we
door wesjesr Aug 1, 2010 om 13:31
Computers & telefonie

KPN snelheidverhoging

Vandaag een mail gekregen van KPN, over de snelheidsverhoging van Internet Plus Bellen naar 16mb. Nu staat er in deze mail dat indien ik hiervan gebruik wil maken ik 5 euro per maand meer moet gaan betalen. Ik kan me herinneren dat ik in het verleden een mail heb gekregen dat dit kostenloos zou zijn. Ook collega's hebben een dergelijke mail gehad. Mailen naar KPN over deze toezegging haalt niks uit verwijzen me naar de helpdesk, helpdesk heeft er ook geen sjoege van. Wie weet hier iets meer van?

776 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

wesjesr

Beschikt dan niemand meer over die betreffende mail???

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 1 aug 2010, 14:14: wesjesr

Beschikt dan niemand meer over die betreffende mail???

ReadAC.

Ik heb die mail van KPN bewaard. Er staat in dat de snelheid zonder extra kosten verhoogd wordt. Maar wat verstaat KPN onder extra kosten. Waarschijnlijk iets anders als wij. Ik nam ook aan dat het kosteloos zou zijn. Heb zelf nog geen bericht ontvangen, maar ben je verplicht om die nieuwe snelheid af te nemen? Ik ben nl. tevreden met de huidige snelheid en vind niet dat je verplicht moet worden om € 5,-- meer te betalen voor iets wat je niet nodig hebt.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het een verhoging naar 16 down en 2 up is.
ADSL heeft een beperking bij upload-snelheid (1 max)
Dat is een upgrade naar VDSL ipv huidige ADSL
Het is heel waarschijnlijk dat je hiervoor ook een nieuwe experia box moet hebben.
Ook is de snelheid helemaal geen garantie.
De snelheid is afhankelijk hoe ver je van de centrale woont.
Als je verder dan 1500 meter van de centrale woont loont het zich niet.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wesjesr,

Voor zover ik me herinner heb ik een langere periode, beginnend ergens april vorig jaar, af en toe een bericht ontvangen van de servicedienst van de kpn waarin aangeboden werd om gratis de snelheid te verhogen en dat dan ook gratis avond/weekend bellen erbij zou komen. Ik had IPB Lite dat toen al lang niet meer kon worden aangevraagd, waar gratis bellen avond/weekend aanvankelijk bij zat als ik me dat goed herinner. Later was de avond gratis bellen vervallen.
Mijn abo zou dan van Lite worden omgezet naar Basis, het maandbedrag zou hetzelfde blijven. Dat nieuwe contract ging dan weer voor een jaar in. De aanmelding ervoor ging dacht ik via de ontvangen mail, vervolgens inloggen in je account en je door de kpn gestuurde code invullen bij de aanmelding ervoor.
Als ik gewoon in mijn account inlogde kon ik die aanbieding daar ook ergens terugvinden en me ervoor aanmelden met die/een "persoonlijke" code.
Het klopt dus dat er toen geen verhoging van het maandbedrag was.
Kort erna (in april jl?) werden de laagste snelheden automatisch verhoogd. Ik dacht van tot 5 MB naar tot 8 Mb, ook zonder het veranderen van het abo.
Misschien vindt u nog wat informatie als u inlogt op uw account, en dat u daar ergens "persoonlijke aanbiedingen" oid vindt.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad de verdubbeling van 8 down/1 up. Momenteel is voor mij 6 down/0,5 up volgens Speedtest het maximum ,ik heb geen idee via welke centrale mijn signaal komt. Inderdaad zou er een ander modem nodig zijn volgens de mail maar volgens de handleiding van de Thompson (st780wl) Expirabox zou de modem tot 40 mb moeten kunnen. Ik zet ook mijn vraagtekens bij het "lonend" zijn bij als ik mijn abbo verhoog. Iemand een suggestie wat mijn snelheid wordt ?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk ben je,net als ik,een oorspronkelijk HetNet abonnee.Daarvoor gold de gratis verhoging niet gek genoeg.Ik heb deze mail vandaag ook gehad.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt volkomen gelijk gladdeharry ik was een voormalig HetNet abonnee. Maar dan is het wel een achterlijke regeling. Als je de homepage van HetNet opent wat zie je dan "Het Net heet voortaan KPN", dan is het dus in wezen een verkapte prijsverhoging want iemand met een 8mb blijft dan voor internetbasis betalen.