inloggen bij mijn overheid.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 07:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bezwaarschrift(en) ingediend? Het is een besluit, ook de berekening/specificatie, conform de Algemene wet bestuursrecht (Awb) dat voor bezwaar en beroep vatbaar is Zelf een voorlopige voorziening indienen bij de bestuursrechter is mogelijk. Het bezwaarschrift moet we binnen zes weken ingekomen zijn bij het orgaan.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

westhoekje schreef op woensdag 1 mei 2013, 05:58:
Ik krijg geen 70% van mijn laatste loon doch eerder 60%.

Niet gezegd dat je altijd 70% van je laatst verdiende loon krijgt, verwacht niet dat je directeur was bij mega bedrijf maar mocht je een topsalaris hebben dan krijg je geen 70% van laatst verdiende loon....
Er is een grens en bepaalde dingen rekenen ze niet of niet volledig mee, bepaalde toeslagen, spaarvorm via werkgever en gemiddelde uren van overwerk van bepaalde periode of iets als ik me goed herinner, voor vaststellen maatmanloon.
Maar daar heb ik me al een tijd niet meer mee bezig gehouden dus hoe het precies zat en of er dingen gewijzigd zijn weet ik nu niet.

Je hebt overigens als het goed is de berekening ook gekregen en je zou daar kunnen zien hoe het precies berekend is.
Wellicht kun je beter een afspraak maken bij het UWV om er even met iemand voor te gaan zitten dan dat op en neer geschrijf, zo kon je er niet erg uit vrees ik.

westhoekje schreef op woensdag 1 mei 2013, 05:58: Het is wrang te bedenken aan wat voor regelgeving een uitkeringsgerechte zich dient te houden.

? de regels voor een WAO`er zijn niet meer dan redelijk ( anders dan die van de bijstand en de tandenborstelcontroleurs.....) dus wat is er wrang volgens jou ?

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

WWAO-er? Kan ook WW zijn.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het UWV betaalt de WW-uitkering uit per 4 kalenderweken.
Kan het zijn dat u op basis van een maand heeft gerekend.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 1 mei 2013, 10:37: WWAO-er? Kan ook WW zijn.

Ja, bedacht ik later pas, ik denk bij UWV eerst aan afkeuring omdat ik daar zelf ervaring mee heb :-)
Maar kan dan ook nog WW of WIA ipv WAO zijn natuurlijk ;-)

Daarom heeft het eigenlijk ook weinig zin om op dit soort onduidelijke vragen, zonder juiste info of inzage in gegevens, een zinnig antwoord te geven........

Ik zag op de site ook al weer een drukke ego discussies en een hoop geleuter, er moeten minimaal 5 pagina`s , zin of onzin maakt niet uit, vol gekalkt blijkbaar tegenwoordig ?
Dus vraag me na 5 minuten al weer af `WAT doe ik hier ?! `
Ik ga m`n tijd maar weer eens met wat nuttigere zaken verdoen vandaag denk ik, het is mooi weer hier :-)
Fijne dag verder.

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onbegrijpelijk: Werd ik vanmiddag gebeld door iemand van het UWV.
De zaak goed doorsproken. Op alle vragen een adequaat antwoord.

Zo kan het dus ook.

De persoon die ervoor gezorgd heeft dat dit gesprek werd gevoerd, ben ik dan ook zeer erkentelijk.
Hulde!

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben benieuwd. Was u nu te laag geïndexeerd?

ve
door verwijderd - May 1, 2013 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

westhoekje schreef op woensdag 1 mei 2013, 17:28: Onbegrijpelijk: Werd ik vanmiddag gebeld door iemand van het UWV.
De zaak goed doorsproken. Op alle vragen een adequaat antwoord.

Zo kan het dus ook.

De persoon die ervoor gezorgd heeft dat dit gesprek werd gevoerd, ben ik dan ook zeer erkentelijk.
Hulde!

Met vriendelijke groet,

Hoezo onbegrijpelijk? Was toch op 29 april toegezegd dat ze je terug zouden bellen? En natuurlijk bellen ze je niet op 30 april, want dan wordt er niet gewerkt.

Gezien de rest van je antwoord, klopt hun berekening.