Fr
door Frederique1999 Nov 28, 2005 om 18:58
Computers & telefonie

Laptop

ik wil heel veel op de laptop foto's /filmpjes/spellen het is dus niet bedoeld om alleen te emailen maar heel veel ermee te kunnen doen.

Bij de aldi zag ik een maar die was wel iets van €11,000

Bedankt voor de reacties:-)

626 5 Rapporteer

btalman
door btalman - Nov 28, 2005 om 19:59
280 Antwoorden / 0 Vragen

Je bedoelt 1100,- neem ik aan.

Heb je ook gegevens?

Processor, snelheid, geheugen, videokaart, hardeschijf? Alles dus?

ma
door maarsmanfaq - Nov 29, 2005 om 13:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het kijken van films en luisteren van muziek volstaat een goedkope laptop van rond de 800 euro.

Als u echt games wilt spelen (vooral de nieuwste games) dan is het echter een ander verhaal. Een laptop is in eerste instantie niet gebouwd om games mee te spelen omdat deze een snelle en goede videokaart nodig heeft.

Er zijn uiteraard laptops die uitgerust zijn met een goede videokaart (bv een NVidia GO), maar deze komen dan vaak in de prijsklasse die u vindt bij de aldi.

Wel zou ik u adviseren om goed navraag te doen naar garantievoorwaarden en dergelijke omdat laptops zeer gevoelige producten zijn die technisch lastig in elkaar zitten. Mocht er iets mis zijn met uw laptop dan moet deze bijna altijd terug naar de fabrikant.

btalman
door btalman - Nov 29, 2005 om 14:34
280 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de door U genoemde taken volstaat bijna iedere laptop, latpots van
500-600 euro (aanbiedingen) zijn dan ruim voldoende, maar ook
tweedehands of ex-lease laptops voldoen

fi
door fixxion - Dec 2, 2005 om 15:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Let op dat laptops vaak een video driver hebben die gemaakt is door de fabrikant van de laptop en niet door de fabrikant van de video chip. Hierdoor ben je afhankelijk van de fabrikant van de laptop voor driver updates. Bij een pc met een video kaart kun je de nieuwe drivers ophalen van de maker van de video kaart. Die zijn meer up-to-date. De zwaardere spellen maken veel gebruik van de laatste drivers om een optimale snelheid en presentatie te bewerkstelligen.

Er zijn enkele modellen Advance laptops die een verwisselbare video kaart hebben. Mocht er dan een sneller kaart beschikbaar komen dan hoef je niet je hele laptop weg te gooien maar kun je er een snellere kaart in doen.

va
door vauxhall22 - Dec 6, 2005 om 00:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het spelen van games zou ik u adviseren om een gewone computer aan te schaffen, niet alleen de videokaart is hierbij het minpunt, ook de refreshrate is belangerijk van het beeldscherm, deze gloeit vaak na bij laptops en bij goedkopere beeldscharmen. Een goede computer voor het gamen heb je al een beetje zo rond de 700,- euro. Dus ook nog eens stukken goedkoper. Ik adviseer u dit IVM ervaring.

Vriendelijke groet,

Rob Gee