ge
door gerrit timmers Oct 8, 2016 om 15:10
Computers & telefonie

Klacht updates microsoft

Ik heb een laptop HP pavilion HP HQ-TRE-71004 evenals mijn twee collega's bij theatergezelschap OT rotterdam. Door de upodates van microsoft die je niet kunt weigeren slaat de laptop op zwart. Er moet telkens een dure specialist bijkomen om de zaak weer draaiend te krijgen. Verlies van data, tijd, en dus geld, ergenis en een nieuwe harde schijf. En microsoft blijft maar door gaan de zaak te verzieken. Dit gebeurt sinds we windows 10 hebben geinstalleerd. Verder werken we met office 365. Wat te doen?
Met een vriendelijke groet
G. Timmers
[edit redactie: persoonlijke gegevens]

2967 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2016 om 15:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al contact opgenomen met MS of HP hierover? Hier een klacht deponeren over MS is zinloos.

Maar het is inderdaad irritant dat die updates niet te voorkomen of uit te stellen zijn en dat vervolgens de computer niet meer goed werkt. Een oplossing is terug naar Windows 7.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2016 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt de updates uiteraard wel weigeren, maar of dat verstandig is? Blijkbaar doet u steeds iets fout. En steeds een nieuwe harde schijf? Wat voor "specialisten" zijn dat?

Maar u hebt het over een theatergezelschap. Dus mijns inziens is dit een zakelijke vraag, maar dit is ern forum voor consumenten.

zw
door zwaardvis Oct 8, 2016 om 19:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je hebt zelf zeker geen Windows 10. Sinds Win10 kun je updates niet meer uitschakelen. Hoogstens kun je Wifi-netwerk op betaalde verbinding instellen, dan vraagt hij akkoord alvorens te downloaden. Maar dat weet bijna niemand. En via een kabel of ander Wifi netwerk zal altijd worden gedownload.

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2016 om 15:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1, bij Windows 10 Home kan je updates en upgrades in principe niet weigeren. Voor de Pro, Enterprise of Education versie is het wel mogelijk upgrades uit te stellen.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2016 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, had daar geen idee van. Maar iedere keer een nieuwe harde schijf lijkt me echt niet nodig.:-))

diumenge
door diumenge Oct 8, 2016 om 15:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die nieuwe harde schijf begrijp ik ook niet inderdaad.

edrick3
door edrick3 Oct 8, 2016 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer dat er niet meteen in het artikel bij staat HOE je de upgrades uitstelt in W10 Pro

Cookies
door Cookies Oct 8, 2016 om 16:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom  zou dat er bij moeten staan? Vermoed dat TS de Home versie heeft. Zo niet, is dat overal op het web te vinden.

diumenge
door diumenge Oct 8, 2016 om 16:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in ieder geval eenvoudig. Ga naar Geavanceerde opties bij Windows Update en kies voor Upgrades van onderdelen uitstellen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 8, 2016 om 15:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou eerder aan een fout in de HP laptop denken, ik update standaard alles en heb nooit problemen met W10.

Ook in mijn vriendenkring hoor ik geen klachten over W10 updates.

diumenge
door diumenge Oct 8, 2016 om 15:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pas ook problemen gehad met een Samsung tablet, na de anniversary update geen geluid meer. Heb het zelf kunnen oplossen, maar het was niet eenvoudig.

jo
door jorisw Oct 12, 2016 om 19:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een Samsung tablet is niet van HP en gebruikt ook geen SW van Microsoft. Totaal zinloze bijdrage dus...

Cookies
door Cookies - Oct 8, 2016 om 15:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom neem je dan geen contact op met MS of HP? Ik zou beginnen met bellen naar HP. Als het scherm op zwart gaat, lijkt het probleem te liggen bij de verkeerde videodrivers. Een probleem wat nogal eens voorkomt bij upgraden naar Windows 10.

En net als anderen begrijp ik de nieuwe harde schijf niet. En hoe deskundig is die 'specialist' vraag ik me af. Een nieuwe harde schijf is voor hem nl. de simpelste oplossing.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2016 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

en een nieuwe harde schijf.
Na een update? Lijkt me onzinnig.
Dit gebeurt sinds we windows 10 hebben geinstalleerd.
Begrijp ik nu goed dat dit zich op DRIE laptops voordoet?

ja
door jackyh - Oct 8, 2016 om 16:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt bij W10 de up date wel weigeren. Ik krijg ook steeds bericht maar heb de automatische up date voor MS uitgeschakeld.

Gr
door Grunn1 Oct 8, 2016 om 18:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Knap, vertel hier maar even hoe je dat doet. Wil ook graag automatische updates in w10 uitschakelen maar hoe ik ook zoek op internet iedereen heeft het zelfde antwoord, kan niet.

edrick3
door edrick3 Oct 8, 2016 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@epcot, heb je de reactie van diumenge van 15.41 en de reacties daarop gelezen?

Cookies
door Cookies Oct 8, 2016 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@epcot, dit heb je al eerder geschreven en heb je toen ook antwoord daarop gegeven.

Gr
door Grunn1 Oct 8, 2016 om 22:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Edrick, heb ik gelezen, w home kan je de updates niet uitzetten dus....
carola, kon die vraag niet meer terug vinden sorrie.

ph
door philip36 - Oct 8, 2016 om 17:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het goed heb zit er een hele kleine SSD in de laptop.
Staat de laatste windows10 (door de anniversary update) op de laptop?
Kijk eens wat het probleem dan zou kunnen zijn.

https://nl.hardware.info/nieuws/48962/microsoft-onderzoekt-vastlopende-systemen-na-windows-10-anniversary-update

newmikey
door newmikey - Oct 9, 2016 om 09:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen oplossing voor uw huidige probleem maar heeft u wel eens overwogen om over te stappen naar een Apple- of Linux-laptop? Die hebben véél minder problemen. Is er een bepaald programma wat alleen beschikbaar is voor Windows dan is overstappen lastig maar u noemt office365 en dat zou geen belemmering moeten zijn voor een overstap.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 10, 2016 om 11:46
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt updates van microsoft wel degelijk weigeren! Kijk bij instellingen windows update!
Een nieuwe harde schijf komt op mij als volstrekt nutteloos en overbodig over. Het zou best eens zo kunnen zijn dat uw laptop per saldo toch win10 niet aankan en 'zwart beeld'komt door een niet geschikte videokaart. Uw dure specialist, daar zet ik ???? bij.

zw
door zwaardvis Oct 10, 2016 om 12:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heb je zelf Windows 10 Home?

Ma
door Mat Matheij - Oct 10, 2016 om 14:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt voor de hand te liggen dat u allereerst contact opneemt met hp support en aldaar het probleem voorlegt.
Gaat het hier om pc's die al waren voorzien van W10 of betreft het hier een upgrade en -zo ja- heeft die ook plaatsgevonden voor de vervaldatum waarbij een gratis upgrade mogelijk was. In een ander voorkomend geval gaat de pc op zwart omdat het geen legale versie betreft. Dan kunt u zoals een collega al stelde beter terug naar het vorige besturingssysteem. En zoek zoals op dit forum al werd gesteld andere 'specialisten'.

Pr
door Proto - Oct 12, 2016 om 16:42
11 Antwoorden / Vragen

Wel vaker gehoord hetzelfde probleem tijdens windows update. Dit kwam door de Anniversary update. Nog niks gelezen van een oplossing.

Nieuwe harde schijf was niet nodig geweest. Het is namelijk een software probleem. Als het door de Anniversary update komt is een recente schone instalatie van Windows 10 een optie. Makkelijk te doen met hun hulpprogramma:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
(Altijd deze tool opnieuw downloaden om de meeste recente versie van Windows 10 te bemachtigen)

Personelijk bij een oude laptop als die problemen heeft met Windows 10 zou ik gewoon terug gaan naar Windows 7. Die word tot 2020 nog ondersteund. Tegen die tijd zal zo'n laptop meestal wel vervangen worden.

gsm
door gsm - Oct 12, 2016 om 20:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij veel laptops, niet alleen van HP, treedt een fout op bij het uitzetten, of in de slaapstand vallen. De PC kan dan alleen nog gebruikt worden na geforceerd uitzetten, door langer dan 5 seconden op de powertoets van de laptop te drukken. Hierna de PC weer aanzetten.

Bij veel van deze PC's, met Intel processor, zit de fout in het IMEI stuurprogramma van Intel.
Oplossing:

Klik met de rechter muisknop op Start en kies Apparaatbeheer.

Open Systeemapparaten en zoek de Intel (R) Management Engine Interface.

Dubbelklik de Intel (R) Management Engine Interface regel, zodat de Eigenschappen geopend worden.

Open het tabblad Energiebeheer.

Haal een vinkje weg, zodat Windows de Intel (R) Management Engine Interface NIET mag uitschakelen om stroom te besparen.

Klik OK en sluit alle vensters.

Wie deze fout al eerder verholpen had en nu de 1607 update installeert, moet deze fout opnieuw herstellen, omdat de 1607 update de standaard instellingen van het stuurprogramma terugzet. Blijkbaar is deze fout nog steeds niet doorgedrongen bij Microsoft en/of Intel.