romaantje
door romaantje Mar 29, 2007 om 19:52
Computers & telefonie

Kraker?

Hallo hier ben ik weer

ik krijg sinds enkele dagen bericht van mijn virurscanner dat iemand mijn poorten scant en wordt buiten gesloten voor 600sec en mogelijk een kraker is is dit serieus en moet ik oppassen ik durf bijna niet meer op internet hier door

groetjes romana

730 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 29, 2007 om 20:02
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Wees gerust : zolang u uw virusscanner uptodate houdt dan heeft u niets te vrezen. Het programma grijpt optijd in en houdt u beschermt. Als een kraker u echt wilt aanvallen dan wordt u continue door hem of haar lastig gevallen en dat gaat uren lang. De kraker doet een poging en gaat dan weer verder naar een volgend slachtoffer welke geen bescherming heeft. Dus heeft u iets te vrezen ? nee, u loopt net zoveel kans dat er iets gebeurd als bij mij of iemand anders.

Mijn advies : laat het programma zijn werk doen en daarmee gaan ze wel weg die aanvallers. Komen ze er niet doorheen dan laten ze u wel links liggen. Maak veel plezier op internet en houdt uw virusscanner uptodate

Het moet alleen serieus worden genome nals u geen bescherming heeft op uw computer

labswans

romaantje
door romaantje - Mar 29, 2007 om 20:53
12 Antwoorden / 12 Vragen

ja misschien wel maar eerst had ik dit niet en ik heb al een tijdje deze virus en firewall scanner dus ik vindt dit wel vreemd, maar wel bedankt voor jullie reactie's. en ik heb ook andere scanners gehad en nog nooit zoiets meegemaakt.

groetjes romana

freya
door freya - Mar 29, 2007 om 21:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is er in de loop van de tijd een update geïnstalleerd die ervoor gezorgt heeft dat de optie om deze meldingen weer te geven heeft áángezet. Zoek dus die optie op en zet hem weer 'uit'. Waar die optie zit is afhankelijk van welke firewall je gebruikt.

Freya

freya
door freya - Mar 29, 2007 om 21:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Romana,

Je zult waarschijnlijk de firewall bedoelen die de melding geeft dat je poorten gescant worden en niet je virusscanner, maar dat terzijde. Het is nu eenmaal een gegeven dat wanneer je een computer met het internet verbindt, je binnen de kortst mogelijke tijd gescant wordt. Dit is echter niets om je zorgen over te maken, zolang je firewall is ingeschakeld.
Als je die meldingen liever niet ziet, kun je dat vast wel uitschakelen. Zelf gebruik ik een modem/router met ingebouwde firewall, en dan word je niet lastig gevallen met dat soort meldingen.
'Internet' dus maar vrolijk verder.

m.vr.gr. Freya

romaantje
door romaantje - Mar 29, 2007 om 21:33
12 Antwoorden / 12 Vragen

ik heb bullguard als virus en firewall als virusscanner

freya
door freya - Mar 29, 2007 om 22:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je de Windows Firewall bedoeld die standaard bij Windows XP (SP2) zit. Zelf gebruik ik geen softwarematige Firewall, (er zit al een firewall in mijn router) maar m.b.v. onderstaande 'link' zal het wel lukken.

Meldingen van Windows Firewall in- of uitschakelen

Freya

ef
door eftalia23 - Jun 25, 2007 om 01:14
7 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer in je firewall de IP nummers van de scanner te achterhalen en zet die ip adres in een beperkte zone in je firewall. Dan kan de scanner (mogelijke kraker) NOOIT meer communiceren met jou pc.

geer56
door geer56 - Jun 25, 2007 om 14:55
100 Antwoorden / 9 Vragen

nou dat zal niet of je moet met iemand ruzie hebben die er veel verstand van heeft. er zijn $russen die proberen binnen tekomen dat wordt waarschijnlijk aangegevn betekend dat je niet bang hoeft te zijn het blijkt juist goed te werken.

Natuurlijk zijn er hackers erg vervelende ook maar je noet ook zo zien dat bij de meeste particulieren niet echt veel weg te halen is als jij slordig bent met je bank zaken is de bank dat nog niet dat wil niet zeggen doe maar wat nee juist niet wees voor zichtig maar bang zou ik er niet vanworden het is erg veel werk om op iemands pc te komen en zo'n hacker wil dan wel revenuen voor z'n werk en wat valt eer bij jou te halen. nogmaals wees wel voorzichtig  nee het zijn die rotjochies die denken dat ze veel weten en je eigenlijk het alleen maar lastigmaken en het leuk vinden om jou spullen te slopen leuk hoor als jij een neiuwe HD moet gaan kopen ik zelf zie daar niks in maar de goeie providers vangen de meeste 4russen hackers en spyware af tegen woordig ook zij hebben daar veel last van.