do
door donmuang Apr 16, 2012 om 18:43
Computers & telefonie

KPN steelt maandelijks beltegoed van zuinige bellers

Bij deze wil ik een klacht indienen over KPN en dan met name over het meenemen van het beltegoed bij de BEL-SM-WEBXL abonnementen.
Vandaag ben ik er namelijk achter gekomen dat KPN geheel volgens hun eigen voorwaarden de zuinige mensen maandelijks besteelt.

In September van 2011 moest ik noodgedwongen een overstap maken van Vodafone naar KPN ( dit omdat ik in een afgeschermd gebied werk waar alleen ontvangst is van KPN )
KPN doet wellis waar van alles om je met een vriendelijk praatje als klant binnen te lokken maar vertellen vervolgens niet waar bij hun de addertjes onder het gras zitten en juist deze addertjes zijn nu al na een aantal maanden mijn grootste nachtmerrie.

Wat blijkt nu :
Bij KPN mag je 1 maand niet gebruikt beltegoed meenemen. Dat het maar 1 maand is t.o.v van T-Mobile en Vodafone waar het 2 maanden is kon ik nog accepteren , maar wat vervolgens verzwegen wordt is dat je op dit beltegoed pas aanspraak kan maken wanneer je in je nieuwe maand met je nieuwe standaard tegoed niet uit komt.
Heb je in die nieuwe maand weer zuinig gebeld dan had je dus resterende tegoed uit de vorige maand niet nodig en steekt KPN dat tegoed in hun zak en ben je het kwijt.

Vervolgens is het ook nog eens zo in tegenstelling tot de andere providers dat het overgebleven tegoed tegen het BUITEN BUNDEL TARIEF , dus 30 ct. per minuut wordt verrekend.

Kortom , probeer je in deze tijd van economische crisis bij gewoon netjes binnen je bundel te blijven , dan wordt je als klant bij KPN daar maandelijks voor gestraft.
Bel je maandelijks binnen je bundel dan verlies je alsnog je geldt maar bel je teveel dan kun je nog eens flink extra betalen.

KPN verteld je helemaal niets over deze truc als je ze voor informatie belt totdat je ermee geconfronteerd wordt en dan kunnen ze alleen maar botte antwoorden geven als :
Je moet niet zeuren, het staat in de voorwaarden waar u zelf voor heeft getekend .
Bovendien zo beweerd men bij KPN doen de andere providers dit ook , maar dit blijkt een regelrechte leugen . Allereerst mag het beltegoed bij de andere grote providers 2 maanden meegenomen worden en het wordt het overgebleven tegoed NOOIT tegen de buitenbundel tarieven verrekend.

Het is de pure diefstal en hier moet echt wat aan gedaan worden en ik eis ontbinding van het contract.
Hier moeten echt alle KPN klanten tegenin gaan.

Wie kan mij op weg helpen.

1064 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 16, 2012 om 19:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je hoeft het niet 2x te plaatsen, zoals al gezegd HIER moet je zelf de Voorwaarden lezen Voor je iets afsluit zodat je het Niet Afsluit als het je Niet aanstaat...............

do
door donmuang - Apr 16, 2012 om 19:16
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja sorry je hebt gelijk , ik wist niet of dit onderwerp iets voor de sectie VRAAG of DISCUSSIE was en dat was mij ook uit de voorwaarden niet duidelijk.
Vandaar dus maar in beide gedaan.
Als de redactie het nu weghaalt uit de sectie waar het van minst van toepassing is , is iedereen weer tevreden toch ?

do
door donmuang - Apr 16, 2012 om 19:24
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 16 apr 2012, 19:06]Je hoeft het niet 2x te plaatsen, zoals al gezegd [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/kpn-besteelt-maandelijks-zuinige-bellers-van-hun-beltegoed/?vHash=c749c73j&cHash=6ce3af3042d9be43332f517b1cf7fa39] De Voorwaarden lezen Voor je iets afsluit zodat je het Niet Afsluit als het je Niet aanstaat...............

Heb vandaag 4 KPN klanten gesproken varierend van vrienden - collega's - Tandarts alsmede een helpdeskmedewerker bij T-Mobile die ik had gebeld om te vragen hoe de voorwaarden bij T-Mobile waren en waarvan bleek dat hij zelf ook een abonnement bij KPN had , maar niemand wist ook maar iets van deze sneaky voorwaarden af.

stacey
door stacey - Apr 16, 2012 om 19:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Niets Sneaky aan, staat er volgens mij toch echt Duidelijk genoeg vermeld......HIER.....

--Buitenbundel tarief € 0,35 per minuut --
--Bundeltegoed 1 maand meenemen--
--Internettegoed niet mee te nemen--

En dat al die anderen er (ook) niets van weten houd dus in dat ze net als jij niet lezen Wat ze afsluiten.............

do
door donmuang - Apr 16, 2012 om 20:05
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 16 apr 2012, 19:56]Niets Sneaky aan, staat er volgens mij toch echt Duidelijk genoeg vermeld......HIER.....

--Buitenbundel tarief € 0,35 per minuut --
--Bundeltegoed 1 maand meenemen--
--Internettegoed niet mee te nemen--

En dat al die anderen er (ook) niets van weten houd dus in dat ze net als jij niet lezen Wat ze afsluiten.............

@Stacy .... Voorwaarden zijn voorwaarden ja ... daar hoef je mij niet op te wijzen hoor , maar vindt jij het normaal dat ze het meegenomen beltegoed als het ware achter je nieuwe beltegoed plakken en je het dus aan de voorwaarde " bel meer dan in je bundel is toegestaan " moet voldoen om aanspraak te moeten aken op je zelf bijeen gespaarde en betaalde belminuten omdat je ze anders in ieder geval bij KPN na 1 mand al kwijt bent in tegenstelling tot de andere grote providers ??????? Dat is wel sneaky !!!!! Dat is diefstal !!

stacey
door stacey - Apr 16, 2012 om 20:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=donmuang schreef op maandag 16 apr 2012, 20:05][@Stacy .... Voorwaarden zijn voorwaarden ja ... daar hoef je mij niet op te wijzen hoor , maar vindt jij het normaal dat ze het meegenomen beltegoed als het ware achter je nieuwe beltegoed plakken en je het dus aan de voorwaarde " bel meer dan in je bundel is toegestaan " moet voldoen om aanspraak te moeten aken op je zelf bijeen gespaarde en betaalde belminuten omdat je ze anders in ieder geval bij KPN na 1 mand al kwijt bent in tegenstelling tot de andere grote providers ??????? Dat is wel sneaky !!!!! Dat is diefstal !!

Blijkbaar moet ik je er wel op wijzen want je had ze Niet gelezen want je beklaagt je achteraf met `Blijkbaar.....`......

En je bent Zelf dief van je eigen portemonee als jij er zelf voor kiest met ze in zee te gaan met zulke voorwaarden......

En niets Sneaky aan, ik had het wel gelezen en om die reden niet voor abo bij hun gekozen..............zo simpel kan het zijn

pino123
door pino123 - Apr 16, 2012 om 21:00
2775 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=donmuang schreef op maandag 16 apr 2012, 20:05][quote=stacey schreef op maandag 16 apr 2012, 19:56]Niets Sneaky aan, staat er volgens mij toch echt Duidelijk genoeg vermeld......HIER.....

--Buitenbundel tarief € 0,35 per minuut --
--Bundeltegoed 1 maand meenemen--
--Internettegoed niet mee te nemen--

En dat al die anderen er (ook) niets van weten houd dus in dat ze net als jij niet lezen Wat ze afsluiten.............

@Stacy .... Voorwaarden zijn voorwaarden ja ... daar hoef je mij niet op te wijzen hoor , maar vindt jij het normaal dat ze het meegenomen beltegoed als het ware achter je nieuwe beltegoed plakken en je het dus aan de voorwaarde " bel meer dan in je bundel is toegestaan " moet voldoen om aanspraak te moeten aken op je zelf bijeen gespaarde en betaalde belminuten omdat je ze anders in ieder geval bij KPN na 1 mand al kwijt bent in tegenstelling tot de andere grote providers ??????? Dat is wel sneaky !!!!! Dat is diefstal !!

Dat is geen diefstal, dat heet lezen voordat je iets afsluit! Het is ook niet sneaky. Wat andere providers doen staat hier geheel buiten, dan had je daar een abbo moeten afsluiten maar dat kan niet want het zit buiten je ontvangst!

Dat heet eerst lezen, dan beslissen en niet achteraf klagen als je het niet hebt gelezen!

pino123
door pino123 - Apr 16, 2012 om 21:01
2775 Antwoorden / 14 Vragen

Daarnaast, als je even verder nagedacht had, zijn er talloze providers met andere voorwaarde die op het KPN netwerk zitten, denk hierbij aan HI of SIMPEL! Andere provider zelfde dekking!

jo
door jorisw - Apr 17, 2012 om 10:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 16 apr 2012, 21:01]Daarnaast, als je even verder nagedacht had, zijn er talloze providers met andere voorwaarde die op het KPN netwerk zitten, denk hierbij aan HI of SIMPEL! Andere provider zelfde dekking!

SImpel zit bij T-Mobile en heeft dus andere dekking....

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Apr 17, 2012 om 11:26
149 Antwoorden / 12 Vragen

Tja , niet lezen en dan zeuren werkt niet . U had gewoon de voorwaarden moeten lezen. Vodafone hanteert trouwens ook de regel dat je eerst het tegoed van de lopende maand opmaakt en daarna pas het restant van de maand ervoor.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2012 om 12:34
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Als je nooit meer als 2 personen in je auto vervoert, koop je dan een gelede stadbus of een kleine auto? Koop je toch een gelede stadsbus, dan betaal je veel te veel.

Dit zelfde vergelijk moet je maken als je een bel abo neemt.
Bel je veel? Een grote bundel!
Bel je weinig? Een kleine bundel!
Bel je incidenteel? Neem een pre-paid met lange houdbaarheid van je € 10,00 door eens per 6 maanden een keer te bellen.

Elk bedrijf wil aan JOU verdienen. Maar ze zijn geen spaarbank voor belminuten.

Je maakt zelf je keuze. Maar kijk niet alleen naar de belprijs per minuut, maar ook naar het jaarlijkse plaatje.

ikbenik
door ikbenik - Apr 17, 2012 om 14:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Als mensen zo weinig bellen, moeten ze geen abonnement nemen, maar een prepaid kaart.
Zo simpel.

rechim
door rechim - Jun 19, 2012 om 04:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 16 apr 2012, 19:56]Niets Sneaky aan, staat er volgens mij toch echt Duidelijk genoeg vermeld......HIER.....

--Buitenbundel tarief € 0,35 per minuut --
--Bundeltegoed 1 maand meenemen--
--Internettegoed niet mee te nemen--

En dat al die anderen er (ook) niets van weten houd dus in dat ze net als jij niet lezen Wat ze afsluiten.............

Persoonlijk vind ik het in dit overzichtje niet duidelijk dat overgebleven beltegoed pas na het opmaken van de nieuwe bundel gebruikt wordt en dat is best wel sneaky. Normaal maak je eerst het overgebleven tegoed op.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 19, 2012 om 09:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn Vodafone abo kun je helemaal geen minuten meenemen. Heb je eind vd maand minuten over, jammer dan, foetsie zijn ze!

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 19, 2012 om 14:37
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is bij vrijwel alle aanbieders zo dat elke weggegooide minuut voordeliger is dan elke minuut extra.

Ik hoop dat ik regelmatig moet weggooien want bijbetalen kost vele malen meer.
Als je weinig belde is Aldi met Medion mobiel een alternatief.

Telfort kan ook via KPN netwerk en na enig zoeken zijn er meerdere.

Wel moet je er mee rekening houden dat Tele2 ooit van KPN naar T Mobile ging dus loop je risico.
Dus KPN zelf of Telfort is in dit geval van anders geen dekking de enige betrouwbare helaas.

hereistom
door hereistom - Jun 19, 2012 om 16:49
747 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gewoon Tele2 prepaid en werkt perfect!