door willieker Mar 26, 2008 om 12:35
Computers & telefonie

Klein piepje

hallo even een vraagje over mijn pc

soms hoor ik een klein piepje en gaat het beeld even op zwart wie kan mij vertellen wat dat is[ even later komt het beeld zo weer]

ik heb net een nieuwe pc en bij de oude had ik dat nooit

vr gr

1230 13 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 26, 2008 om 12:42
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Willie,

Is het een laptop/notebook of eentje met een los beeldscherm?

En is het geluid te localiseren of het vanuit het beeldscherm of de voeding komt?

Hardware ERror MAN.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2008 om 13:20
16950 Antwoorden / 202 Vragen

het zal een programma zijn dat start, automatisch. Ga bij taakbeheer na wat u allemaal op de achtergrond heeft draaien. Is (deels) ook af te leiden uit de icoontse in de werkbalk rechts.

wi
door willieker - Mar 26, 2008 om 13:21
4 Antwoorden / 7 Vragen

hallo

het is een gewone computer met los beeldscherm

ik weet eigenlijk niet waar het wegkomt in ieder geval doet eerst de muis het niet meer dan komt er een klein piepje en dan is het beeld zwart komt zo weer hoor en ook wel op de website waar ik was

vr gr

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 26, 2008 om 14:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dat die muis ineens niet meer werkt, kan ik niet plaatsen. Ik zie het verband niet.

Gaat het beeldscherm ineens op zwart en is het ineens weer terug op volle sterkte, of schakelt het uit alsof u dat met de knop doet en duurt het heel even tot het beeld op volle sterkte terug is?
U heeft toch niets bovenop de monitor liggen zodat de warmte niet weg kan?
H.

poltol
door poltol - Mar 26, 2008 om 14:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De PC communiceert, bij problemen, met piepjes. U zult dus echt eerst uit moeten zoeken wat [en waar] er piept. Met name dat het beeld even op zwart gaat kan erop duiden dat er in uw PC iets niet goed draait en/of werkt. Neem eventueel contact op met de leverancier van uw PC.

Succes, poltol

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 26, 2008 om 14:48
463 Antwoorden / 14 Vragen

Wanneer gebeurt dit?Bij het opstarten of zomaar als de pc al een tijdje aanstaat?

wi
door willieker - Mar 26, 2008 om 15:11
4 Antwoorden / 7 Vragen

nee het gebeurt als ik de computer al een tijdje aan heb en het begint met het niet reageren van de muis

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2008 om 15:21
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hoe is de muis aangesloten? USB of via een reguliere muisingang?

akkefiet
door akkefiet - Mar 26, 2008 om 15:39
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dit is hoogstwaarschijnlijk een hardwareprobleem. Erg lastig om via deze weg vast te stellen wat het precies is.
Het piepje zou wel eens kunnen duiden op een bios errorbeep.
In elk geval kan het geen kwaad "de truc van GSM" uit te voeren.
Zet de pc uit en haal de stroom eraf (stekker uit stopcontact )
Vervolgens een stuk of tien keer de aan/uit knop indrukken.
Deze truc is bedoeld om de pc te ontladen
Daarna de stroom er weer op en de pc weer starten.

Mocht het probleem niet opgelost zijn : het is een nieuwe pc dus maak gebruik van de garantie ( of bel eerst de leverancier en leg het probleem uit )

Wacht nog wel een af of hier iemand komt met de gouden tip.

Vrgr. AF

wi
door willieker - Mar 26, 2008 om 16:06
4 Antwoorden / 7 Vragen

de muis is aangesloten met usb

door 1398237 - Mar 26, 2008 om 16:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er op dat explorer.exe (zeg maar de gebruikersinterface) crasht. Dat is iets dat echter veel oorzaken kan hebben.

Het kan zijn dat er bestandjes die het os nodig heeft kapot zijn. Als je via start -> uitvoeren "cmd" intypt komt er een soort command line. Daar kan je met CHKDSK /R of sfc /scannow controleren op kapotte bestanden, met de windows dvd er bij kunnen die dan gerepareerd worden. Als de computer informeerd of je het controleprogramma wilt uitvoeren bij de eerstvolgende herstart klik je op ja, en start je opnieuw op.

Wat ook mogelijk is, is dat er iets mis is met de harde schijf (slechte sectoren), of dat er iets kapot is aan het geheugen of het moederbord.

Misschien moet je overwegen contact op te nemen met de leverancier, en de pc ter reparatie aanbieden. Nadeel daarvan is natuurlijk wel dat je hem enige tijd zal moeten missen, maar zeker in het geval van falende hardware is dat de beste optie denk ik. Denk er wel aan data in dat geval apart op te slaan, voor het geval de hardeschijf wordt vervangen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2008 om 16:34
16950 Antwoorden / 202 Vragen

sluit de muis eens aan op een andere USB poort. Kennelijk is er een programma op de achtergrond dat een hardwarepoort corrumpeert met de USB/muis. (Al zeg ik het nu niet helemaal goed)

gsm
door gsm - Mar 26, 2008 om 17:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit lijkt op een (Packard Bell ??) PC met gedeeld video geheugen en met te weinig geheugen om fatsoenlijk Norton te kunnen draaien. Doordat er te weinig geheugen is wordt het gedeelde video geheugen aangesproken (beeld doet raar) en loopt de muis vast. Ook zal de PC door te weinig geheugen super traag worden en veel bezig zijn met de harde schijf.

Twee adviezen:
Verwijder Norton (en alles wat Symantec heet) uit de lijst met Programma's of Software (zie Configuratiescherm).
Neem in plaats AVG Free Edition: Downloaden en Uitvoeren (of installeren).
Het ziet er naar uit dat de PC te weinig geheugen heeft.
Klik met de rechter muisknop op (Deze) Computer en en klik dan Eigenschappen. Het beste is 1 Gb geheugen voor Windows XP en 2 GB geheugen voor Windows Vista.

GSM