re
door renatep May 3, 2005 om 11:00
Computers & telefonie

Kosten mobiele telefonie

Laatst was ik genoodzaakt met mijn prepaid mobieltje naar UPC te bellen. Die was net opgewaardeerd met € 20,-. Na 15 minuten werd abrupt de verbinding verbroken. Beltegoed op. Terwijl het nummer dat ik belde maar € 0,10 p/m kostte. Ik heb contact gezocht met Vodafone om te achterhalen waar de overige € 15,- gebeleven zijn. Het enige antwoord dat ze me konden geven was dat bellen naar een 0900-nummer € 1,30 p/m kostte. Maar waar betaal ik dat dan aan? Wat zijn nou precies die mobiele kosten? Wie wordt daar rijker van?

678 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste,


bij zgn koop nummers staat ook op televiesie altijd +evt. mob. kosten. dat is in dit geval ook zo. op de site van vodafone kunt u de tarieven bekijken. hier staat ook duidelijk het tarief naar koopnummers (dus 0900 nummers). in uw geval is dat dus 1.30€ per minuut. als u dus 15 minuten gebeld hebt naar een 0900 nummer van 10 cent per minuut zijn de kosten dus 15*10ct=1,50€ plus de evtuele kosten voor het gebruik van mobiele telefoon. dus nog eens 15*1,30€=19,50€. totaal heeft u dit gesprek dus 21 € gekost. belachelijk maar waar. de tarieven kunt u nalezen op


http://www.vodafone.nl/pdf/Tarieven%20VF%20prepaid_240105.pdf


helaas geen beter antwoord mogelijk. wellicht iets voor een kassa item?


RJ

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas was ik met hetzelfde probleem in dit forum op zoek. Gisteren avond de helpdesk van mijn internet provider gebeld om een storingsmelding te doen. Toevallig vooraf mijn beltegoed gecheckt. Er stond nog ruim 9,60 euro op. Na dat gesprekje dat nog geen tien minuten duurde wilde ik iemand anders bellen en kreeg de melding dat mijn beltegoed bijna opwas. Bleek er nog maar 60 cent over.


Ik belde met een T-Mobile prepaid kaart en vanmorgen eens gekeken wat er nou aan de hand was. Op de T-Mobile site vond ik dat: "0900, 0906, 0909 (indien tarifering servicenummer in kosten per minuut) € 1,10 per minuut + starttarief"


Mijn eerste gedachte was eruit met die T-Mobile kaart maar toen ik bij Vodafone aan het kijken was zag ik daar staan: "Voor de servicenummers die beginnen met 0870-, 0900-, 0906- en 0909- gelden speciale tarieven: je betaalt hiervoor 1,30 euro per minuut plus 7 eurocent starttarief."


Wat is dit voor een onzin? Kassa, doe er eens wat aan!

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

PS: dat nummer van mijn internet provider kostte ook 10 cent per minuut.

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben blij met de reacties maar nog steeds is mijn vraag niet echt beantwoord. Wie gaat er met die € 1,30 p/m aan de haal. Waar blijven die? Stopt Vadafone die in zijn zak? Of moeten die afgedragen worden aan Den Haag, ik zeg maar wat. Waar gaan mijn centen naar toe????

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je het al aan Vodafone zelf gevraagd?



Ik stuurde een mail naar T-Mobile, kreeg wel antwoord maar uiterst nietszeggend:



U vraagt waarom u EUR 1,10 per minuut betaalt voor een 090-servicenummer met

T-Mobile PrePaid. Als u met T-Mobile PrePaid naar een 090-servicenummer belt

waarbij de gesprekken per minuut in rekening worden gebracht, betaalt u een

vast tarief van EUR 1,10 per minuut, ongeacht het tarief dat u vooraf te

horen krijgt.




Dat wist ik dus al. Het waarom is niet beantwoord.



Voor mij betekend dit dat de T-Mobile simkaart er uit gaat en ik weer
met een andere aanbieder ga bellen. Ik vraag me wel af wat de
bedrijfspolitiek er achter kan zijn om klanten op een zodanige manier
tegen zich in het harnas te jagen dat ze weglopen. Misschien willen ze
wel geen pre-paid klanten?

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gisteren moest ik opnieuw een servicenummer bellen waarvan de kosten lokaal tarief zouden moeten zijn. Ik dacht laat ik het maar vanuit een telefooncel doen. Vijf euro telefoonkaart gekocht en een cel opgezocht. Op de telefoon zit een schermpje zodat je direct kan zien hoe je beltegoed ervoor staat.


Op het moment dat er opgenomen werd was er meteen 1,50 euro verdwenen! En daarna ging het aftikken in zeer rap tempo door, elke paar seconden 10 eurocent eraf. Onmiddelijk vroeg ik of men mij kon terugbellen omdat op deze manier binnen een paar minuten ik er al door zou zijn. Gelukkig was dat bij deze organisatie geen probleem. Al met al kostte mij het vragen naar de juiste persoon, die vrijwel direct aan de lijn kwam, en het verzoek om teruggebeld te worden 2,80 euro!


Walgelijk gewoon op wat voor manier KPN in dit geval je het geld afhandig maakt.

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat het bellen in een telefooncel betreft kan ik u wel een antwoord geven:


In een telefooncel staat de toeslag voor het bellen naar 09XX nummers vermeld op het informatiebord in de cel, en zoals u wellicht weet gaat KPN heel veel cellen weghalen omdat er geld bij moet. Wat blijft staan aan cellen is KPN verplicht om die in stand te houden (deze plicht hebben andere providers niet). en ik denk dat KPN graag van deze verplichte telefooncellen ook graag af wil, want het levert natuurlijk niets meer op.


Bassie (zo dom ook weer niet)

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag renatep,


Je vraagt wie er rijker van wordt??? In dit geval dus Vodafone die pakweg 90% van de kosten opstrijkt. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 25, 2005 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien staat het ook in de telefooncel wat het kost, ik heb er niet
op gelet. Maar dan nog vind ik deze kosten volkomen belachelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer