Koopovereenkomst ontbinden
Dag allen,
Omdat het product toch gerepareerd moest worden door Dell heb ik de shortcut genomen.
Hoe kan ik nu mijn geld terugkrijgen?
mvg,
Geert
Een tussenpersoon? Computerknallers.nl dat is de verkoper. Daar moet je zijn, De laptop doet her nu toch.
je hebt gelijk, computerknallers is de verkoper inderdaad. De laptop doet het, maar hij wordt erg warm (ik heb veel vergelijkingsmateriaal) wat de levensduur van de laptop mijns inziens verkort
Als het nu in orde is valt er niets te klagen of geld terug krijgen.
Overigens moet u altijd bij klachten naar de verkoper gaan.
Houdt u de ventilatieroosters wel schoon en stofvrij en staat de laptop niet op te warme plekken?
het gebeurt zelfs op koude dagen waarbij de temperatuur in de kamer +- 18 graden is, kun je nagaan wat dit voor de zomer betekent. De ventilatieroosters zijn schoon, dit mag je van een nieuwe laptop ook verwachten toch?
Als u het apparaat gebruikt komt stof in het ding, dus dan moeten rooster e.d. gereinigd worden. Bijv. met een ragertje of antistofspray (met een beetje afstand). U kunt met uw klachten alsnog naar de verkoper gaan (wat ik in uw geval zou doen).
Topantwoord
Ik geef u een aantal verwijzingen naar info m.b.t. de consumentenwetgeving waarin o.a. duidselijk is geregels dat de verkoper degene is die u had dienen aan te spreken. En dat alsnog kunt doen. Daarbij geldt ook dat een een koopovereenkomst had mnet de verkoper en dus ook daar moet zijn zo u de koop zou willen ontbinden.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art
M.b.t. ontbinden koopovereenkomst: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden en zie vooral de voorwaarden.
Topantwoord
Hallo Geert80 ,
U had eerst bij de verkoper moeten zijn .
De voorwaarden van computerknallers :
9. Garantie
9.1 GSD-ICT Services BV hanteert als uitgangspunt de standaard garantieperiode welke door de toeleverancier wordt gegeven op een product, tenzij anders is overeengekomen. GSD-ICT Services BV kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een uitgebreidere garantieperiode dan welke is voorgeschreven door de toeleverancier. GSD-ICT Services BV respecteert de wettelijke rechten en vorderingen welke de wet aan de consument toekent
9.2 Indien een product defect raakt rekenen wij geen kosten om een garantieafhandeling voor de klant te verzorgen indien dit binnen de fabrikantgarantietermijn valt. De klant staat vrij om zelf een defect rechtstreeks te laten repareren. Deze kosten zijn exclusief de kosten die eventueel voor de reparatie door de fabrikant worden belast en/of onderzoekskosten.
9.3 Garantie op producten vervalt bij:
– het verlopen van de garantieperiode
– bij onzorgvuldig gebruik
– indien het product zich niet in de oorspronkelijke staat bevindt, bijvoorbeeld ten gevolge van modificaties aan de gebruikerskant
– indien het apparaat wordt gebruikt met ondergeschikte of verkeerde accessoires
– software anders dan de meegeleverde systeemsoftware
9.4 Mochten de defecten veroorzaakt zijn door de koper dan zijn alle reparatie- en verzendkosten voor diens rekening.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.computerknallers.nl/algemene-voorwaarden
Computerknallers is aangesloten bij webwinkelkeur ,
https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Computerknallers_1203795
Bij eventuele problemen met computerknallers , kunt u een klacht indienen bij webwinkelkeur .
https://dashboard.webwinkelkeur.nl/disputes/add/1203795?lang=nld
Je moet realistisch zijn, zolang de laptop het technisch doet heeft u geen poot om op te staan. Dat hij niet zou bevallen had u van tevoren kunnen weten, dan had je een XPS moeten nemen als u een (top of the line) XPS verwacht. Als hij het niet doet heeft u een andere discussie maar die heeft u zelf vertroebelt door uw leverancier over te slaan. Dus heel simpel, u gaat uw geld niet terugkrijgen behoudens een wonder.
Het is een top of the line XPS met i9 voor ruim 3000 euro. Mag je toch verwachten dat die iets meer kan dan alleen browsen
Een Dell XPS met i9 die niet aan de verwachtingen voldoet? "Topper of the Line" komen ze niet maar dan nog, u zal een meer dan serieuze uitdaging hebben uw geld terug te krijgen tussen uw leverancier en Dell.
Lijkt me dat u aan de spec's kunt zien of de laptop zware bewerkingen aan kan.
Ik geef u weinig kans op geld terug.
Dat u rechtstreeks naar Dell bent gegaan zal computerknallers ook niet accepteren.
een i9 met 64GB RAM zou dat moeten kunnen lijkt me. Is inderdaad niet handig geweest dat ik rechtstreeks met Dell contact op heb genomen
Een i9 laptop die warm wordt bij het lezen van een webpagina, overdrijft u niet een beetje?
Voor paar tientjes koop je een standaard met koeling lost waarschijnlijk vrijwel het hele probleem op.Zoek eens op google veelal morgen in huis
@Malty ik snap dat het moeilijk is voor te stellen maar het is toch echt zo, ik zal wel een slecht model hebben ontvangen
@BraveHenk ik werk niet alleen vanuit huis, dus dan zou ik de koeling ook moeten meeneemen naar kantoor, etc?
Was er voor de aankoop informatie over geluidsniveau?
Zelf had ik na aankoop HP Desktop er gelijk door plaatselijke winkel deze Stofzuiger eruit laten halen en een stillere erin.
Bij een laptop is dat lastiger.
Kijk voor de aankoop naar alle specificaties en een zware Game Laptop vond ik ook Stofzuiger!
Mijn Stille Desktop gaat bij zwaarder gebruik ook blazen maar dan mag het!
Hoe gebruikt u de laptop? Is dit soms op schoot, of naast u op de bank en is de ventilator dan geheel vrij? Ik heb mijn laptop altijd op een dunne, harde plaat staan, waardoor er geen obstakels voor de ventilator zitten, want dan wordt hij ook heet en blijft de ventilator blazen, tevens komt er meer stof in de ventilator.
ik heb hem in een laptop standaard op een gewoon bureau staan, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar bedankt voor de tip
Update: ik krijg niet mijn geld terug maar een nieuw systeem met vergelijkbare specificaties. Echter, de levertijd is meer dan 2 maanden. Zit er geen maximum tijd aan de periode waarin ze een vervangend systeem mogen leveren?
Erg fijn dat de verkoper coulant is en u een nieuw systeem aanbiedt.
Er is geen wettelijke termijn hoe lang dit mag duren. Het gaat erom dat het wachten geen overlast veroorzaakt. Er zal vast een reden zijn dat het zo lang duurt, de verkoper kan het apparaat natuurlijk niet tevoorschijn toveren.
Als uw huidige laptop niet bruikbaar is zou u om een leenapparaat kunnen vragen, maar aangezien een computer een zeer persoonlijk gebruiksvoorwerp is en u alles steeds opnieuw moet instellen en installeren, is dat misschien ook geen ideale oplossing.
Ik zou u dan ook adviseren om met de verkoper wel een datum overeen te komen waarop het nieuwe systeem uiterlijk geleverd gaat worden, zodat u houvast hebt, maar verder geduldig af te wachten.
Dit gaat over reparatie, niet over vervanging. Maar het geeft een idee van de wetgeving hieromtrent.
Natuurlijk zit daar een grens aan, het is wat u accepteert of niet accepteert. Dus als u aangeeft daar niet mee akkoord te gaan kunt u gewoon door onderhandel. Loopt u wel het risico dat de deal afketst, zoals dat dan heet, maar dat is zaken doen, you win some, you lose some.
Als dat nieuwe systeem nog niet op de markt in Nederland is, dan kan er niets geleverd worden.
Waarom zou je daar niet op wachten ook al duurt het enkele maanden.
Je moet de afspraak goed bewaren.
Je gebruikt nog steeds je notebook van 2020? Als er weer nieuwe klachten komen dan heb je recht om de koop te ontbinden.
Maar dan heb je niets en als je wacht en heb je het nieuwste systeem.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen#:~:text=U%20kunt%20een%20koopovereenkomst%20alleen,repareren%20binnen%20een%20bepaalde%20tijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer