meelaansyl
door meelaansyl Nov 29, 2010 om 14:07
Computers & telefonie

KPN trekt tarief mobiel en vast gelijk

Mijn bel-basis abo doet overdag 0,0306 en 'savond/weekend 0,0138 cent...............als de prijsstijging naar 9 cent ook voor de daluren geldt dan ga ik dus van 0,0138 naar 0,09! Dat is een GIGANTISCHE prijsstijging, meer dan 6x zo veel! Ook overdag ga ik dus 3x zoveel betalen.
Kan dat zomaar?
Vast bellen had juist het voordeel dat het zoveel goedkoper was dan mobiel, maar dat valt hiermee dus helemaal weg.....

686 4 Rapporteer

daadlooz
door daadlooz - Dec 3, 2010 om 12:10
5 Antwoorden / 4 Vragen

Heb zojuis ook bericht ontvangen van KPN dat miv 15 januari 2011 de kosten van vastbellen worden verhoogd van 0,04 cent per minuut naar 0,09 cent per minuut, dit is een prijsverhoging van 125% op de variabele belkosten, dit is m.i. absurd. Zal mij gaan beraden om toch vaste nummer op te zeggen.

de motormuis
door de motormuis - Dec 3, 2010 om 14:29
598 Antwoorden / 13 Vragen

Kpn is gelukkig niet meer de enige aanbieder van vaste telefonie. Er zijn nog andere en goedkopere aanbieders. En nu Kpn ook wordt aangevallen voor het afrekeken per minuut bij mobiel bellen moeten ze weer wat anders bedenken om nog meer te verdienen.Dus nu maar de "gewone" beller aanpakken.
Dat levert ook weer flink op.

mabureau
door mabureau - Dec 3, 2010 om 15:04
102 Antwoorden / 12 Vragen

Oke, het hemd is nader als de rok.
Ik heb mijn vaste nummer opgezegd en heb alleen nog een ADSL internet van Telfort. Kosten ca € 180 per jaar.
Daarnaast heb ik een 085. telefoonnummer aangevraagd en betaal incl. kosten € 12,50 per 90 dagen aan voipbuster voor alle gesprekken naar vaste nummers in het binnenland en veel vaste nummers in het buitenland.
Het mooie hierbij is dat van deze € 12,50 € 10,50 als beltegoed voor andere gesprekken wordt bijgeschreven.

Totaal betaal ik dus nog geen € 20,00 per maand voor Internet en vaste telefonie en ca 15 belminuten naar mobiel.

Even 5 minuten om de SIP settings van het modem te veranderen, telefoon aansluiten op het modem en klaar is ie.

invalide
door invalide - Dec 4, 2010 om 11:57
787 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe raakt KPN nog meer klanten kwijt?

Eerst door fusie en overname heel erg duur klanten binnen halen zoals ooit Speedlinq en Telfort en ook Slimbellen wat goedkoop was flink duurder maken.

Dus ik verwacht dat dankzij deze flinke verhoging die ze willen doorvoeren er weer kansen komen voor nieuwe Discount aanbieders.

Ik verwacht van Aldi dat ze naast Medion Mobiel ook Medion ADSL zouden kunnen gaan aanbieden.