ma
door maikvis Aug 1, 2011 om 11:03
Computers & telefonie

"Klantenservice" Vodafone

Graaf wil ik hier even mijn verhaal kwijt, en eventueel julie op tips vragen wat te doen bij het volgende probleem.

Vorige maand heb ik mijn Samsung H1 met Vodafone 360 service ter reparatie aangeboden bij de Vodafone winkel. Ik kreeg de mededeling dat, door vochtschade, de GSM niet meer gemaakt kon worden en ik over een ween waarschijnlijk een nieuwe GSM mocht uitzoeken.
Uiteindelijk 3 weken later krijg ik het bericht dat ze toch nog ergens een Samsung H1 hadden liggen, en ik deze kon ophalen. Ik kreeg de mededeling dat Vodafone zou stoppen met haar 360 service. Dit omdat de service een flop is geworden. Helaas konden ze mij nog geen alternatief aanbieden.. Ik zou hier nog bericht van krijgen.
Ik zag de bui al hangen, en ben gelijk in de mail gekropen naar Vodafone en mijn verhaal uitgelegd.
Het volgende kreeg ik terug: "Er is een regeling in het leven geroepen wat betreft klanten die een Samsung H1 of Samsung M1 gebruiken.
Ik kan me goed voorstellen dat u na vele problemen het toestel zat bent. Er komt ook geen nieuwe update meer uit om deze problemen op te lossen.

De regeling geld als volgt. U kunt uw contract vroegtijdig verlengen.
Wanneer u met uw toestel naar een Vodafone winkel gaat kunt u daar uw contract openbreken en vroegtijdig verlengen.
In de Vodafone winkel is men op de hoogte van deze regeling en zij kunnen u een ander toestel aanbieden.
"

Met dit verhaal ben ik gister naar de Vodafone winkel geweest. Ik ben op de hoogte van de prijsstijgingen die vandaag ingaan. Ik dacht het geluk te hebben dat ik op koopzondag alsnog gebruik kon maken van de oude tarieven.
In de winkel heb ik aan de verkoper mijn verhaal gedaan. Hij vroeg mij vriendelijk welke GSM ik dan wilde. Na een aantal tefeloons te hebben genoemd kwam het er eigenlijk op neer dat de verkoper mij niet kon helpen aan een nieuw toestel. Er was helaas niks meer op voorraad. Bestellen kon ook niet, meneer kon mij niet vertellen of er nog GSM/s binnen kwamen. Heel vreemd, dit omdat de winkel vol lag met nieuwe GSM's.
Ik vermoed dat dit allemaal te maken heeft met de prijsstijgingen die vandaag ingaan, en dat ze daarom geen nieuwe (dure) smart telefoon meer mogen "weggeven" bij deze in verhoude lage abo's.
Inmiddels heb ik vanmorgen de Vodafone weer proberen te bellen. Mij werd verteld dat ik als ik mijn telefoonnummer achterliet ik zsm zou worden terug gebeld, dit vanwege extreme drukte (of lage bezetting van de call centers...) Tot op hede nog niks gehoord natuurlijk...
Wat kan ik / kunnen we hieraan doen?

1910 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 1, 2011 om 13:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het blijft tobben met de diverse providers.

Probeer eens via vodafone webcare ( actief op twitter) uw probleem op te lossen.

klik hier

ma
door maikvis - Aug 1, 2011 om 14:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas tdehond. Daar reageren ze niet op mij.. Al diverse malen geprobeerd. Zojuist weer mailcontact gehad en gebeld met de klanteservices.. Het voorstel is dat ik een nieuw toestel mag uitkiezen, maar wel verplicht ben voor twee jaar een abo af te sluiten tegen de nieuwe (verhoogde) tarieven. Nou daar pas ik voor.
Zit er ernstig over na te denken om mijn aba af te kopen. Alleen loopt deze nog een jaar, wat ook flink in de cijfers gaat lopen.

tdehond
door tdehond - Aug 1, 2011 om 16:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=maikvis schreef op maandag 1 aug 2011, 14:33]Helaas tdehond. Daar reageren ze niet op mij.. Al diverse malen geprobeerd. Zojuist weer mailcontact gehad en gebeld met de klanteservices.. Het voorstel is dat ik een nieuw toestel mag uitkiezen, maar wel verplicht ben voor twee jaar een abo af te sluiten tegen de nieuwe (verhoogde) tarieven. Nou daar pas ik voor.
Zit er ernstig over na te denken om mijn aba af te kopen. Alleen loopt deze nog een jaar, wat ook flink in de cijfers gaat lopen.

Waarschijnlijk wil men op deze manier de kosten van de gratis nieuwe gsm eruit halen.

Als u afkoopt, heeft u nog geen gratis nieuwe gsm. Ik zou dus eerst eens kijken bij andere aanbieders of u daar goedkoper uit bent met een 2 jarig abonnement + gratis gsm in vergelijking met Vodafone. En dan bij de andere aanbieder ook de kosten van het afkopen in calculeren.

En dan voor de goedkoopste optie gaan ( ook tarieven vergelijken)

be
door bezigeby - Sep 4, 2011 om 11:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Jaren was ik tevreden klant bij Vodafone.
Onder mijn naam/adres had ik 2 nummers in gebruik.
Zelf het nummer ...71 en mijn vrouw het nummer ...61.
Reuze makkelijke nummers waar we zeer aan ‘gehecht’ zijn en op ontelbare
plaatsen aan ons zijn gekoppeld. Voor b.v. mijn dementerende schoonmoeder en mijn 83-jarige vader de enige nummers die ze kunnen onthouden.
Het laatste abonnement bij Vodafone was het zogenoemde 360-abo.
Hierover, en vooral over de bijgeleverde GSM waren we heel ontevreden.
Ik heb die klachten dan ook middels een brief bij V. gedeponeerd.
Als snel kreeg ik reactie hierop in de vorm van een telefoontje en de bijgesloten brief.Hierin werd een interessant voorstel gedaan waarvan wij graag gebruik wilden maken.We zouden alle twee gaan kiezen voor eenzelfde abonnement.

De betreffende GSM’s zouden gratis zijn bij een ‘prijs’ van ongeveer €19,.. p/m.
Uiteraard zouden de maandkosten na 1 jaar hoger worden.
Het telefoongesprek met Reny Bovy van de klantenservice van V vond plaats op 27 juli en betreffende brief ontvingen wij op de 28ste.

Op zaterdag 30 juli gingen wij met de betreffende brief naar de Vodafone-shop.
Het was daar erg druk en ik kon een van de V-medewerker, die voorbij flitste ‘vangen’ en liet hem snel bedoelde brief zien. Zijn reactie: “Tja meneer .... dat staat wel in die brief maar zo snel gaat dat niet! U moet hier echt na het weekend mee terug komen”. Zo gezegd zo gedaan.

De opvolgende maandag wilden we nog even via de site van V bekijken of we wel zouden gaan voor betreffende GSM + bijbehorend abonnement.
Tot onze grote schrik bleek V bijna dubbel zo duur te zijn geworden per 1 augustus.De GSM moest opeens ruim €90 per stuk worden bijbetaald en het abonnement stond opeens op €35 p/m en na 1 jaar ruim € 44! Ik zag dus al een heel zware bui hangen en heb telefonisch contact opgenomen met de V-medewerkster waarmee ik 27-7 al had gesproken en die me betreffende brief had gestuurd.

Zij begon al met de twijfel uit te spreken of het daadwerkelijk zo was gegaan in de Vodafone-shop. Zat ik te liegen dan? Ik kon zelfs 4 getuigen geven van hetgeen daar gebeurt was! Zij kon/wilde uiteindelijk niet meer doen dan voor 1 jaar op beide abonnementen een korting te geven van €10 p/m. Een absoluut onacceptabel aanbod in mijn ogen. Ik heb dat ook duidelijk uitgesproken en daarbij duidelijk gemaakt dat ik heel boos was over wat in de shop gebeurd was en de gevolgen die dat voor mij zou hebben. Ik heb dan ook duidelijk gezegd dat ik daarom bij Vodafone zou weggaan en en klantvriendelijkere en goedkopere provider zou gaan zoeken. Zij sprak uit dat heel jammer te vinden en wenste mij heel veel succes daarmee.

Wij zijn meteen de T-mobileshop binnen gestapt en na ons slecht-ervaringverhaal met Vodafone te hebben gedaan, meteen tot een overeenkomst met T-mobile gekomen.

Voor wat betreft onze GSM-nummers werd uiteraard meteen portatie aangevraagd. Blij en in de veronderstelling dat uiteindelijk toch alles goed kwam, gingen wij naar huis met onze LG Optimus 2X speed GSM’s.

1-8-2011. De eerst aangevraagde portaties van beide nummers werd via berichtjes naar bedoelde nummers meteen al afgewezen met als reden dat dit niet eerder kon dan 4-8-2011. Jammer maar ok. Tenslotte was dat ook de datum die in de brief van Vodafone was genoemd.

8-8-2011. Opnieuw naar de T-mobileshop voor de portatie. Deze keer werden ze afgewezen omdat we 1 maand opzegtermijn in acht moesten nemen.

12-8-2011. Weer opnieuw aangevraagd.

15-8-2011. Berichtjes van V dat e.e.a. was goedgekeurd en portatie op 1-9 zou plaatsvinden.

Gelukkig .. het was allemaal in orde gekomen.

31-8-2011. Op beide nummers een ‘afscheidsbedankje’ van Vodafone en de melding dat portatie de dag erna ‘op null’ zou plaats vinden.

1-9-2011. De grote dag. Al vroeg in de morgen was de portatie van nummer ... 71 een feit.
‘s Middags rond 15 uur was de portatie van ... 61 nog niet rond. Ik heb toen contact opgenomen met T-mobile. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de medewerker te horen dat, in tegenstelling tot eerdere goedkeuringen, op 22-8-2011 de portatie van ... 61 door Vodafone was geannuleerd! De reden was dat ‘portatie niet eerder kan plaatsvinden dan 4-7-2012’.

Ik ben toen meteen gaan bellen met Vodafone. Onbegrijpelijk wat hier gebeurde! Meerdere keren was e.e.a. goedgekeurd. Nu toch Annulering zonder dit met mij, als klant, kort te sluiten. Uiteindelijk kreeg ik de deskundige Michael Caris van V aan de lijn. Na enige tijd kwam deze met de verklaring dat wij NOOIT hadden mogen weggaan bij Vodafone en dat dit ook in betreffende brief zou hebben gestaan. Dat is dus absoluut NIET zo. Hij had geen verklaring waarom e.e.a. bij nummer ...71 wèl was ‘gelukt’.Bedoelde brief had ik niet bij de hand en ik sprak met hem af dat ik hem daags erna zou terugbellen. Het rechtstreekse telefoonnummer dat hij me gaf bleek de dag erna niet te werken maar na 30 minuten, wederom via een duur 0900-nummer, kreeg ik hem toch aan de lijn. Ik heb hem toen de bedoelde brief gemaild. Hij zag inderdaad hetzelfde als ik. Geen beperkingen en verboden om te handelen zoals ik had gedaan. Hij wist er ook geen raad mee en stapte met de brief naar de afdeling Schriftelijke Klachtafhandeling. Ondertussen bleef ik nog steeds kokend aan de lijn. Uiteindelijk kwam hij toch met de verklaring dat ik dus echt niet goed de brief had gelezen en dat ieder weldenkend mens toch moest kunnen begrijpen dat ik bij Vodafone had moeten blijven.
Hopeloos heb ik het gesprek netjes beëindigd. Ik heb meteen rechtstreeks de klachtenafdeling gebeld en nogmaals uitleg gevraagd. Hopeloos dus. V blijft bij de bewering dat ik NIET weg mocht gaan en dat me dat, ondanks het feit dat dit niet duidelijk in de brief staat, toch duidelijk had moeten zijn. Ik krijg het bedoelde nummer ...61 dus niet eerder terug dan 4-7-2012. Ook zij kon geen reden verzinnen waarom het wel met het nummer …71 lukte en niet met …61.
Ze benadrukte bedrijfspolicies en adviseerde mij een andere weg te zoeken om mijn recht te halen.Ik kan opnieuw portatie laten aanvragen maar dan per 4-7-2012.Einde gesprek en einde discussie.

Onbegrijpelijk allemaal.
Is dit gewoon pesterij en machtsmisbruik?
Daar lijkt het wel op!

tdehond
door tdehond - Sep 4, 2011 om 13:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De andere weg is m.i. via de geschillencommissie telecommunicatie.

Eerst schriftelijk aangetekend de gang van zaken uitleggen bij Vodafone hoe u in de maling bent genomen. Als ik uw verhaal goed begrijp kunt u aantonen dat er geen abonnement verlengd of vernieuwd is?
Dan kan u een copie van deze brief als bijlage bijvoegen. Geeft aan dat u ook het nummer van uw vrouw wilt porteren naar tmobile en dat u beiden het recht heeft om kosteloos per .... te vertrekken bij Vodafone.

Wordt dit niet bevestigd dan legt u dit voor aan de geschillencommissie. Daar hangt van af of u in het gelijk wordt gesteld.

GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie

be
door bezigeby - Sep 7, 2011 om 14:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

Die struikrovers gaan nog veel verder !!!
Ik ben opeens weer klant en het nummer is
weer actief en ze willen weer gaan incasseren.
Tijd voor harde acties.