opaplop
door opaplop Sep 20, 2013 om 09:50
Computers & telefonie

KPN Rekening 06 Nummer

Wij hebben op onze rekening van deze maand staan: dat wij 30 keer gebeld of sms gestuurd hebben naar een 06 Nummer En dat is :0673644444,dit kan nooit!! Wij zouden in een seconde wel twee of drie keer gebeld hebben.kan dus niet. Gebeld met de KPN en die zeggen,dat zullen jullie zelf wel gedaan hebben,dit is niet waar.Toen moest ik van hen zelf dat nummer maar bellen,om er achter te komen wie die persoon is,heb ik gedaan,op drie plaatsen,dus niet vanaf onze thuis telefoon,een keer mobiel en ook bij kennissen thuis .En elke keer:één klik en verder niets.
Voor jullie de Vraag: Wat kan dit zijn. En wie kan hier achter zitten.En hoe los ik dit probleem op. Dus een duidelijk antwoord graag.En geen andere dingen erbij halen.

8585 11 Rapporteer

so
door sonja77 - Sep 20, 2013 om 10:14
53 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dit nummer ingevoerd op google en dan is er een hele waslijst te vinden, bijv. deze link.
Als ik het goed begrijp lijkt het een soort berichtendienst te zijn vanuit KPN waarmee je sms-jes kunt sturen naar/van een vast nummer. Als het toestel daar niet geschikt voor is dan hoort u inderdaad niks.
Deze post is geen oplossing, maar geeft wellicht een idee in welke richting verder gezocht moet worden.

chris74
door chris74 - Sep 20, 2013 om 12:40
564 Antwoorden / 44 Vragen

Inderdaad op google gezocht op het nummer een hele waslijst zoals Sonja77 al zegt maar er sprong er bij mij eentje uit die het antwoordt gaf. Dit is het KPN-nummer van hun SMS-berichtencentrale voor de vaste telefoon. Via vaste KPN-telefoon kun je zo een SMS sturen.KPN-nummer van hun SMS-berichtencentrale voor de vaste telefoon. Via vaste KPN-telefoon kun je zo een SMS sturen.

Bron

rubyn
door rubyn - Sep 21, 2013 om 15:57
146 Antwoorden / 18 Vragen

Wel raar dat dit nummer "zomaar" gebeld word, zonder dat u er iets van af weet. Ik zou met de klantenservice bellen/mailen om dit nummer te blokkeren.

rubyn
door rubyn - Sep 21, 2013 om 16:00
146 Antwoorden / 18 Vragen

Wat informatie over dit nummer:

KPN heeft in maart 2003 de dienst geïntroduceerd, waarbij sms`jes verstuurd en ontvangen kunnen worden met een vaste KPN-aansluiting. Alle sms`jes die worden verstuurd naar een vast nummer, vanaf een mobiele of een vaste telefoon, worden als gesproken tekst afgeleverd. Dit vindt plaats via een normaal telefoongesprek en wordt afgeleverd tussen 08:30 uur en 23:30 uur.

Daarnaast is het mogelijk om via de vaste telefoonverbinding, met een daarvoor geschikte telefoon, korte tekstberichten te versturen en te ontvangen. In het geschikte toestel moet het toegangsnummer van de SMS-centrale geprogrammeerd zijn. Raadpleeg de handleiding van uw toestel. Het toegangsnummer is 0673 644444.

Het versturen van een sms`je via een vaste toestel van de KPN kost € 0,22. Het ontvangen is gratis. Nummerweergave moet aan staan, dit kost € 1,23 per maand (tarief november 2009).

Let op:
- Het nummer van de SMS-centrale voor het vaste net (0673644444) kan niet gebeld worden met een carrier select code voor het nummer, bijv. 1656 0673644444 werkt niet. Indien u op uw lijn belt via Carrier Pre Select, wordt het gesprek automatisch gerouteerd via KPN. OPTA merkt `voor de volledigheid` echter op dat de mogelijkheid wel onder de wettelijke verplichting valt!
- Uw nummer wordt altijd meegezonden bij het versturen van een SMS-bericht, om misbruik te voorkomen. Ook als u een geheim nummer of een blokkering NummerWeergave heeft

opaplop
door opaplop - Sep 22, 2013 om 17:41
76 Antwoorden / 12 Vragen

Rubyn.

Bedankt voor je informatie.
Maar ik heb de klantencervice al gebeld,zoals ik geschreven heb,maar heb daar dus géén duidelijke oplossing van gekregen. Maar wat ik mij afvraag is. Stel dat ik dat nummer laat blokkeren,kan ik dan nog een sms versturen,weet jij dat ook toevallig?????

rubyn
door rubyn - Sep 22, 2013 om 20:53
146 Antwoorden / 18 Vragen

Als dit nummer geblokkeerd word kan er volgens mij niet meer ge-smst worden. Wat ik wel vreemd vind is dat er niet (bewust) naar dit nummer gebeld wordt, maar het toch op de rekening komt te staan. Kunt u toevallig op uw telefoon de laatst gebelde nummers zien, en dan kijken of deze er op de tijdstippen die op de factuur staan gebeld zijn?

opaplop
door opaplop - Sep 22, 2013 om 23:01
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Rubyn.

Nee ik kan dit niet meer zien,maar zoals het op de rekening staat,kan dit gewoon niet kloppen.Er is binnen enkele seconde een paar keer naar dat nummer gebeld,zo vlug kan dit niet.
Maar ik heb een klacht ingediend via de mail,bij de kpn,dus even afwachten wat hun reactie gaat worden.

rubyn
door rubyn - Sep 25, 2013 om 17:00
146 Antwoorden / 18 Vragen

Houd u ons op de hoogte?

opaplop
door opaplop - Sep 25, 2013 om 17:52
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Rubyn.
Natuurlijk doe ik dat. Heb zojuist bericht van de KPN gekregen met de volgende mededeling.
De Oplossing zou volgens hen zijn: Zorg ervoor dat het nummer van de SMS Centrale 06-73644444(in een aantal toestellen in te programmeren als (06-7364444400) juist in het toestel geprogrammeerd wordt. Afhankelijk van het type toestel moet het nummer van de SMS Centrale één of meerdere malen ingevoerd worden(Er zijn toestellenwaarbij voor inkomende berichten en uitgaande berichten een apart nummer ingesteeld kan worden).
Wanneer dit niet werkt:( volgends de KPN) Na 48 uur zullen de pogingen van de centrale om het bericht af te geven automatisch gestaakt worden. Mocht dit allemaal toch niet werken,dan kun je gebruik maken van het formulier Telefonische Overlast. Op onderstaande link kun je dit formulier ophalen en dat is: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5107.

Dus dat ga ik proberen. En dan maar hopen dat alles is opgelost.

rubyn
door rubyn - Oct 27, 2013 om 10:39
146 Antwoorden / 18 Vragen

Is het probleem ondertussen opgelost?

opaplop
door opaplop - Oct 27, 2013 om 11:15
76 Antwoorden / 12 Vragen

Goede Morgen Rubyn.

ja het probleem is opgelost door de KPN. Wij hebben geld terug gekregen,na dat ze ons telefonisch wat vragen hadden gesteld. En ook zelf,hadden geen antwoord hoe het is gekomen.