ja
door japiepee Apr 9, 2007 om 15:00
Computers & telefonie

Kleurwijziging

Bij kleurgebruik in een document drukt mijn Lexmark Z54 printer elke gewenste kleur geel af. Afdrukken verder prima. Kleurencartridge halfvol, re-install., uitlijnen enz. helpt niet. Wie weet raad?

499 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

japiepee,

ik begrijp niet helemaal wat het probleem is? ALs hij alle kleuren geel afdrukt is er volgens mij toch verder niets aan de hand?

of bedoel je dat alle kleuren die je wilt afdrukken niet groen, bruin, blauw, zwart, rood enz. zijn, maar allemaal geel zijn?

Linda

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ken de Lexmark niet maar ga er van uit dat u losse cartridges heeft met printkop. In dat geval kan het goed zijn dat de spuitopeningen van blauw en rood verstop zitten. dat is op te lossen door de cartridge een tijdje met printstuk op een vochtige tissue te zetten. Ik neem aan dat u geen speciaal daartoe bestemde reinigingsvloeistof in huis heeft. In plaats van bevochtigen met water kunt u ook brandspritus benutten. (Zit de printspuit niet aan de cartridge, dan zoeken waar die is en reinigen).

Een nadeel van inktjet is dat af en toe wel eens verdroging plaats vindt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit,

Had ook dat al geprobeerd. Kan i.pl.v. printer de cpu defect zijn?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

neen, cpu defect lijkt mij niet, dan zou u m.i. ook geen kleuren op het scherm zien. Lijkt mij toch een probleem met de cartridge. Probeer nog eens met vochtige doek en laat een tijdje staan. Wat daarna ook wil helpen is het vulgat zoeken en daarop blazen. Doe dat wel voorzichtig i.v.m. inkt. het lijkt nonsens maar ik heb door blazen al wel vaker, na eerst bevochtigen, een cartridge weer aan de praat gekregen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit,

de cartridge lijkt ok: maakt immers gele afdrukken en vertoonde op vochtig tissue ook donkere tinten, nadat hij eerder door maand niet gebruiken waarschijnlijk wat verdroogd was. In de "vulwinkel" hebben ze hem bovendien "vacuümvrij" gemaakt. Ben bang dat nieuwe cartridge zelfde probleem zal vertonen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo japiepee, hetgeen u nu meldt geeft aan dat ik kennelijk wel een goede oplossing geeft. U spreekt over vacuumzuigen en opdrogen. Dus herhaald, nogmaals laten weken en proberen juist druk te geven middels voorzichtig blazen of vulspuit (injectiespuit).

Wat ook nog aan de orde kan zijn maar dat geldt voorzover ik weet niet voor Lexmark is dat mogelijk een reset handeling nodig is. Bij sommige HP-catridges doe je dat door een deel van de koper/aansluitpuntjes af te plakken, printer te statren en dan het afgeplakte weer verwijderen. Uw vulstation moet dat echter weten.

Overweeg overigens om zelf te vullen, het is heel eenvoudig en nog goedkoper.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik had met mijn lexmark het zelfde probleem. Na laten vullen maar alles rood, dat komt doordat de zeg maar kussentjes onderin de cartridge uit drogen en geen inkt meer opnemen. Ik heb ook van alles geprobeerd om het aan de gang te krijgen maar nada niets noppes. Navullen gaat niet meer als de cartrigde langer dan een week leeg is. Staat bij videoland navulstation aan gegeven. Ik heb bij verscheidene winkels geprobeerd een nieuwe vulling te kopen maar geen een wou er iets met lexmark te maken hebben. Lexmark is nu niet een printer die mooie afdrukken maakt eerder miserabel. Ik ben gegaan voor een HP voor €. 40.00 en bij de eerste foto afdruk was ik blij verrast geen verschil te zien met het orgineel. Voor mij nooit geen lexmark meer dat is bagger.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ronny, let even op welke HP u heeft. Bij sommige cartridges is een reste handeling nodig maar als u viult bij vidioland, die weten exect bijn welke dat het geval is. Bij een 3600 en 6200 serie in iedre geval niet want die heb ik, bij een 960 Cxi wel, had ik ook. Als al eerder gemeld, HP cartridges zij eenvoudig en goedkoop zelf te vullen, ca 6x. Bij lang "drrogstaan"kan wel een probleem ontstaan dat een dunne folie afvalt en dan is de cartridge onbruikbaar geworden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb een deskjet 5440 en de vullingen zijn nieuw ook niet te duur. Wel weet ik nu dat als ik een melding krijg dat de inkt bijna op is direct laat na vullen. Kun je toch uitdroging voorkomen. Maar lexmark nooit meer. En voor die vier tientjes kun je met een HP geen buil vallen dacht ik.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn conclusie: huidige cartridges maar opgebruiken en dan nieuwe printer kopen, want gelet op Ronnies ervaring lijkt mijn probleem met Lexmark onoplosbaar. Het kostte mij eerder al moeite cartridges voor Lexmark te kopen.

Dank voor de adviezen!

Japiepee.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oei, als Lexmark standaard inderdaad zo slecht is als ik hier lees, pas dan ook maar op voor Dell printers, die worden namelijk door Lexmark gefabriceerd en voorzien van een Dell logo.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook gaan voor de canon pixma mp  110
deze werkt uitstekend
als het eventueel een nieuw moet worden bedoel ik dan

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoewel we niet geacht worden hier reclame te maken: HP heeft all-in one, al of niet met fax, vaak voordelig in aanbieding. Kijk ook bij de aanbiedingen van Aldi die met regelmaat HP zeer voordelig aanbiedt of ook andere merken.