KPN sluit mij af onaangekondigd
geachte heer/mevrouw,
In juli 2011 heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij de KPN.
20 september, in de middag, kwam ik er achter dat ik niet meer kon bellen en niet meer bereikbaar was, kreeg een gesproken melding van de KPN dat de administratie mij wilde spreken en ik doorverbonden zou worden naar deze afdeling maar kwam keer op keer in een keuze menu terecht en deed uiteindelijk een gok met kiezen...Heb nooit iemand gesproken van afd. administratie of een afdeling van juridische zaken Lang verhaal kort, ik kreeg te horen dat ik was afgesloten omdat ik in een failissement verkeerde sinds 6 september, kon niet anders dan bevestigen dat dit klopte maar ik voldeed toch aan mijn betalingsverplichting en waarom ben ik hier niet van op de hoogte gesteld dat dit ging gebeuren??? Direct curator gebeld en curator heeft diezelfde dag gebeld met de KPN dat een mobielcontract toegestaan was mij op mijn naam. KPN bleef bij zijn standpunt, mijn nummer blijft afgesloten maar verplicht mij nu wel het contract na te komen, ik moet dus tot juli 2013 de maandelijkse abonnements kosten en ingekochten belminuten en internet abonnement blijven betalen.. Zefs de curator is zeer verontwaardigd over deze gang van zaken bij de KPN..Heb de voorwaardes gelezen van KPN en hier staat idd dat zij dit mogen doen, afsluiten kan ik mij nog iets bij voorstellen maar mij laten betalen voor diensten die ik niet geleverd krijg is toch echt belachelijk of zie ik dit nu verkeerd??
Met vriendelijke groet,
Tja, typisch KPN, daarvan kun je niets anders verwachten. Ken je nog de reclame dat je ze kunt bellen als je koffie over je toetsenbord hebt gemorst? Probeer het maar eens :-)
Vraag om een schriftelijke bevestiging van de Opzegging/Afsluiting(?), dan laat de deurwaarder maar komen.
schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen deze gang van zaken. Aangeven dat u niet akkoord gaat met deze eenzijdige opschorting? abonnement wegens faillisement ( terwijl u verplicht bent om abonnement door te betalen) omdat u aan uw betalingsverplichtingen voldoet.
Vraag meteen de abonnementskosten terug over de periode dat u al betaald heeft terwijl daar geen dienst tegenover stond.
Geeft aan dat als niet terug betaald wordt binnen 30 dagen en u niet kosteloos weer aangesloten bent, u naar de geschillencommissie telecommunicatie gaat om dit als een geschil voor te leggen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
Als KPN niet binnen 30 dagen schriftelijk gereageerd heeft kunt u ook naar de geschillen commissie stappen, waar u het geschil: eenzijdige opschorting (?) KPN terwijl betalingsverplichting door loopt wegens uw faillisement als een geschil kunt voorleggen.
M.i. is uw abonnement niet beëindigd omdat de betalingsverplichting zonder dat daar een dienst tegenover staat blijft bestaan.
GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE
Geschillencommissie Telecommunicatie
[quote=edwin169 schreef op zondag 25 sep 2011, 08:31]Ze mogen dit doen gewoonweg omdat het in de voorwaarden staat.
Dan nog zou ik aanvechten dat er opgeschort wordt met de verplichting tot doorbetaling van de abonnementskosten met verwijzing naar de wet dat er recht op terugvordering abonnementskosten is als daar geen dienst tegenover staat.
[quote=tdehond schreef op zondag 25 sep 2011, 09:14][quote=edwin169 schreef op zondag 25 sep 2011, 08:31]Ze mogen dit doen gewoonweg omdat het in de voorwaarden staat.
Dan nog zou ik aanvechten dat er opgeschort wordt met de verplichting tot doorbetaling van de abonnementskosten met verwijzing naar de wet dat er recht op terugvordering abonnementskosten is als daar geen dienst tegenover staat.
Ben ik totaal met je eens, alleen had verbaasd het kunnen weten als deze de voorwaarden had gelezen.
u zegt een curator te hebben voor het fasselsiment ga daarbij langs zij kan dit probleem voor u oplossen aangezien zij/hij u belangen moet behartige in zaken die er om gaan.
en doorbetalen zou ik nooit doen als u ook niet geleverd krijgt wat u hoort te krijgen.
U dient de curator te verzoeken om de zaak af te handelen. U mag sowieso namelijk niets meer doen omdat u failliet bent.
KPN kan u wel verplichten om de verdere maanden te betalen en zich beroepen op hun Algemene Voorwaarden, maar de kantonrechter zal die voorwaarde als onredelijk bezwarend aanmerken en de vordering van KPN afwijzen.
Maar alleen uw curator kan zich en mag zich hiermee bemoeien.
Wat een vreemde antwoorden zitten er tussen:
- Hoezo geschillencommissie?
- Hoezo moet de curator dit oplossen?
- Wat aanvechten?
Je sluit in juli 2011 een 2 jarig abonnement af. Dat houdt in dat je dus nog 22 maanden een betalingsverplichting hebt. Bij het niet nakomen van deze verplichting is de totale vordering direct opeisbaar. Oftewel 22 x de kosten van je maandabonnement. Dat zou bij het uitblijven van je betalingsverplichting een nieuwe schuld veroorzaken. En in een faillissement vallen alle schulden. Ook vallen hier lopende betalingsverplichtingen in die niet tot de reguliere vaste lasten gerekend worden.
Het laten voortzetten van je contract met KPN benadeelt andere schuldeisers indien je betalingsverplichtingen niet kan nakomen. Er zijn 100 en 1 redenen te bedenken waarom je het niet na zou kunnen komen.
Een faillissement komt niet zo maar tot stand. Jij gaat 2 maanden voorafgaande aan je faillissement nog een financiele verplichting aan. Dat heet paulianeus handelen, m.a.w. fraude.
Helaas, maar KPN staat in zijn recht en je kan op zoek naar een prepaid-kaartje. Een telefoonabonnement behoort niet meer tot de mogelijkheden, want je mag zelf geen verplichtingen meer aangaan. Dat je curator verontwaardigd is, dat is al opmerkelijk op zich. De curator zou beter moeten weten.
Sterkte met je faillissement.
De reden waarom jij niet meer mag bellen is omdat je dan geen kosten meer kan maken die je niet kan betalen.
Denk dat je zelf ook wel wist dat dit faillissement er aan zat te komen, en je hebt blijkbaar niet de kleine lettertjes gelezen.
Nu maar hopen dat de rechter er inderdaad zo over denkt als vanden bosch zegt.
Om op de vraag van geld_wolf in te gaan:
Vraagsteller is niet langer bevoegd om te handelen. Uitsluitend de curator kan dit aanvechten bij KPN. Communicatie is voor vraagsteller sowieso onmogelijk, omdat dit op schrift zal moeten en de post van de vraagsteller gaat direct naar de curator.
Mocht de vraagsteller wel gaan proberen dit af te handelen kan hij ook behoorlijk in de problemen komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer