we
door weepinbell Apr 27, 2016 om 10:53
Computers & telefonie

Klantenbinding Vodafone

M'n GSM contract loopt tot 12 aug 2016. Vanaf 12 april j.l. kan ik bij Vodafone verlengen. Dus op zoek en ja ik ga voor samsung s7 edge en volgens contract ga ik dan ca, 40 € p/m betalen. Voor huidig abo betaal ik 33 €, tot 12 aug dus. Ik stond op punt de gsm en abo te bestellen en ga toch nog ff chatten met adviseur. Op m'n vraag of dan nieuwe contract 12 aug in zal gaan was het antwoord NEE. Zou binnen 48 uur actief worden. En dus zou ik dan die 40 € p/m gaan betalen. Op de vraag wanneer einddatum van nieuwe contract was antwoord 12 aug 2018.
Er wordt dus een geldig contract a 33 € p/m beëindigd per 26/4/2016 wat dus eigenlijk loopt tot 12/8/2016. Ik ga dus per definitie een contract aan voor, ipv 24 maanden, 28 maanden a 40 € p/m. Ik betaal dus 4 maanden langer die 40 €. Opmerking van adviseur was wel dat ik dan ook weer kon verlengen vanaf 12/4/2018. Ja lekker, want voor hetzelfde wil ik dat niet. Klanteservice gebeld en dan krijg je te horen dat dit beleid is van Vodafone. Wie heeft dit ook bij de hand gehad en is dit niet vreemd en misschien wel strafbaar. Ik kan tenslotte dat huidige contract van mijn kant niet beëindigen want dan zwaaien ze met die einddatum 12/8/2016. Vreemde manier van handelen met enerzijds dus langere contractduur en ook nog eens meer uitgaven.
Het laatste knopje om te bestellen dus niet aangeklikt en de boel geannuleerd en ga op zoek naar andere provider die "eerlijker" is en die haar klanten wel respecteerd. Kreeg wel binnen een zucht een mailtje of er wat misgegaan was met bestellen met daarbij een link om dat alsnog te kunnen doen.

3202 11 Rapporteer

costnix
door costnix - Apr 27, 2016 om 10:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vodafone heeft een klachtenformulier. Vul deze in. U kunt ieder geval uw gal daar spuwen en misschien doen ze u een leuke aanbieding. De tamtam roeren op sociale media is ook een optie.

we
door weepinbell Apr 27, 2016 om 17:01
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ja heb klachtenform. ingevuld omdat ik het niet eens ben met gang van zaken. Het lijkt duidelijk dat men niet echt iets voor klanten doet. Als je maar betaald dan is het ok. Verderop in commentaren ook nog opmerking dat ik in geval van nu verlengen dus bijna 28 maanden ga betalen ipv 24 maanden en daardoor ook teveel voor toestel betaal. Dat klinkt meer naar oplichting. Opzegbrief ligt klaar.

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2016 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, dan wens ik je veel succes met zoeken naar een 'eerlijker' provider, want zoals Vodafone handelt, handelen alle providers. Je sluit een contract af voor 2 jaar, zet je deze een paar maanden eerder om, dan worden die paar maanden opgeteld bij je nieuwe abonnement.

gerbera
door gerbera - Apr 27, 2016 om 11:11
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Maar wat is nu de vraag ? Uw huidige contract loopt tot 12-08-2016, daarna kunt u deze stop zetten. Als u tussentijds een nieuw contract aangaat begint deze op de datum dat deze is afgesloten en vervalt het oude contract. Vanaf die datum betaald u dan ook de kosten per maand die aan dat contract verbonden zijn. U betaald dus niets extra's, u bent gewoon 4 maanden te vroeg met het afsluiten van een nieuw contract.

we
door weepinbell Apr 27, 2016 om 16:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

Correct maar als einddatum blijven ze wel 12/08 aanhouden dus krijg je contract van bijna 28 maanden i.p.v. 24 maanden.

wi
door wimhoeven - Apr 27, 2016 om 11:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Vodafone maar dan andersom, Ik ging van een €15,- contract naar een €8, - contract.
Dit nieuwe contract ging pas in, toen het oude contract afgelopen was en niet per direct!

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2016 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een voor Vodafone gunstiger contract laten ze direct ingaan, een ongunstiger contract pas na einddatum van vorige contract. Zeker niet netjes van Vodafone, en is voor destijds ook reden geweest een andere provider te zoeken. Strafbaar is het uiteraard niet.

Cookies
door Cookies Apr 27, 2016 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diumenge, zo werkt het ook bij andere providers. N.m.m. volkomen terecht.

diumenge
door diumenge Apr 27, 2016 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Naar mijn mening niet. TS zou, indien hij niet was gestopt, voor 24 maanden + 3 tot 4 maanden aan het duurdere contract vast zitten, dat slaat nergens op. Ik herinner mij nog wel dat Vodafone aangaf dat je dan alvast van het nieuwe contract en toestel kon genieten, maar met name voor het toestel betaal je dan teveel. Ze zouden dat optioneel moeten maken.

Geen idee of het bij andere providers ook zo werkt, bij Vodafone dochter HN volgens mij in ieder geval niet.

we
door weepinbell Apr 27, 2016 om 16:57
6 Antwoorden / 3 Vragen

Da's ook nog eens waar wat U stelt, ik betaal dan inderdaad teveel voor het toestel. Bedankt hoor nooit aan gedacht. Tjonge dan zeker een slechte deal om zo vroeg te verlengen........wat nu dus niet meer doorgaat want ik ben klaar met deze provider.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 27, 2016 om 12:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja, als je liever geen 4 maanden 40 euro extra betaald kun je dan niet beter de S7 zelf kopen en een sim only abonnement erbij?
Dat ze je die 4 maanden extra berekenen is logisch want die S7 krijg je ook direct en niet pas in augustus.
Ze  moeten gewoon stoppen met die telefoons op afbetaling.  Dan koop je wat je kunt betalen. Wist je dat je straks veel minder hypotheek kunt krijgen als je deze dure abonnementen voor een telefoon hebt. Lees dit maar eens door,
Diewilik

Gevolgen abonnement voor hypotheek

Een telefonieabonnement kan voortaan flinke gevolgen hebben voor hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Bij een gemiddeld inkomen van € 35.000,- per jaar kun je met een telefoonabonnement van € 25,- per maand rond € 7000,- minder hypotheek lenen. Bij een telefoonabonnement van € 60,- per maand loopt dit op tot € 16.800,- minder hypotheek.

redfloor
door redfloor Apr 27, 2016 om 13:31
166 Antwoorden / 21 Vragen

Heb je een bron hiervan? Ik heb een flink abonnement (al jaren) en net een hypotheek afgesloten. Ik kan mij niet herinneren dat er ergens werd gevraagd naar mijn telefoonabonnement.

tijger1
door tijger1 Apr 27, 2016 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat gebeuren. Op voorschrift van de overheid.

redfloor
door redfloor Apr 27, 2016 om 15:11
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ah, ik heb even gegoogled. Het gaat alleen om telefonieabonnementen met een gratis telefoon. Ik heb al jaren sim only, omdat zelf een losse telefoon kopen stukken goedkoper is!

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 27, 2016 om 15:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Redfloor, sim only zou naar mijn mening de standaard moeten zijn.
Veel consumenten willen nu eenmaal het nieuwste van het nieuwste hebben en denken zolang ik maar een mooier toestel heb als mijn omgeving.
Ze zien totaal de financiële gevolgen niet in, en komen in de problemen.
Diewilik

we
door weepinbell Apr 27, 2016 om 16:58
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ja heb ik overwogen maar je moet het wel ff hebben liggen zo'n bedrag.

tijger1
door tijger1 Apr 27, 2016 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leg een stuk eens twee jaar weg, dan kunt u hem zelf kopen.

we
door weepinbell Apr 28, 2016 om 10:37
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat is een optie. Bedankt.

redfloor
door redfloor - Apr 27, 2016 om 13:25
166 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij betaal je vanaf nu wel die € 40,- per maand, maar niet meer de € 33,-, dus het scheelt € 7,- per maand. In totaal gaat het dus om € 28,-. En ik zie het als een service dat je nu al een nieuw contract (met nieuwe telefoon) kunt krijgen, in plaats van dat je nog een paar maanden moet wachten.

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2016 om 14:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan had u moeten wachten tot het abonnement afliep. U heeft nu een (nieuwe) lening. Zoals al gezegd, het is verstandiger om zelf een toestel te kopen en een sim only abonnement te nemen.
Lees ook eens hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geldzaken/vraag-en-antwoord/is-een-gratis-toestel-bij-mijn-telefoonabonnement-een-lening

gompy2
door gompy2 - Apr 27, 2016 om 14:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@redfloor,

> door redfloor 27 Apr 2016 om 13:31

> Heb je een bron hiervan? Ik heb een flink abonnement (al jaren) en net een hypotheek afgesloten. Ik kan mij niet herinneren dat er
> ergens werd gevraagd naar mijn telefoonabonnement.

Klik maar even hier-> Minder hypotheek door smartphone abonnement (berekening)

Quote:

Een telefoonabonnement met ‘gratis’ smartphone wordt een lening. Hierdoor kun je minder hypotheek krijgen. Bereken de gevolgen voor jouw maximale hypotheek enz, enz

Met een leuk plaatje waarop een paar Smombies te zien zijn, de halve wereld bestaat op het moment uit (klik->) Smombies volgens mij..

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2016 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 28, 2016 om 09:10
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Weepinbell,

Je kunt er voor kiezen om jouw contract 4 maanden voor de einddatum te verlengen. Je nieuwe abonnement gaat dan per direct in. Je ontvangt immers ook al je nieuwe telefoon van ons.

De maandelijkse afbetaling van je telefoon betaal je vanaf de ingangsdatum 12 of 24 maanden. Na deze 12 of 24 maanden komt de maandelijkse afbetaling van je telefoon te vervallen en betaal je voor de resterende maanden van je contract alleen de abonnementskosten.

Je kunt natuurlijk ook gewoon jouw contract op de einddatum verlengen indien je niet van bovenstaande vervroegde verlengservice gebruik wilt maken.

Met vriendelijke groet,

Vera
Vodafone 24/7 Webcare

we
door weepinbell Apr 28, 2016 om 10:40
6 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt voor antwoord maar ik moet dus via dit forum vernemen dat toestelbetaling stop na 24 maanden. Op Uw site noch klantenservice info erover. Vandaar dus gisteren besloten te stoppen bij jullie.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare Apr 29, 2016 om 08:22
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Weepinbell,

Jammer om te horen dat je hebt besloten het contract stop te zetten bij ons. De situatie is inderdaad zoals mijn collega schetst. Het deel van afbetaling voor jouw toestel komt te vervallen nadat deze is afbetaald. Daarom splitsen we op onze website de kosten ook uit in abonnementskosten en toestelkosten. Mochten we toch nog iets kunnen betekenen, neem dan gerust contact met ons op.

Thomas

Vodafone 24/7 Webcare