Yo
door YolandaG Apr 29, 2017 om 15:04
Computers & telefonie

KPN wijzigen levenslang en onbeperkt internet abonnnement

L.S.,

IK ontving gisteren een mail van de KPN waarin ze aankondigen mijn mobiele abonnement met onbeperkt internet én levenslang om te zetten per 1 juni in beperkt internetten max 10Gb voor de hele EU. Dat is voor mij een verslechtering.
1. Kan een abonnement dat ik destijds afgesloten heb voor levenslang onbeperkt eenzijdig gewijzigd worden? Ik heb de informatie van destijds nog.
2. Waar kan ik bezwaar maken tegen deze wijziging? Via de chat met de KPN vanmorgen wordt aangegeven dat KPN altijd eenzijdig mag wijzigen, mits ze dat op tijd aankondigen. Dat zal vast wel kloppen, maar ik heb een abonnement voor levenslang afgesloten en ik ben nog niet dood.

Graag advies.
m.vr.gr.,
Yolanda Grift

5492 9 Rapporteer

ha
door halex - Apr 29, 2017 om 15:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U bent nummer vijf met dezelfde vraag. 1 = Ja. 2 = U hebt het recht op te zeggen.
Voor de onderbouwing zoekt u maar even naar de andere vragen betreffende dit onderwerp op dit forum.

fa
door familyman - Apr 29, 2017 om 15:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

De antwoorden zijn al gegeven, maar vraag uzelf eens af wat je moet doen om levenslang van de rechter te krijgen. Deze verandering is een EU wetgeving, en daar doet u ècht helemaal niets aan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 29, 2017 om 15:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wel kunnen typen maar niet kunnen lezen is de trend dit jaar.
KPN moet deze wijzigingen doorvoeren om aan de Europese regelgeving te voldoen.
Ik vraag me nu al bij alle 5 vragen af wat moet je met 10GB per maand, hebben jullie thuis en op het werk geen WiFi?

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2017 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas voor jou: JA.
Dit betreft Europese regelgeving.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2017 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dat contract van destijds nog eens nalezen? Er zullen best wel voorwaarden in staan, waardoor KPN dat mag doen.

fa
door familyman - Apr 29, 2017 om 16:21
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nu wordt het wachten op nummer 6 ..........

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 29, 2017 om 16:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

TM 25

ne
door neodutchio - Apr 29, 2017 om 18:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ook voor u geldt, er zijn al eerder aanpassingen gedaan. Dit geheel in uw voordeel, maar daar horen wij niemand over. Of wilt u beweren dat u nog op het oude 2g/3g netwerk zit?

Daarnaast krijgt u nu ook heel Europa erbij. Het is dus niet alleen een achteruitgang.

ne
door neodutchio - Apr 29, 2017 om 18:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Nog even als toevoeging. Lees de kleine lettertjes van KPN even. U krijgt helemaal geen limiet van 10gb. U krijgt 10GB op volle snelheid, daarboven krijgt u een lagere internetsnelheid. Dus nog steeds ONBEPERKT internetten, enkel bij groot verbruik gaat de snelheid omlaag. Helemaal kado krijgt u dan Europa erbij!!!

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan May 1, 2017 om 12:58
19 Antwoorden / Vragen

Dan is de snelheid wel heel erg langzaam, en geen doen, dus dat is gewoon een zoethoudertje.

fa
door familyman May 1, 2017 om 13:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er zou een Europesche Wet moeten komen: Voor iedereen gratis levenlang 4G onbeperkt internet ............ maar dan wel met een super top speed natuurlijk met een dekking van 100% all over the world zonder white spots.

ne
door neodutchio May 1, 2017 om 14:05
5157 Antwoorden / 12 Vragen

@mevr.pellikaan, heeft u enig idee hoeveel 10gb is? Zowel mijn telefoon als Ipad zitten beide gekoppeld op een 10gb zakelijke bundel. Geen enkele maand kom ik er boven.

En ja, als u boven de 10gb grote films wilt gaan bekijken zal het lastig worden. Maar daar is dat abonnement ook niet voor bedoeld.