na
door naatjenenya Oct 2, 2012 om 11:04
Computers & telefonie

Laptop retouneren niet mogelijk?

Vandaag terug gegaan met een gloednieuwe laptop naar de winkel omdat de kwaliteit van de laptop te wensen over laat.
De laptop is door een derde partij aangeschaft maar de bon en alles zit erbij.
Hij is gekocht op 27-09 en is dus net 4 dagen bij diegene in het bezit.
De winkel weigert om hem om te ruilen voor een andere omdat hij al "gebruikt" is.

Mijn vraag:
Is het niet zo dat je alles, zonder vragen enz, kan retourneren binnen 14 dagen (m.u.v. consumptiemiddelen uiteraard) of zit ik nou helemaal verkeerd met mijn gedachte?

392 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee dat is niet zo. Je zit helemaal verkeerd met je gedachten. Ruilen en retour is een gunst. Geen recht. 14 dagen is al helemaal uit de lucht gegrepen.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Winterman bedankt voor je reactie.

Ik lees inderdaad net dat dit alleen is bij internet verkoop, telefonische verkoop enz (bedenktijd) maar niet fysieke verkoop in de winkel en die 14 dagen is dus ook allang niet meer.
Nou ja, dan heeft ze pech, ik kan er niks anders van maken, heb het geprobeerd voor haar.
Weer wat geleerd :-)

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo naatjeenya,

.....zit ik nou helemaal verkeerd met mijn gedachte?.....
Ja.
Koop=koop en 7 dagen bedenktijd geldt - zoals al hierboven staat - alleen bij koop op afstand.

.....de kwaliteit van de laptop te wensen over laat......
Kijk, als een product niet voldoet ligt de zaak anders.
Maar ik krijg de indruk dat er van te voren onvoldoende naar de specificaties van de laptop is gekeken (?) en dat men nu toch liever een andere heeft terwijl er aan de laptop niets mankeert (?) en dán kun je - de laptop is gebruikt! - niet meer ruilen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is maar wat je onder 'kwaliteit' verstaat. Je kunt niet even naar huis gaan en lijken of de laptop lekker werkt en wellicht zo de aan na de andere computer even uittesten. Als er een technisch mankement aan de laptop is dan is de winkel gehouden om daar op de een of andere manier iets aan te doen. Als de computer niet aan je digi-eisen voldoet dan heb je je onvoldoende van te voren geïnformeerd.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tip: lees alvorens je gaat kopen reviews.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een laptop, die al in gebruik genomen is kan niet zomaar teruggebracht worden, want deze is onverkoopbaar als nieuwe laptop.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat is het probleem met de laptop? Waarschijnlijk eenvoudig zelf op te lossen

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@lekkerisdat,

Probleem? Is er niet zo te lezen. 'Kwaliteit laat te wensen over'. Tja.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heel simpel... iemand heeft een laptop gekocht voor iemand anders (die laatste betaald ook) maar de laptop is geen hoge kwaliteit wat inhoudt dat de laptop niet echt lekker werkt. Daar is vrij weinig aan te doen gezien het een redelijk goedkope laptop (instapmodel) is waar je weinig van kan verwachten.
Maar ik wilde dus kijken of we deze konden ruilen voor een wat betere kwaliteit omdat ze er lang mee wilt doen. En ik was dus in de veronderstelling dat je altijd binnen een bepaalde tijd zou mogen ruilen maar dat blijkt niet zo te zijn.

Ze houdt dus de laptop, ik maak hem zo goed mogelijk in orde en we hebben beide gelijk wat geleerd en dat is altijd goed :-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer