co
door corneliaj Oct 2, 2010 om 08:20
Computers & telefonie

KPN levert de vermiste telefoon niet uit

Mijn vriend is 2 maanden terug van Hi naar KPN overgestapt. Doordat hij hierdoor een nieuw abonnement aanging, kon hij een nieuwe telefoon krijgen. Volgens track&trace zou deze 6 augustus jl. bezorgd worden. Echter een paar dagen erna was er nog niets. Mijn vriend ging op track&trace kijken en blijkt dat de telefoon vermist is geraakt in het distributiecentrum.
Mijn vriend heeft gelijk contact opgenomen met KPN en ze zouden er achteraan gaan. Week erop weer gebeld, hetzelfde verhaal. Het volgende telefoontje wordt er opeens verteld dat ze 20 werkdagen hanteren om het bij tnt te laten onderzoeken. Daarna heeft mijn vriend nog een aantal keer gebeld, maar ze proberen zich er steeds uit te lullen dat hij eerste 3 maanden niets hoeft te betalen bla bla. We zijn inmiddels 8 weken verder en nog geen telefoon. Bij het abonnement zit internet en dat kan hij bij z'n huidige telefoon niet goed gebruiken. Daarnaast kijkt hij al 2 maanden uit naar z'n telefoon en is nu heel teleurgesteld in kpn. Ze kunnen totaal nog geen indicatie geven wanneer hij wel daadwerkelijk zijn nieuwe telefoon mag ontvangen.
Iemand die kan vertellen wat onze rechten hierin zijn of met adviezen kan komen?

691 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

corneliaj

Stuur KPN een briefje waarin je schrijft, dat je een klacht zult indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag wegens wanprestatie.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

2 maanden, dan zou ik dreigen met ontbinden tenzij ze voor volgende week Zaterdag alsnog zouden leveren.
U mag ONTBINDEN dus niet opzeggen contract wegens wanprestatie.

Als het toestel toch gevonden word en niet geopend retour komt is het tenslotte gewoon als nieuw verkoopbaar.

Als deze niet of moeilijk leverbaar is mogen ze U wel een snel leverbare gelijkwaardige aanbieden, maar die hoef je niet te accepteren.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn vriend heeft vd week tegen ze gezegd dat ze nog 1,5 week krijgen en anders naar de concurrent gaat. Die brief is wel een goede, gaan we doen!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Laat je niet afschepen met het verhaal dat je wel kunt bellen en dat ze daarom wel het abonnementsgeld in rekening mogen brengen.

U neemt een dienst en een goed af maar u heeft niet alles gekregen.
Lees wel goed in de voorwaarden wat er staat over de levering van het toestel en het overstappen binnen de abonnementstermijn. daar komen geheid problemen over ook al staat u in uw recht.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zojuist heeft mijn vriend weer met de klantenservice aan de lijn gehangen en zeggen ze nu dat hij de nieuwe telefoon 29 augustus ontvangen heeft, omdat ze zien dat het abonnement in gebruik is. Ja logisch is het abonnement in gebruik. Het abonnement is in gebruik door zijn oude telefoon.

Bedankt voor de tip van de Geschillencommissie, maar zie dat daar kosten aan verbonden zijn. Kan iemand ons vertellen hoe hoog deze kosten zijn?

KPN zegt dat ze ons niet meer kunnen helpen. Ze zeggen 6 okt een brief eruit gestuurd te hebben, maar we hebben helemaal niets ontvangen.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mijn vriend zijn telefoon nog ontvangst?
En anders per direct opzeggen is dat een optie?
Dan gaan we naar de concurrent, want met kpn valt echt niet meer te communiceren.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet opzeggen, want dan moet je n.l. een dikke afkoopsom betalen.
KPN is verantwoordelijk voor de levering van de telefoon, dus als ze dat ding kwijt zijn is het hun probleem. Ze kunnen niet aantonen dat je de telefoon hebt ontvangen en ze hebben zelf al geconstateerd dat het toestel zoek is geraakt in het distributiecentrum. Dat betekent óf een nieuwe sturen, óf als ze datblijven weigeren, kun je ontbinden. Voor een ontbinding is wel nodig dat je ze eerst schriftelijk in gebreke stelt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer