ro
door ronanita May 19, 2008 om 11:59
Computers & telefonie

KPN ADSL storing

Beste Allemaal,

Ik ben nog steeds een van de gelukkige mensen die na bijna een week nog steeds problemen met mijn ADSL verbinding heeft. Mijn provider is XS4ALL.
Eerst heb ik ze de gelegenheid gegeven om de problemen op te lossen, maar toen ik zaterdagmorgen nog steeds geen internet had ben ik gaan bellen met de helpdesk.
Hier kwam ik ook niet verder dan dat ze er hard mee bezig zijn het probleem op te lossen.
Vanmorgen weer geprobeerd verbinding te maken, maar nog steeds niets (volgens de handleiding op de site van xs4all zet ik dan het modem uit, en 30 seconden later weer aan).

Nu was ik van plan mijn maandelijkse betaling te storneren en dan handmatig het bedrag over te maken minus het aantal dagen dat ik geen verbinding had (6 dagen tot nu toe). Is dit een goed idee, of is er nog iets anders wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ron

592 7 Rapporteer

freya
door freya - May 19, 2008 om 12:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Ron,

Het lijkt me niet verstandig om op eigen houtje betalingen te
storneren, daar komen alleen maar méér problemen van. Zorg er in ieder
geval voor dat je precies weet van wanneer tot wanneer je zonder
internet hebt gezeten en, als alles achter de rug is, kun je ze beter
een brief sturen en om 'en oplossing' vragen. Mijn ervaring is dat
xs4all één van de weinige providers is die z'n klanten fatsoenlijk
behandelt.

Overigens, voor de duidelijkheid, het probleem ligt bij KPN en er zijn
meerdere providers die met dit probleem te kampen hebben. Zelf zit ik
ook bij xs4all en heb, gelukkig, alleen zaterdag 2½ uur zonder internet
gezeten (regio Amsterdam) en dat was voor het eerst sinds ruim 12 jaar
abonnee te zijn bij xs4all. Het is dus een beetje afhankelijk van je
locatie hoe lang het nog zou kunnen duren.

m.vr.gr. Freya

harrie
door harrie - May 19, 2008 om 12:19
765 Antwoorden / 36 Vragen

Nu was ik van plan mijn maandelijkse betaling te storneren en dan handmatig het bedrag over te maken minus het aantal dagen dat ik geen verbinding had (6 dagen tot nu toe). Is dit een goed idee,

Niet dus, want de administratie kan dat niet verwerken en dat leidt onherroepelijk tot problemen, vooral voor U.

Gewoon als de problemen achter de rug zijn, compensatie eisen.

Succes Harrie

ro
door ronanita - May 19, 2008 om 12:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

Flipje,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb inderdaad de algemene voorwaarden nagelezen, en zo te zien geen poot om op te staan. In artikel 14 hebben ze het over overmacht:

ARTIKEL 14 OVERMACHT

14.1 Onder overmacht wordt verstaan alle van buiten komende oorzaken
die redelijkerwijs niet voorzienbaar waren en als gevolg waarvan XS4ALL
niet in staat is haar verplichtingen jegens de klant na te
komen.Hieronder zijn onder meer, maar niet uitsluitend, begrepen
storingen in de verbinding met het internet, storingen in de
telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken.

14.2 XS4ALL heeft het recht zich op overmacht te beroepen, indien de
omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat XS4ALL
haar verbintenis had moeten nakomen.

14.3 Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen
van XS4ALL opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming
van de verplichtingen door XS4ALL niet mogelijk is langer duurt dan
twee (2) weken is ieder der partijen bevoegd de overeenkomst zonder
rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder dat voor de andere partij
recht op schadevergoeding ontstaat.

Hier zullen ze zich wel op beroepen.
Ik zal vanavond maar weer eens met de helpdesk bellen (zit nu op het werk). Kijken of ze me deze keer verder kunnen helpen.

Ron

flipjeburum
door flipjeburum - May 19, 2008 om 12:28
155 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Ron,

Een goed idee??

Het idee is goed, de uitvoering zal waarschijnlijk niet worden geaccepteerd door XS4all. Met als gevolg hogere kosten e.d.

Toch is XS4all een (voor zover je de berichtgeving mag geloven) betrouwbare provider. Het zal me dan ook niks verbazen als ze een goede regeling hebben voor de dagen dat u door een fout van XS4all geen internet heeft.

E.e.a. zal ook in de algemene voorwaarden/website staan. U zal hoogstwaarschijnlijk zelf aanspraak moeten maken  op een dergelijke regeling. Het is beter om XS4all een voorstel ter compensatie te laten doen, dan zelf voor eigen rechtertje te gaan spelen.

succes met de afhandeling,

Flipje

flipjeburum
door flipjeburum - May 19, 2008 om 12:49
155 Antwoorden / 6 Vragen

Toch zou ik, zoals Freya ook zegt, als de problemen opgelost zijn xs4all netjes vragen (niet eisen!) of er een compensatie voor geleden schade mogelijk is. Niet geschoten is altijd mis.

Ook al kunnen ze zich in dit geval terecht beroepen op overmacht, dit heeft mi meer te maken met de leveringsverplichting. Er wordt immers niet gesproken over kosten.

Flipje

gsm
door gsm - May 19, 2008 om 13:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Slechts 30 seconden uit zetten is veel te kort. met SpeedTouch modems heb ik de ervaring dat je die minstens 5 minuten uit moet zetten. Desnoods de adapter er uit halen, en dan pas weer aan zetten.

In het algemeen is deze procedure nodig wanneer KPN onderhoud aan het netwerk heeft verricht. En dat is nu zeker ook aan de orde geweest.

GSM

ni
door ninaschouten - Jun 2, 2008 om 22:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat lijkt me geen goed idee, het risico is namelijk erg groot dat u (automatisch) wordt afgesloten. Waarschijnlijk kun t u wel een klacht indienen met de vraag erbij de incasso tegen te houden tot de klacht is opgelost. Bij KPN zakelijk werkt dit in ieder geval...

Op die manier kunt u toch wat druk uitoefenen, en bovendien geeft elke klacht een signaal af. Hoe meer het er zijn, des te meer invloed heeft het.

Met vriendelijke groet,

Nina