ag
door agnesd Mar 8, 2005 om 20:47
Computers & telefonie

Krant online lezen

Al jaren lees ik onze krant BNdeStem via internet.Al geruime tijd moest men geregistreerd zijn om de online krant te lezen en dat was geen probleem voor ons.

Maar sinds vorig jaar moet er voor bepaalde delen betaald worden.

Betalen vind ik ook geen probleem maar de manier waarop dit alleen mogelijk is wel.

Je moet nl. een machtiging via internet geven, en hier pas ik dus voor.

Ik vind het internet niet veilig genoeg om ons rekeningnummer via internet door te geven.

Ik heb contact gehad met de krant en aangeboden om op kantoor de kosten voor 1 jaar internetkrant te pinnen en daar een machtiging ter plaatsen af te geven voor de volgende jaren.

Zelfs mijn idee om eerst te betalen en pas na het registreren van mijn gegevens (1 a 2 weken later) voordat ik kan inloggen wordt afgewezen

Ik ben zelfs persoonlijk naar hen toegeweest met de pinpas in de hand maar kon retour naar huis.

 Ik voel mij benadeeld door BNdeStem dat zij mensen zoals ik, niet een andere gelegenheid willen bieden om te kunnen betalen voor online de krant te lezen.

Wat kunnen wij hier nog aan doen.

Mvg, Agnes

485 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2005 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag agnesd,

Ik zou een pittig ingezonden stukje in de BNde Stem plaatsen, waarin je duidelijk maakt dat je deze behandeling niet! accepteerd. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Agnes,

'k denk dat U via Read een heel goed advies hebt ontvangen. Zeker wanneer U in zo'n stukje wijst op de risico's die u meent te lopen. Het zal de adverteerders hoogst waarschijnlijk ook interesseren om dit te vernemen...

Kan een "papier-lezer" dan ook alleen op die manier betalen?

Wat 'n krant... Zelfs de eerste de beste hele kleine zelfstandige biedt z'n klanten meer veiligheid... En straks uiteraard klagen over het dalend aantal betaalde abonnementen steevast samen met reorganisatie-plannen.

Succes!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik snap uw ongerustheid, maar wil toch even iets opmerken. Als u uw
formulier invult op de website moet u eens kijken naar de adresbalk van
uw browser. Als het adres begint met http:// dan zou ik het ook niet
doen, maar als het begint met https:// dan wijst dit op een beveiligde
verbinding. De informatie die u dan verstuurt is dan nog wel te
onderscheppen, maar bijna niet te ontcijferen vanwege de versleuteling
van https. Das dus best veilig.

vr. gr.